Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در این جلسه نقش و جایگاه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در توزیع و کنترل کیفی مواد غذایی و تاثیر فعالیت میادین فراشهری نظیر بهمن و بعثت که بخش قابل توجهی از محصولات پروتئینی مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند و همچنین لزوم پیگیری مستمر و هماهنگ مدیران میادین، بر اجرای صحیح برنامه‌های HSE مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در جلسه مذکور از سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به عنوان «سازمان دوستدار محیط زیست» نام برده شد و با تاکید بر اینکه 100 درصد نایلکس‌های مصرفی در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران تجزیه پذیر است، این نکته که خاستگاه مناسبت 21 تیر (روز بدون نایلکس)، سازمان مدیریت میادین بوده که با پیوستن انجمن‌های مردم نهاد و سایر سازمان‌ها به این رویداد، ظرفیت تبدیل شدن به یک طرح ملی را داراست، مطرح شد.

لزوم دغدغه مندی همگانی و نقش آموزش و فرهنگ در حفاظت از محیط زیست و این که حفظ محیط زیست با دستور از بالا به پایین به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و باید برای این هدف، کار آموزشی و فرهنگی صورت گیرد، از دیگر محورهای مطروحه در این جلسه بود که برای نمونه به برگزاری نمایشگاه محصولات ارگانیک که هر سال از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار برگزار می‌شود تا ضمن حمایت از تولیدکنندگان، شهروندان را به مصرف این نوع محصولات ترغیب و تشویق کند، اشاره شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران،‌  در پایان این جلسه، ضمن بیان برخی از مسائل موجود در حوزه HSE در بعضی از بازارهای میوه و تره بار، پیش بینی و اجرای راهکارهای مناسب برای حل آنها مورد تاکید قرار گرفت و از اعضای حاضر در جلسه خواسته شد تا در ممیزی و ارزیابی وضعیت HSE میادین و بازارها که به زودی اجرا خواهد شد با جدیت همکاری نمایند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری تهران محیط زیست میادین میوه و تره میوه و تره بار محصولات ارگانیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می‌شود،گفت: رسیدگی به ۱۰ هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ایرج حشمتی در همایش مدیران محیط زیست کشور در شیراز با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند و تغییر اقلیم از اولویت‌های پیش‌رو در سال جاری است که با جدیت دنبال می‌شود، گفت: رسیدگی به 10 هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است، نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت محیط زیست در حوزه‌های پایش آب، هوا و خاک افزود: به روزرسانی سیاهه انتشار آلاینده‌های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها در دستور کار سال 1403 سازمان قرار گرفته است، همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و‌ کاهش آسیب‌پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان‌های ذیربط تهیه خواهد شد.

حشمتی با تشریح اقدامات سیاستگذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یاد آور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیئت وزیران و نیز خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ شد که مطابق خط مشی‌های مذکور، بهینه سازی روش‌های استفاده از آب‌های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص‌های کمی و کیفی و استاندارد‌های مرتبط باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحد‌ها در اجرای طرح پایش خوداظهاری برای بخش پساب و پارامتر‌های مشمولیت واحد‌ها به تفکیک کد آیسیک دراجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است. 

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در سال گذشته، 143 رودخانه با 684 ایستگاه به صورت فصلی پارامتر‌های عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج 1876 پایش نشان از این دارد که در 70 درصد پایش‌های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین 5 گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهاد‌های متولی قانونی آن برای اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است. 

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه‌های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، ادامه داد: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک‌های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران