Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آئین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه تولیدکنندگان و طراحان لباس استان در ۱۴ غرفه محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند، افزود: علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به اهمیت مد و لباس در جامعه اظهار داشت: ترویج فرهنگ مد و لباس ایرانی و اسلامی و شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس استان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در حاشیه نمایشگاه کارگاه تخصصی با موضوع مالکیت فکری و معنوی با رویکرد برندسازی برای تولیدکنندگان و طراحان پوشاک استان اردبیل در نظر گرفته شده و برای شرکت‌کنندگان از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس استان اردبیل گواهی شرکت اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و استفاده از مد و لباس ایرانی و اسلامی علاوه بر ترویج فرهنگ پوشش مناسب در حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد.

اسحاقی افزود: تاکنون سه تولید کننده لباس استان موفق به کسب برند ملی به نامهای دکتر فرم، آرتا مهر و امیلی شده و سبلان پارچه نیز برند ملی دارد.

اواظهار داشت: استان اردبیل قابلیت‌های زیادی در تولید نساجی و پوشاک و لباس دارد به طوری که برندهای معروف جهان پیشنهاد خرید کل تولیدات کارخانه نساجی سبلان اردبیل را داده‌اند.

وی بیان کرد: این نهایت ظلم به زحمتکشان حوزه نساجی و پوشاک است که تولیدات داخل استان با مارک برندهای خارجی در بازار به مردم عرضه گردد.

اسحاقی اضافه کرد: همه باید با فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی تلاش کنیم و تولیدکنندگان نیز برای ارتقای کیفیت و تنوع در طراحی و رنگ تلاش کنند.

این نمایشگاه تا ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

۶۱۳۰/‏۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره پوشاک اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وزارت صنعت و تجارت افغانستان از برگزاری نمایشگاه تجاری مشترک با قزاقستان در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین المللی با هدف بازاریابی محصولات داخلی در شهر کابل خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام جواد آخندزاده» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد «این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه‌های بین‌المللی قزاق – افغان با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و دولتی افغانستان در شهر کابل برگزار می‌شود».

وی گفت در این نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان و قزاقستان در بخش‌های مختلف به مدت دو روز به نمایش گذاشته می‌شود.

«محمد صابر لطیفی» رئیس مرکز نمایشگاه‌ بین المللی افغانستان اظهار داشت: «در این نمایشگاه بیشتر محصولات و فرآورده‌هایی عرضه و معرفی می‌شوند که ما می‌خواهیم به قزاقستان صادر کنیم و همچنین آن دسته محصولاتی که شرکت‌های افغان می‌خواهند به دیگر کشورهای آسیای مرکزی صادر کنند شامل خشکبار، فرآورده‌های معدنی و برخی خدمات اقتصادی و تجاری افغانستان به نمایش گذاشته خواهد شد».

گفته می‌شود در این نمایشگاه 40 شرکت بزرگ از قزاقستان و 40 شرکت بزرگ افغانستانی حضور دارند که محصولات و تولیدات‌شان را در 25 و 26 آوریل عرضه و معرفی می‌کنند و تفاهم‌نامه‌های گوناگونی نیز برای داد و ستد میان این شرکت‌ها به امضا می‌رسد.

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کندطالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه قزاقستان حذف شد

برخی کارشناسان افغان حضور و مشارکت در نمایشگاه‌‌های بین المللی را مسیری مناسب برای بازاریابی تولیدات داخلی و توسعه صادرات می‌دانند.

هیئت حاکمه افغانستان نیز با همکاری بخش خصوصی، نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را فرصتی برای ارائه تولیدات داخلی افغانستان و جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌داند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • شعر قیصر بر ظرفیت و توانمندی زبان فارسی افزود