Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی ما در حوزه گردشگری افزایش سهم جی دی پی ما تا ۶ درصد است که برای تحقق آن به ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی اصغر مونسان ظهر امروز در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین در بازدید از مجتمع های اقامتی بوستان ملی باراجین و دهکده طبیعت قزوین بیان کرد: توسعه گردشگری در کشور نیازمند سرمایه گذاری، اختصاص اعتبار و تسهیل فرآیندهای صدور مجوزهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امروز سهم گردشگری ما از جی دی پی نزدیک به 3 درصد است که افزایش آن تا 6 درصد میتواند اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری در کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور 180 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام شده است و سرمایه گذاران جدیدی برای حضور در این عرصه اعلام آمادگی کرده اند اما مسئله پیش روی ما مسئله صدور مجوزها و مشکلاتی است که در این مسیر برای سرمایه گذاران ایجاد می شود.

مونسان گفت: پیش از این فرآیند صدور مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت در این عرصه بیش از 8 ماه زمان نیاز داشت که امروز با بررسی های انجام شده، حذف برخی از موارد  زائد و کاهش برخی از مراحل توانسته ایم این مدت انتظار را به 2ماه کاهش دهیم.

جایگاه بازار اردبیل برای رونق گردشگری احیا شودتوسعه گردشگری داخلی باعث رونق ورود "گردشگری خارجی" می‌شودتوسعه گردشگری کشور نیازمند اجماع بین سران قواست

وی خاطرنشان کرد: طولانی شدن بروکراسی ها در حوزه گردشگری موجب دلسری سرمایه گذاران است و تلاش ما کاهش این مدت انتظار و رساندن آن به 10 روز بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: یکی از دلایل طولانی شدن این روند انجام استعلام در 18 دستگاه در کشور است که هماهنگی، اجرای این استعلام ها و اعلام نتیجه قدری زمان بر شده است در این خصوص شاید خیلی نتوانیم مداخله داشته باشیم اما همه تلاش ما سرعت بخشیدن به این فرآیند هاست.

مونسان ادامه داد: کاهش روند برخی از مراحل در داخل سازمان میراث فرهنگی از اقداماتی است که در این مسیر انجام داده ایم و امیدواریم با این روش بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران در حوزه های مختلف گردشگری در استان های کشور بهره مند شویم.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است

علی‌اصغر شالبافان حسین‌آبادی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و در راستای توسعه استان‌های زاگرس‌نشین بسته گردشگری برای این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در بسته ویژه توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین تسهیلات ویژه و تعدیل ضوابط و قوانین دست و پاگیر در نظر گرفته شده است.

شالبافان اضافه کرد: یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری، استان چهارمحال و بختیاری است که چنانچه برنامه‌هایی برای توسعه این ظرفیت اجرا شود تغییرات آن ملموس و مشهود خواهد بود.

وی از آمادگی این وزارتخانه برای شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که در جهت توسعه ظرفیت‌های گردشگری این استان اقدامات لازم را انجام دهیم و می‌توان این استان را در برخی از حوزه‌های گردشگری پایلوت قرار داد.

شالبافان اضافه کرد: یکی از نیاز‌های کشور در حوزه گردشگری، گردشگری سلامت است که استان چهارمحال و بختیاری به واسطه آب و هوای مطلوب از این ظرفیت برخوردار بوده و در راستای شکوفایی این ظرفیت می‌توان اقدامات زیادی انجام داد.

بیشتر بخوانید

چهارمحال و بختیاری مقصد سفر چهار هزار و ۳۰۷ مسافر و گردشگر نوروزی

وی افزود: این استان در کنار گردشگری سلامت می‌تواند در حوزه گردشگری آب و گردشگری عشایر نیز به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شود که در این میان نه تنها ایجاد زیرساخت‌ها مهم است بلکه موضوع مهمتر معرفی استان و بازاریابی است.

شالبافان با اشاره به تقویت گردشگری ایران و عراق اظهار کرد: می‌توان در قالب بسته‌های فرهنگی و یا از طریق صدا و سیما به معرفی ظرفیت‌های استان به گردشگران عراقی اقدام کرد و با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری به سبب نزدیک بودن به خوزستان در مسیر فلات مرکزی قرار دارد فرصت جذب گردشگران عراقی برای این استان فراهم شده است.

وی گفت: طرح‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت حوزه گردشگری نیز در بسته‌ای آماده شده است و تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اولین هتل شهرستان نقده، فردا کلنگ‌زنی می‌شود
  • سرمایه گذاری خارجی بیش از ۵ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار درکشور در سال گذشته
  • آیا عمان مرکز سلامت و درمان منطقه می‌شود؟
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • مطالعه و همکاری بین دستگاهی؛ عوامل موثر توسعه گردشگری در سواحل
  • چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است