Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر با بیان اینکه کاهش تعهدات از سوی ایران یک واکنش بد به یک تصمیم بد بود گفت: اروپا باید در موضوع ایران با هم متحد باقی بمانند.

«ژان ایو لودریان» روز دوشنبه در بدو ورود به محل برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دیدگاه من موضوع اصلی این نشست به طور واضح مساله خاورمیانه و تنش ها در منطقه و نیز ادامه تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم یش از سطح تعیین شده در توافق وین در سال ۲۰۱۵ میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: فرانسه، آلمان و بریتانیا باید به ایران ضمانت داده و این کشور را همراهی کنند.

لودریان گفت: اقدام ایران در افزایش سطح غنی سازی واکنش بد به تصمیم بد آمریکا در بازگرداندن تحریم ها علیه این کشور بود که منافع ایران را به خطر انداخت.

او بار دیگر تاکید کرد که ایران باید از تصمیم خود برای کاهش تعهدات خود تحت برجام عقب تشینی کند.

وزیر خارجه فرانسه روز گذشته نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI گفته بود اتحادیه اروپا در مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران به پیشرفت هایی دست یافته ولی هنوز کافی نیست.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی برگزار می‌شود که آلمان، فرانسه و انگلیس روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه مشترکی بار دیگر بر تعهد خود به برجام، توقف تنش‌ها در خلیج فارس و از سرگیری گفت‌وگوها تاکید کردند.

سران برلین، پاریس و لندن در این بیانیه گفتند: ما اخیراً چند ابتکار دیپلماتیک را برای کمک به تنش‌زدایی و گفت‌وگو انجام داده‌ایم که به نشانه‌های حسن نیت همه طرف‌ها نیاز فوری دارد.

«در عین آنکه به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم، تداوم آن منوط به پایبندی کامل ایران است و ما قویاً از ایران می‌خواهیم تا تصمیم‌های اخیر خود در این رابطه را لغو کند. ما همچنان به یافتن راه‌های گفت‌وگو که در توافق برای پرداختن به پایبندی ایران از جمله از طریق کمیسیون اقدام مشترک برجام پیش‌بینی شده است، ادامه می‌دهیم.»

پس از بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود، ذخایر اروانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد.

جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه هفته گذشته بدنبال عدم پایبندی گروه ۱+۴ به تعهدات برجامی خود و برآورده نشدن مطالبات ایران در این توافق، گام دوم کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای را اجرا کرد که بر اساس آن، ایران دیگر محدودیت سطح غنی‌سازی تا سقف ۳.۶۷ را رعایت نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ادامه کاهش تعهدات برجامی خود تاکید کرده این گام‌ها در چارچوب برجام و طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ این توافق است و در صورتی که شرکای برجام گام‌های لازم برای ایفای تعهدات خود بردارند این اقدامات به سرعت قابل بازگشت است.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس امرو ز با سفر به بروکسل تلاش‌های دیپلماتیک تازه‌ای را برای جلوگیری از فروپاشی توافق هسته‌ای با ایران و کاهش تنش‌ها در خلیج فارس آغاز می‌کند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند