Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:44:17 GMT

تسهیل مسیر تدوین طرح های هادی روستایی در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۱۴۵

تسهیل مسیر تدوین طرح های هادی روستایی در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات طرح های هادی روستایی با اشاره به همکاری دستگاه‌های ذیربط در تدوین طرح‌های هادی روستایی از تسهیل مسیر تدوین این طرح‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

تقی زاده در تشریح تدوین طرح هادی روستاهای استان تهران گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی یکی از مشکلاتی که در خصوص روستاهای سطح استان تهران مطرح شده بود موضوع تدوین طرح‌های هادی بود که با توجه به وجود برخی از مشکلات به تعویق افتاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس امروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در این امر برگزار شد تا مشکلات موجود بر سر راه تدوین طرح‌های هادی روستاهای استان تهران برطرف شود. از ۴۷۱ روستای مشغول طرح هادی که جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند ۱۷۵ روستا باید طرح هادی آن‌ها بازنگری شود و از این میان نیز ۸۵ روستا با مشکل ساخت و سازهای خارج از ضوابط ساخت مواجه بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: ۳۰ روستا نیز در حریم کیفی آب قرار دارند و ۲۲ روستا نیز در محدوده حفاظتی محیط زیست واقع شدند. به این ترتیب این روستاها برای تهیه طرح‌های هادی خود با مشکل مواجه هستند.

وی بیان داشت: روستاهایی هم که در حریم کیفی آب قرار گرفته‌اند که مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود و با توجه به موقعیت روستا همه جوانب بررسی شود و با در نظر گرفتن حریم آب کمترین سختگیری در مورد رشد طبیعی روستاها مد نظر قرار گیرد.

تقی‌زاده تاکید کرد: روستاهایی که در حوزه جهاد کشاورزی نیز با موانعی روبرو بودند که مقرر شد کمیته دیگری تشکیل شود و ساخت و سازهای خارج از ضوابط مورد بررسی قرار گیرد و نهایتاً تعیین تکلیف شود تا در روند تدوین طرح هادی مشکلی ایجاد نشود. همچنین روستاهایی هم که در حریم راه‌ها قرار گرفته‌اند مشخص و مقرر شد حداقل جرایم برای آنها در نظر گرفته شود تا مانعی برای توسعه روستاها وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: با تصمیمات جلسه امروز بخش قابل توجهی از مشکلات بنیاد مسکن برای تهیه طرح‌های هادی روستایی و بازنگری آنها حل و فصل شد. در موارد دیگری که همچنان مشکل باقی باشد در سطح بالاتری و با کمک به استاندار تهران موضوع حل خواهد شد.

کد خبر 4667237

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تقی زاده استانداری تهران طرح هادی روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن هزار دف در روستای پالنگان

کیومرث حبیبی ظهر امروز در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن هزار دف در روستای گردشگری پالنگان خبر داد و افزود: این برنامه می‌تواند در تقویت هرچه بیشتر مسائل دینی و مذهبی نقش‌آفرین باشد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: با وجود تمام این نقاط ضعف، پالنگان جز مهم‌ترین نقاط گردشگری استان و حتی غرب کشور است و هرساله شمار قابل توجهی از گردشگران به این روستا سفر می‌کنند.

وی اقدامات بخش اسکان در پالنگان را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید با حضور دستگاه‌های مرتبط بصورت میدانی از این روستا بازدید کرد و نقاط ضعف و مشکلات این منطقه را احصا کرد.

حبیبی اضافه کرد: اقدامات لازم برای روستای پالنگان باید به صورت برنامه‌های کوتاه‌مدت، میانمدت و بلندمدت در دستور کار قرار گیرد.

بازدید بیش از ۴ هزار گردشگر از روستای «پالنگان»

فرماندار کامیاران نیز اظهار کرد: روستای تاریخی پالنگان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان کامیاران است.

کیانوش ثقفی‌نیا نبود پارکینگ و سرویس بهداشتی را از مشکلات اصلی توسعه گردشگری در روستای پالنگان عنوان کرد و گفت: در الحاق‌ها، حفظ بافت پلکانی روستا که یکی از محور‌های اصلی در جذب گردشگران به این روستاست ملاک خواهد بود.

ثقفی‌نیا ساماندهی ۳۳ دکه فعال در روستای پالنگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مشکلات اصلی در روستای پالنگان موضوع ساماندهی فاضلاب این روستاست که تامین اعتبار آن از طریق مختلف مولدسازی و ... ضروری است.

به گفته وی، از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ گردشگر خارجی از روستای پالنگان بازدید کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • برگزاری جشن هزار دف در روستای پالنگان
  • روستای اصفهک طبس روستایی با قدمت 400 سال در دل کویر
  • برخورداری ۳۲۹ روستای استان گلستان از نعمت آسفالت