Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@22:47:55 GMT

شناسایی ۴۵ کودک کار در دو شهر مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۱۸۵

شناسایی ۴۵ کودک کار در دو شهر مازندران

نجفی کارشناس مسئول دفتر امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سازمان بهزیستی به آن دسته از کودکانی که خانواده دارند، اما به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به کار هستند تسهیلاتی ارائه میدهد.

وی افزود: طبق آخرین آمار مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ۲۰ کودک در شهرستان ساری و ۲۵ کودک در شهرستان آمل در سه ماهه نخست امسال توسط مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی استان شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی با اشاره به این که سازمان بهزیستی برای حمایت از کودکان کار نیاز به همکاری دیگر ارگان‌ها دارد ،گفت: بهزیستی یک مرکز هماهنگ کننده و تسهیل کننده است که با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، فنی حرفه‌ای، اداره کل آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها از کودکان کار حمایت می کند.

وی افزود: نخستین موضوعی که کودکان کار را تهدید می کند آزار‌های جسمی- روانی است که در محیط کار به آن‌ها تحمیل می‌شود.

کارشناس مسئول دفتر امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: یکی از مشکلات این کودکان نداشتن مهارت لازم در کار است که سبب می‌شود کارفرمایان بیش از حد توان جسمی از آن‌ها کار بکشند بر این اساس سازمان بهزیستی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های اموزشی در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده از کودکان کار میخواهد از شغل‌های کاذب دست بردارند و به اشتغال‌های پایدار روی آورند.

وی افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان ۵۶۵ کودک جامانده از تحصیل در سال ۹۷ به چرخه تحصیل برگشتند.

۱۴۰ کودک کاردر شهرستان ساری پارسال شناسایی شدند که این کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی مازندران قرار گرفته اند و نزدیک به ۶۵ نفر از خدمات بیمه‌ای مانند سایر مردم بهره‌مند شدند.


انتهای پیام/آ

 
شناسایی ۴۵ کودک کار در ساری و آمل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: ۹۱ نفر پارسال در این استان براثر عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش ۷۳ نفر از قربانیان اعتیاد به مواد مخدر مرد و ما بقی زن هستند و شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

کارشناسان آسیب‌های اجتماعی می‌گویند حساسیت خانواده به رفتار فرزندان، تغییر رفتار همسر، برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از راه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دولت سیزدهم ۱۱۱ باند مخوف مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شده است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پایان جولان سارق سیم کابل برق در ساری
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»