Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا گودرزی مدیرکل اموراجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه آمار دقیقی در خصوص کودکان کار وجود ندارد، گفت : بعد از جمع آوری این کودکان تعدادی از آن‌ها دوباره به چرخه کار باز می‌گردند و آمار‌ها مدام تکرار می‌شود و نمی‌توان تعداد دقیقی برای آن ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمده افراد تنها کودکان سرچهارراه و کودکان دستفروش و زباله گرد را کودک کار می‌دانند، گفت : این درحالی است که هر کودکی که در کارخانجات یا واحد‌های صنفی هم مشغول کار است کودک کار محسوب می‌شود. حتی برخی از این کودکان برای تکدی گری به کار گرفته می‌شوند و همه این‌ها کودک کار هستند.

وی با اشاره به استمرار ساماندهی کودکان کار در طول سال گفت: متولی اصلی در این زمینه سازمان بهزیستی است و در طول سال کار شناسایی و ساماندهی این کودکان را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی فعالیت کودکان کار به فقر و نداری خانواده برمی گردد گفت: در همین راستا بعد از شناسایی کودکان، بررسی وضعیت خانوادگی آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و چنانچه سرپرست خانواده بیمار و یا ازکار افتاده بوده و یا زن سرپرست خانواده باشد، با هماهنگی کمیته امداد امام (ره)، خانواده تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این کودکان نیز توسط برخی افراد حرفه‌ای برای انجام دستفروشی، تکدی گری، زباله گردی و ... به کار گرفته می‌شوند، گفت: در استان تنها سال گذشته یک باند در این زمینه شناسایی شد که از استان دیگر آمده بودند که همگی دستگیر شدند و در خود استان فعالیت باند کودکان کار را نداریم.

گودرزی افزود: برخی از این کودکان نیز هستند که کلا سرپرست نداشته و یا بدسرپرست هستند که این کودکان در مراکز مخصوص بهزیستی نگهداری شده و امور تحصیل آن‌ها نیز پیگیری می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بکارگیری کودکان برای کار در تمامی صنوف و کارخانجات تخلف بوده و جرم تلقی می‌شود، گفت: در همین راستا با هر صنف و کارگاه و کارخانه‌ای که کودکان را بکارگیری کند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه طبق بررسی‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته و بعد از اقدامات بسیاری که در این حوزه انجام شده، به نظر می‌رسد وضعیت استان در بحث کودکان کار بحرانی نیست .

 

 

انتهای پیام/د

بعد از جمع آوری کودکان کار تعدادی از آن‌ها دوباره به چرخه کار باز می‌گردند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند

خسرو امیدوار گفت: همچنین کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، از سال ۱۴۰۲ بر اساس شیوه نامه مراقبت موقت، به عنوان مهمان به خانواده‌های متقاضی میزبانی سپرده می‌شوند تا پیگیری‌ها جهت بازپیوند ایشان با خانواده نسبی یا ایجاد شرایط فرزندخواندگی این دسته از عزیزان، به عمل آید و این کار با هدف حمایت از اقامت کودکان و نوجوانان در محیط خانوادگی صورت می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل افزود: نگرش جامعه به قبول سرپرستی کودکان در سنین بالاتر در سایه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی خوب شده است و از سال ۱۳۹۹ با راه اندازی سامانه فرزندخواندگی تاکنون ۴۷۱ درخواست فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت شده و تعداد زیادی از این درخواست‌ها به دلیل عدم احراز شرایط متقاضیان رد شده است.

به گفته او، انتظار داریم زوجین فرزند پذیر، حضانت فرزندان گروه‌های خاص (دارای معلولیت یا نیازمند درمان) را نیز برای فرزندپذیری در نظر بگیرند و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ مورد حکم حضانت صادر شد که ۱۰ فرزند واگذار شده از بین آنها در سنین بالای ۶ سال قرار داشتند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل در تشریح چگونگی فرزندخواندگی گفت: فرایند فرزندخواندگی از زمان ثبت تقاضای زوجین در "سامانه فرزندخواندگی" شروع می‌شود و چنانچه زوجین پس از بررسی‌های کارشناسی، حائز شرایط باشند تا زمان تحویل کودک، تداوم خواهد داشت و پس از واگذاری کودک، نظارت‌های کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه به صورت تماس تلفنی و بازدیدهای دوره ای تا سن ۱۸ سالگی فرزندان ادامه خواهد یافت.

امیدوار افزود: از مزایای این طرح این است که کودکان و نوجوانان علاوه بر بهره مندی از امکانات و خدمات خانواده میزبان، مجبور به اقامت در مراکز شبانه روزی نخواهند بود و از آنجایی که یکی از مهمترین کارکرد خانواده، تعاملات عاطفی بین اعضای خانواده در راستای رشد تربیتی و اجتماعی است، سیاست اصلی دفتر امور کودکان و نوجوانان تقویت برنامه مراقبت از فرزندان در درون خانواده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • حساسیت فصلی کودکان
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران