Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، منصور بازیار افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزی و صیفی بوده است.

وی بیان کرد: در سه ماه امسال بدون در نظر گرفتن میعانات گازی، حدود ۶ میلیون و ۵۱۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار از گمرکات صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳۴ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر ادامه داد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، مناطق ویژه، هند، برزیل، قطر، پاکستان، عراق و ترکیه مقصد کالا‌های صادراتی گمرک‌های استان بوده اند.

بازیار با اشاره به کاهش کالاهای وارداتی به گمرک‌های استان بوشهر، گفت: در سه ماه امسال بیش از صد هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۵۸ میلیون دلار از طریق گمرک‌های استان به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴۷ و ارزش ۵۳ درصد کاهش یافته است.

وی عمده کالا‌های وارداتی را کره، چای سیاه، لاستیک، خودروی سواری، موز، یراق آلات، تخمه آفتاب گردان و قطعات خودرو عنوان کرد که بیشتر از کشور‌های چین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، سریلانکا، کویت، ایتالیا، کره جنوبی و تایوان وارد شده‌اند.

انتهای پیام/ک

صادرات بیش از دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات واردات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین

قزوین - مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین تسهیلات ۹۰ درصدی به واحدهای تولیدی برای ترخیص کالاهای وارداتی ارائه می‌دهد.سعید نادری با اشاره به ارائه امکانات و خدمات متنوع گمرک قزوین، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، استفاده از ضمانت‌نامه بانکی و... به فعالان اقتصادی مجاز از جمله خدمات گمرک قزوین محسوب می‌شود.وی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: این گمرک در رده‌های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعال است.
نادری تأکید کرد: درآمد گمرک قزوین در ۱۲ ماه منتهی به سال ۱۴۰۲ حدود ۶۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲۵ درصدی روبه‌رو بود.
به گفته این مسئول، گمرک قزوین در حوزه صادرات ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار را به کشورهای دیگر از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه و ترکیه صادر کرد. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه