Web Analytics Made Easy - Statcounter

محور ارسنجان- خرامه یکی از محورهای مهم استان فارس است که عدم تکمیل آن نه تنها سبب بروز تصادفات متعدد می‌شود بلکه ۲ شهرستان ارسنجان و خرامه را در بن‌بست قرار داده است. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احداث راه‌های مواصلاتی از جمله شاخص‌های توسعه در هر منطقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در استان فارس به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه ترانزیت و مسافر اهمیت بیشتری دارد اما بسیاری از محورهای استان به دلایلی از جمله کمبود اعتبار دچار وقفه شده یا به کندی پیش می‌رود. 

همین امر سبب مشکلات زیادی برای مردم شهرستان‌های درگیر این پروژه‌ها و بروز تصادفات زیاد شده است. یکی از محورهای مهم استان فارس محور ارسنجان - خرامه است که تکمیل آن می‌تواند 2 شهرستان ارسنجان و خرامه را از بن‌بست خارج کند و نقش مهمی در توسعه این دو شهرستان دارد. 

جزئیات محور ارسنجان - خرامه 

این محور از سال 87 شروع شده اما هنوز تکمیل نشده است. براساس اطلاعات گرفته شده از نمایندگی شرکت ساخت و توسعه راه‌ها در استان فارس این محور  از مومن آباد سروستان شروع می‌شود و تا ارسنجان 80 کیلومتر است که 24 کیلومتر آن یعنی از مومن‌آباد تا تقاطع مهرآباد به بهره‌برداری رسیده است.

بنا بر همین اطلاعات 16 کیلومتر از این پروژه در مرحله 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و 30 کیلومتر آن نیز در در مرحله مطالعه است. 10 کیلومتر این مسیر نیز در حوزه اختیارات اداره راه و شهرسازی استان فارس است که به گفته تقوی، کارشناس این پروژه در اداره راه و شهرسازی این 10 کیلومتر در دست اقدام و در حال انجام است. 

همچنین به گفته غلام‌پور، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس به دلیل تعدد پروژه‌ها تقسیم و تخصیص اعتبارات اولویت‌بندی  و براساس اهمیت به آن رسیدگی می‌شود. 

ادامه واکنش‌ها به حوادث جاده‌ای در لارستان؛ محور جهرم- لار- بندرعباس قتل‌گاه مسافران استجاده لار-جهرم- بندرعباس ظرفیت تردد کنونی را ندارد؛ هیچ مدیری در توزیع اعتبارات دخیل نیستتصادف محور لار - جهرم 5 کشته و 6 مصدوم برجای گذاشت

محمدمهدی برومندی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز در همین رابطه خبری را منتشر کرده است. به گفته وی عملیات تکمیل پروژه در قطعه 10 کیلومتری ( قطعه‌ای که در اختیار راه و شهرسازی استان فارس است) آغاز شده و به طور همزمان آسفالت 2 کیلومتر آخر و تکمیل آخرین پل در حال انجام است. 

برومندی همچنین در تاریخ 15 تیرماه امسال از دیدارش با معاون فنی، زیربنایی و امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه خبر داده و این دیدار را برای اخذ اعتبار و تکمیل پروژه عنوان کرده است. 

مطالبه مردم و عضو مجلس خبرگان رهبری 

این موضوع در حالی است که مردم این منطقه به ویژه شهرستان‌های خرامه و ارسنجان از تصادفات این محور گلایه دارند و معتقدند تا زمانی که راه کامل نشود مردم این دو شهرستان در بن‌بست قرار گرفته‌اند. 

به گفته یکی از اهالی خرامه که تماسی با خبرگزاری تسنیم داشته است، عمده منبع درآمد مردم شهرستان خرامه کشاورزی است حال با توجه به خشکسالی و کاهش تولید کشاورزی اگر راه کامل شود امکان استفاده از دیگر ظرفیت‌های شهرستان به وجود می‌آید. 

همچنین شهروند دیگری به نام رحیمی نیز از تصادفات این محور سخن گفته است. به گفته وی در یک ماه گذشته تصادفات بسیاری در این محور رخ داده که غم‌انگیزترین آنها تصادف یک عروس و داماد بوده است. 

رسیدگی فوری به جاده ارسنجان- خرامه 

تصادفات در این محور به اندازه‌ای قابل توجه است که آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری طی نامه‌ای خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خواستار رسیدگی فوری و جدی جاده میان شهر ارسنجان به توابع این شهرستان و مسیر منتهی به خرامه شد.

در بخشی از متن این نامه آمده است « بنابر اطلاعات واصله و نیز شکایات مردمی درباره این جاده, همواره شاهد تصادفات پرخطر و کشته و مصدوم شدن تعداد قابل توجهی از مردم عزیز منطقه هستیم که به گفته شاهدان محلی علت اصلی این فجایع, نامطلوب و ناامن بودن این جاده است. انتظار می رود جهت جلوگیری از این وقایع ناگوار و حفظ جان مردم‌, دستور رسیدگی سریع و قاطع فرمائید». 

این محور منتهی به لار، جهرم و بندرعباس است و کمربندی شرق شیراز محسوب می‌شود، تکمیل آن فاصله بندرعباس تا مرکز کشور را 120 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند که می‌تواند نقش مهمی در صرفه‌جویی سوخت داشته باشد. 

همچنین تکمیل آن شهرهای در طول این پروژه را در مسیر توسعه قرار می‌‌دهد بنابراین همت بر تسریع آن منفعت چندجانبه را برای استان در پی دارد. 

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16  از طریق واتساپ یا پیامک با شماره 09176756618 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

گزارش از حلیمه زارع 

انتهای پیام/  ز

R41382/P41362/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر اظهار کرد: بارش رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نائین، اردستان و نظنز گزارش شد.

وی افزود: این بارش‌ها باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و رواناب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معایر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه محور بزرگراه نائین – اردستان - کاشان در محدوده مهراندو و ظفرقند شهرستان اردستان، محور کسوج و درمحور اردستان - کاشان زیرگذر زواره دچار آبگرفتگی شده است، تصریح کرد: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان باعث جریان یافتن رواناب و سیلاب و آبگرفتگی در مناطق ۲، ۳و۴ شهر کاشان شده است.

وی ابراز کرد: آبگرفتگی در منطقه فین، بلوار امام رضا بالادست مسکن مهر در محور خرم دشت، روستاهای دره، یزدل، جوینان شهرک صنعتی جعفرآباد محور فرودگاه کاشان و نیز آبگرفتگی جاده ابوزیدآباد شهرستان اران و بیدگل نیز گزارش شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌های رگباری در روستای ارور، گردنه ملأ احمد و گردنه زنجیرگاه شهرستان نائین باعث آبگرفتگی معابر روستا و ۲ منزل مسکونی شده است، افزود: همچنین جاده انارک نیز دچار آبگرفتگی شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها همچنان در مناطق شمال و شمال شرق تا فردا صبح ادامه دارد، گفت: در شهر اصفهان و مناطق مرکزی نیز از بعد اظهر امروز تا فردا صبح بارش را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین بارش‌ها موجب آبگرفتگی در محورهای جاده‌ای ورزنه، هرند، علویجه، بادرود به کاشان و محورهای جاده‌ای روستاهای خنج، اردیب و عروسان شهرستان خور و بیابانک شد.

وی گفت: همچنین جاده بادرود کاشان به صورت موقت مسدود است و تردد در این محور به کندی انجام می‌شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه امدادرسانی در مناطق تحت تأثیر توسط مدیریت بحران فرمانداری‌ها، اداره راهداری، هلال احمر، واحدهای آتش نشانی، پلیس راه، واحدهای خدمات شهری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود، گفت: تخلیه آب از منازل و معابر و ایمن سازی راه‌ها، انسداد موقت محورهای سیل گیر در حال انجام است.

کد خبر 6086802

دیگر خبرها

  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری