Web Analytics Made Easy - Statcounter

«موسسه بین المللی مطالعات ایران» وابسته به خاندان پادشاهی سعودی طی یک گزارش محرمانه تصریح کرد: تداوم مشی فعلی در سیاست خارجی سعودی می تواند این کشور را با چالش های جدی در حوزه منطقه ای و بین المللی مواجه کند.

دکتر «محمد صفر السلمی» رئیس این موسسه مطالعاتی که در پوشش سازمان غیرانتفاعی مستقل نسبت به جمع آوری اطلاعات درباره ایران اقدام می کند در این گزارش تصریح کرده است که «محمد بن سلمان» باید در رویکردهای خود نسبت به ایران تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با تشریح ناکامی های سعودی در یمن، عراق و سوریه نسبت به شکل گیری احساس سرخوردگی و تحقیر در درون جامعه سعودی به دلیل صرف هزینه های هنگفت و ناکامی در تامین اهداف، احساس نگرانی شده و اعتبار خاندان سلمان و مشروعیت حاکمیت سعودی را در معرض لطمات جدی عنوان کرده است.

صفر السلمی در گزارش این مرکز که رتبه اول را در عربستان و رتبه نهم منطقه را در میان اندیشکده ها دارد، تاکید کرده که تداوم این شرایط می تواند اعتبار سعودی در کشورهای اسلامی را نیز به دلیل ضعف و شکست مستمر به شدت تضعیف کرده و ترکیه را جایگزین سعودی کند.

در بخشی از این گزارش پیشنهاد شده است که با توجه به عدم پشتیبانی کافی آمریکا از سعودی و مصلحت سنجی و احتیاط این کشور در برابر ایران در حوادثی مانند ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته و انفجار نفت کش ها، سعودی باید تلاش کند تا به ایران نزدیک شده و با راه های به ظاهر دوستانه مانع افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران شود.

منبع: نور نیوز

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ (فیلم)



منبع:تی وی پلاس

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معامله با قاچاقچی پرنده های شکاری در سریال نون خ ۵ (فیلم) در پشت صحنه نون خ ۵ چه می‌گذرد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ (فیلم)
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور