Web Analytics Made Easy - Statcounter


«استف بلاک» وزیر خارجه هلند روز دوشنبه بار دیگر ایران را به پایبندی یکجانبه به توافق چندجانبه هسته‌ای فراخواند.

وی که در ابتدای ورود به محل برگزاری نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «قطعا از وضعیت در ایران نگران هستیم. حکومت ایران باید به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بلاک در پاسخ به این سؤال که آیا برجام در آستانه فروپاشی است، گفت: «امیدوارم که اینطور نباشد. امیدوارم اینطور نباشد. فکر می‌کنم هنوز خیلی دیر نشده، اما ایران واقعا باید به تعهداتش پایبند بماند.»

بررسی وضعیت توافق هسته‌ای با ایران و تنش‌های اخیر در منطقه خلیج فارس از جمله موضوعات اصلی مورد بحث در نشست امروز شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپاست.

با وجود گذشت بیش از یک سال از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و تلاش‌های مداوم کاخ سفید برای قطع کامل روابط تجاری خارجی ایران، اتحادیه اروپا که به وعده خود برای جبران آثار ناشی از خروج آمریکا عمل نکرده، تأکید دارد که ایران همچنان باید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال بعد از یک سال پایبندی یکجانبه به توافق هسته‌ای، اعلام کرد به مرور تعهد خود به این توافق را کاهش می‌دهد. با عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم با غنای پایین و همچنین افزایش خلوص اورانیوم غنی‌شده ایران، اتحادیه اروپا بیش از پیش برای حفظ توافق هسته‌ای به تکاپو افتاده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر امور خارجه هلند توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه هلند با امیرعبداللهیان

در گفتگوی تلفنی خانم هانکه لرونس اسلات وزیر امور خارجه هلند با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو شد. خانم هانکه برونس اسلات، وزیر امور خارجه هلند در این گفتگوی تلفنی، ضمن اشاره به مناسبات تاریخی با ایران مجددا اقدام تروریستی در کرمان را محکوم نمود.

 وزیر خارجه هلند با اشاره به مواضع کشورش در مورد اقدام صورت گرفته علیه تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق، بر لزوم خویشتن داری میان دو طرف تاکید کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این تماس ضمن اشاره به قدمت مناسبات دو کشور، بر تلاش‌های مشترک فیمابین برای گسترش مناسبات دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت اقدام متناسب و موثر هلند در مسیر مبارزه علیه تروریسم اظهار داشت: کانون طراحی و اجرای برخی عملیات تروریستی در ایران که منجر به شهادت مردم بی گناه ایران شد، مقر جاسوسی و تروریستی مستقر در کردستان عراق بوده و طبعا اقدام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله موثر با تروریسم و در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع استوار بوده است.

 امیرعبداللهیان با اشاره به احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و وجود روابط راهبردی مبان تهران و بغداد، افزود: حفظ امنیت ملی بعنوان خط قرمز، اولویت جمهوری اسلامی ایران است و قابل مسامحه نیست.

 وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه و در پاسخ به اظهارات طرف هلندی تصریح کرد: ما مستندی مبنی بر کشته شدن یک کودک در مقر تروریستی موساد در شمال عراق در دست نداریم ولی توجه دولت هلند را به نسل کشی و قتل عام هزاران زن و کودک فلسطینی در غزه جلب می‌کنیم.

 در این گفتگو، موضوعات کنسولی میان دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین طرفین بر ضرورت استمرار گفتگو و همکاری فیمابین تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی حمله ایران
  • وزرای خارجه اتحادیه اروپا با درخواست تنش‌زدایی تشکیل جلسه می‌دهند
  • برقراری آتش‌بس پایدار در فلسطین تنها راه موثر و مطمئن برای استقرار صلح در غرب آسیا است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه هلند با امیرعبداللهیان
  • گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه هلند با امیرعبداللهیان