Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جان کریاکو، افسر سابق سازمان اطلاعات آمریکا، در مصاحبه با برنامه «ما خفی اعظم» (آنچه پنهان مانده، بزرگتر است) این شبکه، از اطلاعاتی پرده برداشت که نشان از تلاش دولت سعودی برای سربه نیست کردن سه تن از افراد خاندان آل سعود است که اطلاعاتی درباره همکاری ریاض و القاعده در اختیار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 او که در گذشته در بحرین فعالیت می‌کرد، گفت مارس ۲۰۰۲ (اسفند ۱۳۸۰) که یکی از فرماندهان گروه القاعده بازداشت شد، شماره تلفن سه تن از افراد خاندان حاکم سعودی را در اختیار داشت. یکی از این سه تن در حادثه رانندگی و دیگری تشنه در صحرا کشته شد و نفر سوم از همان زمان ناپدید شد.

این مقام سابق سیا افزود: مارس ۲۰۰۲ که ابوزبیده را بازداشت کردیم، دفتر خاطراتی همراه وی یافتیم. همان شب خاطراتش را بررسی کردم و در آن، شماره تلفن سه تن از خاندان حاکم در سعودی را یافتم. پیامی محرمانه به مقر سازمان اطلاعات آمریکا ارسال کردم و به آن‌ها گفتم شماره تلفن سه تن از خاندان آل سعود را در دفتر خاطرات ابوزبیده یافتم.

کریاکو اضافه کرد: طی چند هفته، یکی از این سه تن در حادثه رانندگی در صحرا کشته شد. دیگری برای خیمه زدن به صحرا رفت و تشنه جان باخت. می‌توانی این موضوع را تصور کنی؟ نفر سوم هم ناپدید شد و پس از آن، هیچ کس وی را ندید. من به این نتیجه رسیدم که این افراد اطلاعات زیادی درباره دست داشتن دولتشان در همکاری با القاعده یا دست‌کم دست داشتن آن در تاسیس این گروه یا ارتباط دولت سعودی با حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱، در اختیار داشتند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # عربستان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟