Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ مفید در کتاب خویش، پیام جامع، آموزنده و جالبی را از امام رضا علیه‌السلام آورده است. امام (ع) این پیام را به وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) فرستاده‌اند.

متن پیام این است:

بسم الله الرحمن الرحیم‌ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دل‌های خویش برای شیطان راهی نگشایند؛ و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کار‌های بیهوده و بی فایده فراخوان؛ و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستان ما نباید فرصت‌های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آن‌هایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد، اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد.
جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود، اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت (ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزش‌ها به خدا پناه می‌برم.

متن حدیث:

بسم الله الرحمن الرحیم
یا عبدالعظیم!
أبلغْ عنّی أولیائی السلامَ وقل لهم: أن لا یجعلوا للشیطان علی أنفسهم سبیلاً، ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانة، ومُرْهم بالسکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم، وإقبالِ بعضهم علی بعض والمُزاوَرة، فإنّ ذلک قربة إلیّ. ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ علی نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین. وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذی ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له حتّی یرجع عنه، فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ بالله من ذلک.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

نامه امام رضا (ع) به عبدالعظیم حسنی و توصیه‌های ایشان به شیعیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احادیث ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) امروز دوم اردیبهشت در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که در تولیت این آستان برگزار شد با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ان‌شاءالله عملیات اخیر سپاه پاسداران در مقابل رژیم صهیونیستی، فتح الفتوحی برای آزادسازی قدس شریف باشد.

وی اظهار کرد: ما در همه مناسبت‌ها شعاری طراحی و براساس آن محتوا‌ها را ارائه می‌کنیم. برای امسال هم شعار «جهاد و هجرت» انتخاب شده است.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: حضرت عبدالعظیم (ع) از امامزادگان واجب التعظیمی است که جهاد و هجرت ایشان بسیار مهم است، زیرا حکومت عباسی به این امامزاده جور و ظلم فراوانی روا داشته است و امام هادی (ع) به ایشان دستور هجرت دادند و ایشان هم این جهاد علمی را گوش فرار دادند.

عرفاتی گفت: نخستین امامزاده وارد شده به منطقه شهر ری، امامزاده حمزه بن موسی الکاظم (ع) بودند و حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در مجاورت ایشان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه محتوای برنامه‌ها ایام رحلت حضرت عبدالعظیم براساس شعار «جهاد و هجرت» خواهد بود، تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بودند و ایشان ۱۲۰هزار حدیث از امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) نقل کرده اند، همچنین کتاب خطبا امیرالمومنین (ع) را حضرت عبدالظعیم (ع) نوشته اند.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) افزود: جهاد عملی حضرت عبدالعظیم (ع) باعث شد که امام هادی (ع) در مورد ایشان بفرمایند که ایشان از حامیان ولایت بودند و یک فقیه هستند.

عرفاتی اظهار کرد: از دوشنبه شب (۳اردیبهشت) برنامه‌های این ایام را با معارف صحیفه سجادیه آغاز خواهیم کرد، روز سه‌شنبه دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان عبدالعظیم (ع) را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: درس اخلاق آیت‌الله منفرد که هرهفته سه‌شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌کنیم، اما در این ایام قرار است ایشان به مقام علمی و توحیدی حضرت عبدالعظیم (ع) بپردازند. همچنین در بین نماز‌های جماعت آستان امامان جماعت در سخنان کوتاهی به شخصیت این امامزاده خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) اضافه کرد: باتوجه به درخواست‌های متعدد برای حضور خدام فرهنگی و علمی در مدارس برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در این باره نیز برنامه‌ای خواهیم داشت، زیرا هدف ما انتقال معارف دینی به نسل جدید است، از این رو سفیران خدمت به مراکز فرهنگی، مدارس و دانشگاه‌ها در این ایام اعزام می‌شوند.

عرفاتی تاکید کرد: هیئت مخصوص بانوان آستان عبدالعظیم (ع) که برای نخستین بار در شهرستان ری تاسیس شده است نیز برنامه‌هایی در این ایام ارائه خواهند کرد. از این رو سه‌شنبه در تالار شیخ صدوق برنامه خواهند داشت.

وی گفت: روز سه‌شنبه (۴اردیبهشت) از میدان شهر ری ساعت ۱۷ تجمع خدام حرم برگزار می‌شود که ساعت ۱۸ به سمت آستان حرکت خواهند کرد و در صحن امام حسن مجتبی (ع) برنامه تعویض پرچم آستان و زیارت‌نامه‌خوانی را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) افزود: کارگروه اعتبات مقدسه مصوبه‌ای داشتند که براساس آن در شام سه‌شنبه بعد از نماز مغروب و عشا قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم (ع) در تمام عتبه و مساجد خوانده شود.

عرفاتی ادامه داد: در شب رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) مراسم شهادت با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی و مرثیه‌خوانی سیدمحمدرضا نوشه‌ور و محمدرضا بذری برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه درب‌های حرم ۲۴ساعته باز خواهد بود. برنامه‌های روز رحلت با تجمع طلاب و علما به صورت دسته عزاداری در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) از صبح چهارشنبه برگزار خواهد شد و این دسته به سمت حرم حرکت خواهد کرد.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: روز رحلت از ساعت ۱۰ صبح در مصلی امام علی (ع) برنامه روز عزا برگزار خواهد شد که با شعرخوانی محمد رسولی، مناجات خوانی مرتضی طاهری و مداحی محمدحسین پویانفر و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی همراه خواهد بود.

عرفاتی ادامه داد: بعدازظهر روز رحلت از ساعت ۱۷:۳۰ آیین چراغ‌گردانی نوجوانان (فرزندان خدام) را خواهیم داشت تا نسل جوان آیین خدمت را بیاموزند. همچنین در شبستان امام خمینی (ره) شام رحلت با تجمع هیات‌های مذهبی برگزار خواهد شد و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر علوی تهرانی سخنران و مجتبی رمضانی و محسن عراقی نیز به عنوان مداح مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: از ساعت ۲۲ شام عزا، تجمع هیئت ثارالله را با مداحی محمد نوروزی و حامد خمسه خواهیم داشت.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) اظهار کرد: روز پنج‌شنبه (۶اردیبهشت) برنامه درس‌هایی از نهج‌البلاغه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اکبری بعد از نماز ظهر و عصر باتوجه به شعار این ایام با موضوع جهاد و هجرت برگزار می‌شود.

عرفاتی گفت: هیات کودکان حسینی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) نیز پنج‌شنبه ساعت ۱۶ در تالار شیخ صدوق برنامه خواهد داشت و مجریان متخصص حوزه کودک در این برنامه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: آستان عبدالعظیم (ع) بنا دارد از شهدای فراجا نیز در این ایام تجلیل کنند به همین منظور روز پنج‌شنبه در مصلی امام علی (ع) این برنامه با حضور سردار رادان برگزار خواهد شد و از مدافعان امنیت تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) اظهار کرد: روز پنج‌شنبه محفل ویژه انس با قرآن کریم نیز با حضور قاریان و حفاظ بین‌المللی از ساعت ۲۲ در صحن امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. همچنین شب جمعه ساعت ۲ بامداد دعای کمیل با نوای منصور ارضی در صحن جامع برگزار خواهد شد.

عرفاتی گفت: روز جمعه (۷اردیبهشت) از ساعت ۶ صبح دعای ندبه با مشارکت هیئت رزمندگان و نوای محمدرضا غلام‌رضازاده برگزار خواهد شد و این برنامه به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی سخنران این مراسم خواهند بود.

وی اظهار کرد: نماز جمعه پایان بخش مراسم ایام رحلت عبدالعظیم (ع) خواهد بود و در خطبه‌ها و پیش خطبه نیز در باره شخصیت ایشان سخنرانی می‌شود.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) اضافه کرد: در شام جمعه نیز بعد از نماز مغرب و عشاء طبق سنوات هر هفته حجت‌الاسلام والمسلمین عباس پسندیده برنامه سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • ببینید | حاج محسن مرادی مولودی خوانی شبکه دو سیما حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • اجرای ۲۷ برنامه فرهنگی همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم