Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@01:48:07 GMT

نشست خبری روحانی با اصحاب رسانه در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۱۶۹۲

نشست خبری روحانی با اصحاب رسانه در خراسان شمالی

رئیس جمهور با اشاره به بهره‌برداری از ۶۳ طرح و پروژه در استان خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، گفت: باید تلاش کنیم تا دو طرح مهم راه آهن جوین - اسفراین و تکمیل ۹۰ کیلومتر جاده بجنورد - گرگان در استان خراسان شمالی تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، حسن روحانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان شمالی، با تقدیر از استقبال گرم و پرشور مردم این استان در هوای گرم شهرستان شیروان از کاروان تدبیر و امید، اظهار داشت: خوشبختانه امروز طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف از جمله دو فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی، سد، کارخانه فولاد و آلومینیوم و آبیاری مدرن کشاورزی و واحدهای زراعی، راه و جاده و دیگر بخش‌ها به بهره‌برداری رسید که نشان از قرار گرفتن و حرکت استان در مسیر توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری میان استانداری و بانک‌های عامل کشور به ارزش حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان، اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان در راستای اجرا و عملیاتی شدن این تفاهمنامه‌ها، مردم استان خراسان شمالی شاهد آبادانی بیش از پیش و روزافزون این استان در بخش‌های مختلف باشند.

رئیس‌جمهور در ادامه پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دولت در زمینه حمایت از ایجاد صنایع پایین دستی، صنایع بزرگ مانند پتروشیمی و فولاد، گفت: صنایع پایین دستی درآمدزایی و اشتغال بسیار خوبی می‌توانند ایجاد کنند و باید تلاش کنیم تا زمینه‌های لازم را برای گسترش این صنایع در کشور و بویژه استان خراسان شمالی ایجاد کنیم.

روحانی با بیان این که بر اساس گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت حدود ۵ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای ایجاد صنایع پایین دستی در مجتمع آلومینیومی که امروز به بهره‌برداری رسید، تعریف شده است، افزود: استان خراسان شمالی از لحاظ معدنی پرظرفیت و غنی بوده و جز معدود استان‌هایی است که دارای امکان آلومینا است.

رئیس جمهور اظهار داشت: برنامه دولت این است که در زمینه گسترش بخش پایین دستی صنایع بزرگ تلاش بیشتری داشته باشد و استانداران استان‌هایی که این امکان برای آنها فراهم است نیز باید در این راستا بیش از گذشته برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای توسعه گردشگری به منظور برون‌رفت از تکیه کشور به درآمدهای نفتی، خاطر نشان کرد: بخش گردشگری و مسکن به دلیل اشتغال‌زایی سریع بسیار حائز اهمیت هستند

رئیس جمهور با اشاره به این که امروز توسعه گردشگری وابسته به گسترش فضای مجازی است، گفت: بسیاری از رفت و آمدهای مردم، رزرو هتل، فروش صنایع دستی و سایر امور توسط فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه دولت فعال بوده و زیرساخت‌ها را در سراسر کشور آماده کرده است به گونه‌ای که امروز بسیاری از روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز شده و روستاییان می‌توانند محصولات خود را در فضای مجازی، عرضه کنند.

روحانی اظهار داشت: همچنین برای توسعه گردشگری به وزارت نیرو دستور داده شده که دریاچه‌های سدها را بر مبنای مقررات زیست محیطی در اختیار بخش گردشگری قرار دهند تا مردم بتوانند، از این فضا استفاده کنند.

رئیس جمهور افزود: توسعه گردشگری یکی از آثار مجموعه اقداماتی است که امروز در بخش‌های مختلف از جمله فرودگاه، راه‌آهن و تکمیل جاده‌ها، انجام می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، گفت: باید جاذبه‌های گردشگری در این استان توسعه یافته و این جاذبه‌ها با همکاری رسانه‌ها، فضای مجازی و صدا و سیما به مردم معرفی شوند.

رئیس جمهور با بیان این که متأسفانه در کشور آثار تاریخی و طبیعی بسیار خوب و بی‌نظیری وجود دارد که به درستی معرفی نمی‌شود، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه توسعه توریسم سلامت انجام شده و می‌توانیم در این بخش فعالیت خوبی داشته باشیم

روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اقدامات و برنامه‌های دولت برای ایجاد بازارچه‌های مرزی در راستای کمک به اقتصاد کشور بویژه در استان خراسان شمالی، گفت: خوشبختانه روابط ما با دولت ترکمنستان خوب و دوستانه است؛ البته برخی مشکلات در بعضی زمینه‌ها وجود دارد که باید حل و فصل شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه همکاری‌های مرزی تلاش‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط و همکاری‌ها، انجام شده و در همین راستا استاندار خراسان شمالی هم باید تلاش کند تا با استان همجوار خود در ترکمنستان روابط دوستانه و نزدیکی داشته باشد.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تخصیص اعتبارات استان و روند تلاش‌هایی که برای توسعه استان از سوی دولت انجام شده، گفت: اعتباراتی که به این استان در دولت یازدهم اختصاص داده شده نسبت به دولت دهم حدود ۳ برابر بوده و در سفر گذشته هم حدود ۶۲۵ میلیارد تومان برای این استان اعتبار در نظر گرفته شده است و این نشان می‌دهد که دولت در زمینه تخصیص اعتبارات در حد توان به وعده خود عمل کرده است

رئیس جمهور با بیان این که استان خراسان شمالی به لحاظ مرزی بودن و همجواری با استان خراسان رضوی و مسیری برای زائران بارگاه علی بن موسی الرضا (ع)، بیش از پیش حائز اهمیت است، افزود: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در این سفر به بهره‌برداری رسید نشان می‌دهد که اقدامات دولت به طور متناسب به انجام رسیده هر چند که باید همه توانمان را برای توسعه بیش از پیش استان به کار بگیریم.

روحانی با بیان این که دولت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری برنامه‌های گوناگونی داشته و در زمینه چگونگی اتصال راه‌آهن مشهد - بجنورد - گرگان تلاش می‌کند، گفت: این مسیر راه‌آهن از برنامه‌های دولت است، اما نیاز به جذب سرمایه دارد در این استان اولویت ورود راه‌آهن به استان است که امیدواریم تا پایان دولت راه‌آهن جوین به اسفراین به بهره‌برداری برسد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اصحاب رسانه اقتصاد کشور ترکمنستان خراسان شمالی کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ حجت الاسلام روان بخش با بیان اینکه ما امروز با مشکل بحران آب رو به رو، و در زمینه تخصیص حقابه‌های استان قم با بی مهری‌هایی مواجه هستیم افزود: برای پیگیری مشکلات قم باید با همفکری، هماهنگی بین مسئولان استان هماهنگی برقرار، و در قالب کارگروه تخصصی راه‌های اختصاص حقابه‌های استان قم پیگیری شود. 
وی افزود: در زمینه کشاورزی و حقابه‌های قم باید کار گروه تخصصی با حضور کارشناسان مختلف در زمینه آب و کشاورزی و دامداری تشکیل شده و مسائل و دغدغه‌های استان و کشاورزان پیگیری شود.
در این نشست تعیین تکلیف حقابه‌های استان از سد ساوه، نحوه و چگونگی تخصیص حقابه‌های شرب، کشاورزی و صنعت از سد ۱۵ خرداد و پیگیری به روز رسانی اختصاص برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، و ضرورت تامین برق چاه‌های آب کشاورزی از مهمترین موضوعات بود که تشکل‌های کشاورزی استان قم مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • خبرنگاران کارنامه اعمال مسئولان را گزارش کنند
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • گفت وگوی جنجالی دو وزیر کابینه روحانی درباره تلویزیون/ عکس
  • سرمربی تیم نکونام مثل ژاوی خداحافظی کرد!‏
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه
  • بازیکن ایرانی در ترکیب تیم ملی سوریه! / ایراندوست همراه هکتور کوپر به نشست خبری هم رفت