Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@17:28:29 GMT

اخراج کارمندان آمریکایی از هواوی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۰۹۸۰

اخراج کارمندان آمریکایی از هواوی

شرکت هواوی اعلام کرده که به زودی صدها کارمند خود در ایالات متحده را اخراج می کند. این شرکت گزارش داد که در حال آماده شدن برای این اخراج گسترده است.

طی ماه های اخیر پس از آنکه دولت ترامپ یک ممنوعیت فروش و تجارت گسترده را علیه هواوی به راه انداخت، با مشکلاتی جدی رو به رو شد. این در حالی بود که ایالات متحده عملا هواوی را به لحاظ امنیتی به عنوان تهدیدی بالقوه علیه خود ارزیابی می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین هواوی در حال برنامه ریزی برای اخراج کارمندان آمریکایی است که در  شرکت تحقیقاتی" Futurewei Technologies"  کار می کنند. این افراد در واقع در تعدادی از آزمایشگاه های تحقیقاتی این شرکت کار می کنند. هواوی به کارمندان چینی خود که در ایالات متحده مشغولند اجازه می دهد دوباره به چین بازگردند و شغل خود را در شعبه ای دیگر ادامه دهند اما دیگر جایی برای کارمندان آمریکایی ندارد.

در ماه می ، کاخ سفید یک دستورالعمل اجرایی را صادر کرد که به وزیر بازرگانی ایالات متحده اجازه می داد از فروش شرکت های آمریکایی به اشخاصی که تهدیدی برای امنیت ملی در نظر گرفته می شوند پیشگیری کند. در نتیجه هواوی دیگر قادر به خرید برخی از قطعات و نرم افزار هایی که برای محصولات خود به آنها نیاز داشت نبود.

در حالی که به نظر می رسید طی ماه گذشته برخی ممنوعیتهای فروش و تهدیدها علیه هواوی کاهش یافته است، دولت ترامپ اعلام کرده است که احتمالا تا زمانی که دو کشور چین و ایالات متحده اختلافات خود را حل نکنند، این تغییرات میسر نخواهد شد./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد

شرکت گوگل ۲۸ نفر از کارکنان خود را که به قرارداد‌ فناوری این شرکت با دولت اسرائیل اعتراض کرده بودند،‌ اخراج کرد.   گوگل ۲۸ کارمند خود را که در اقدامات اعتراضی نسبت به قرارداد «پروژه نیمبوس» در دفاتر این شرکت مشارکت کرده بودند، از کار برکنار کرد.   اخیرا شماری از کارمندان گوگل در حرکتی اعتراضی وارد دفاتر این شرکت در نیویورک و سانی‌ویل شدند و حاضر به خروج نشدند.    مقامات این شرکت می‌گویند که معترضان مانع کار سایر کارمندان شدند و از دسترسی آنها به امکانات جلوگیری کردند و همین باعث شد مدیران با پلیس تماس بگیرند.   گوگل در ایمیلی برای کارکنان نوشت که این اقدام اعتراضی «غیرقابل قبول و به‌شدت مخرب» بوده و کارکنان «احساس خطر کردند».   شرکت گوگل و آمازون مدتی است که قراردادی با نام «پروژه نیمبوس» به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با دولت و ارتش اسرائیل منعقد کرده‌اند.   از همان ابتدای راه‌اندازی «پروژه نیمبوس» در سال ۲۰۲۱ میلادی جمعی از کارمندان گوگل به آن اعتراض کردند.    آنها همان زمان گفتند که این فناوری می‌تواند به نیروهای نظامی اسرائیل در نظارت و آسیب رساندن به فلسطینیان کمک کند.   گوگل تا حد زیادی از انتشار جزئیات قرارداد خودداری کرده است. با این حال وب‌سایت «اینترسپت» در سال ۲۰۲۲ میلادی گزارش داد که اسناد آموزشی پرسنل دولت اسرائیل نشان می‌دهد که نرم‌افزاری که گوگل ارائه می‌کند، می‌تواند چهره افراد را شناسایی کند، حالات عاطفی را از روی حالات چهره اندازه‌گیری کند و اشیاء را در تصاویر ویدئویی ردیابی کند.   سال گذشته نیز پس از آغاز جنگ غزه و همزمان با برگزاری همایش سالانه «سکوی ابری گوگل» جمعی از کارمندان این شرکت با بنر بزرگی با مضمون «پروژه نیمبوس گوگل به آپارتاید اسرائیل دامن می‌زند» در انتقاد به این قرارداد دست به اعتراض زدند.   با این حال گوگل مدعی است که «پروژه نیمبوس» به محموله‌های کاری حساس و طبقه‌بندی شده یا نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی ارتباطی ندارد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل
  • گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک