Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسعد زاده معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: واحد سگ‌های زنده یاب هلال احمر خراسان جنوبی در سال ۹۲ راه اندازی شد و از آن زمان تا کنون جان ۵ نفر را در مأموریت‌های مختلف نجات دادند.

وی با بیان اینکه در این واحد ۲قلاده سگ زنده یاب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود:این سگ‌ها تا کنون در ۳۰ ماموریت به کار گرفته شده اند.

اسعد زاده با بیان اینکه هزینه آموزش و نگهداری هر قلاده سگ ۱۵۰میلیون تومان است. گفت: مربیان بین المللی کار تعلیم این سگ‌های زنده یاب را بر عهده دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: از جمله آموزش‌های ارائه شده به این سگ‌ها، برقراری ارتباط عاطفی، اجتماعی شدن، عبور از موانع و تخصص زنده یابی است.

وی با اشاره به اینکه تجسس در برف و آوار نیز از جمله موارد تمرین شده با سگ‌های زنده یاب است. بیان کرد: نژاد یک قلاده لابراتور و دیگری ژرمن است.

انتهای پیام/ک

حضور سگ‌های زنده یاب در ۳۰ ماموریت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با انجام ۷۵ مورد عملیات امدادی از بیست و هفتم فروردین تا امروز، سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی اظهار کرد: استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی افزود: با انجام ۷۵ مورد عملیات امدادی از بیست و هفتم فروردین تا امروز، سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۸۱۹ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آب‌گرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۵۸ واحد مسکونی انجام و سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر برای اسکان افراد متأثر از سیل برپا شد.

کد خبر 745752

دیگر خبرها

  • حامیان هدیه‌های خدا
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • امدادرسانی به ۳۹ سیل‌زده در ۳ شهر مرزی خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی