Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:31:46 GMT

سارقان احشام در قم دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۰۶۴۱

سارقان احشام در قم دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت احشام دریکی از روستاهای قم و طرح شکایت مالباخته، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در روند تحقیقات تخصصی کارآگاهان و انجام اقدام‌های پلیسی، ۲ سارق احشام شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان قم افزود: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی بوده اما سرانجام با شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشوده و به سرقت ۵۰ راس گوسفند به ارزش بیش از یک میلیارد ریال اعتراف کردند که درنهایت پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی استان شدند.

آقاخانی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی استان در جهت افزایش احساس امنیت در جامعه و احقاق حقوق شهروندان به‌ویژه اقشار ضعیف به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند، از مردم خواست هرگونه اخبار و اطلاعات پیرامون انواع جرائم را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

وی تاکید کرد: دامداران محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز و در صورت عدم اطمینان، افراد ناشناس را که تحت عنوان مشتری مراجعه می‌کنند به محل نگهداری احشام راه ندهند و در حفظ اموال و احشام خود کوشا باشند.

جذب خبرنگار افتخاری پلیس در قم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز از جذب خبرنگار افتخاری پلیس در این استان خبر داد.

سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده اظهار داشت: نیروی انتظامی درصدد است تا از مشارکت‌های مردمی در قالب «خبرنگار افتخاری پلیس» به‌منظور تحکیم و توسعه نظم و امنیت اجتماعی بهره‌گیری کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: مدارک هویتی موردنیاز شامل چهار قطعه عکس، تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی ۳ سری، تصویر آخرین مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم) ۲ سری، مدرک خبرنگاری، سابقه عضویت بسیج و تصویر سوابق ایثارگری و جانبازی است.

حاجی‌زاده افزود: خبرنگاران افتخاری پلیس نیز حسب نیاز به همراه سایر کارکنان پایور در حوزه‌های ماموریتی ناجا و در مقاطع زمانی خاص به‌صورت پاره‌وقت به‌کارگیری خواهند شد.

وی تصریح کرد: اولویت استخدام برای اعضای فعال پلیس افتخاری در راستای ایجاد انگیزه و استفاده از تجارب و خدمات شایسته اعضای پلیس افتخاری که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی به‌صورت داوطلبانه با ناجا مشارکت دارند و همچنین در جهت جذب نیروهای متعهد و جان‌برکف از بین این اعضاء، هماهنگی‌های لازم با مرکز گزینش و استخدام استان به‌عمل‌آمده تا یک پلیس افتخاری بتواند با مراجعه به این مرکز، در صورت داشتن شرایط یکسان نسبت به سایر داوطلبان استخدام، در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه از اولویت جذب برخوردار شود.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی حدفاصل عوارضی «قم-کاشان و قم – تهران»، ستاد فرماندهی انتظامی استان قم- معاونت نیروی انسانی- اداره پلیس افتخاری مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۱۸۲۱۳۳۳ تماس حاصل نمایند.

دستگیری ۵ تن از دلالان غیرمجاز ارز در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری ۵ تن از دلالان غیرمجاز ارز در قم خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان تصریح کرد: مأموران کلانتری ۱۳ شهید سعیدی ضمن هماهنگی قضایی با حضور در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، ۵ تن از دلالان غیرمجاز ارز را شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی به این کلانتری منتقل شدند.

جعفریان تصریح کرد: از افراد مذکور ۸ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان وجه نقد، یک هزار و ۲۰۰ دلار، ۱۰ دینار کویتی، ۲۵۰ دینار عراقی و ۵۰۰ لیر سوریه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: درنهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

۱۱۷۵ /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ موسی بهاری روز دوشنبه افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: دستگیری قاتل فراری پس از یک سال در قشم

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227986 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • مامور قلابی در رشت دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در شیروان کشف شد
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • قاتل فراری در قشم دستگیر شد
  • دستگیری سارق کالا در باشت