Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:34:33 GMT

رنج امیرکلای بابل از فقر امکانات ورزشی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۲۲۴

رنج امیرکلای بابل از فقر امکانات ورزشی

به گزارش ایرنا؛ گذراندن اوقات فراغت آن هم در تابستان یکی از موارد مهمی است که نوجوانان و جوانان به آن نیاز دارند، اما اگر مکان‌های امن و مجازآن هم سالن‌های ورزشی برای گذراندن اوقات فراغت وجود نداشته باشد بدون شک بخشی از این جوانان به مکان‌های غیرمجاز گرایش یافته و با روی آوردن به انواع ناهنجاری‌های اجتماعی، زنگ خطری برای جامعه و خانواده خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر امیرکلا یکی از هفت شهر شهرستان بابل در مسیر جاده بابل به بابلسر با ۳۱ هزار نفر جمعیت و چهار هزار ورزشکار از نعمت سالن ورزشی استاندارد محروم است. هرچند ۲ سالن ورزشی دراین شهر فعالیت دارد اما این ۲ سالن از ابتدایی‌ترین امکانات اعم از کف‌پوش مناسب، وسایل سرمایشی و گرمایشی، سکوی تماشاگر و سرویس بهداشتی محروم و دارای متراژ غیر استاندارد است و در حقیقت این چنین سالن ورزشی تداعی کننده همان شیری است که دندان، چنگال، دم و … ندارد.

احمدی شهابی یکی از اهالی محله دیوکلا در امیرکلا به خبرنگار ایرنا گفت: عدم وجود حتی یک سالن ورزشی مناسب در شهر امیرکلا برای جوانان این شهر بسیار آزار دهنده شده است.

وی بیان داشت: وجود یک سالن ورزشی استاندارد و تمرین در آن زیر نظر مربیان می‌تواند ورزشکاران این شهر را در مسیر قهرمانی در عرصه‌های داخلی و جهانی قرار دهد.

این شهروند امیرکلایی ادامه داد: یکی از سالن‌های ورزشی فعال در امیرکلا در محله دیوکلا واقع شده است که این سالن از ابتدایی‌ترین امکانات بی بهره است و اگر امکان احداث یک سالن ورزشی استاندارد در امیرکلا وجود ندارد حداقل ۲ سالن موجود در این شهر را تجهیز و نوسازی کنند.

**چهار هزار ورزشکار فاقد یک سالن استاندارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهر امیرکلا به خبرنگار ایرنا گفت: امیرکلا دارای چهار هزار ورزشکار است که از این تعداد حدود ۲ هزار ورزشکار سازمان یافته و تحت پوشش بیمه قرار دارند.

محمد فاضل زاده ادامه داد: متأسفانه این شهر از نعمت یک سالن ورزشی استاندارد محروم است و ۲ سالن موجود نیز غیر استاندارد، متراژ پایین، فاقد جایگاه تماشاچی و امکانات سرمایشی، گرمایشی، سرویس بهداشتی، حمام و دیگر تأسیسات است.

وی بیان کرد: امیرکلاً از محدود شهرهای مازندران است که هیأت ورزشی تیر و کمان و امکانات این ورزش را دارد اما سالنی برای تمرین ندارد تا از این امکانات استفاده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان امیرکلا ادامه داد: متأسفانه محدودیت‌های مالی سبب شد تا این شهر از نعمت یک سالن ورزشی استاندارد و چند منظوره بی‌بهره باشد و لذا در بسیاری از رشته‌ها مثل شطرنج، تنیس روی میز، تیراندازی، وزنه‌برداری و حتی دوو میدانی مکانی برای ورزش و تمرین ندارد.

وی گفت: اگر بخواهیم ۲ سالن ورزشی موجود در شهر امیرکلا را تجهیز و نوسازی کنیم و به عبارتی ابتدایی‌ترین امکانات ورزشی را در آن فعال کنیم نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبا. است.

فاضل زاده اظهار کرد: در سال گذشته ورزشکاران امیرکلایی ۱۳۰ مدال کشوری و استانی کسب کردند که از این تعداد ۳۰ مدال در سطح کشوری و بقیه استانی بود و بدون تردید اگر یک سالن ورزشی استاندارد در امیرکلا فعالیت داشته باشد این شهر ظرفیت کسب مدال کشوری و بین‌المللی را هم دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان امیرکلا گفت: امیرکلا دارای خیران بزرگی است که بیشتر در زمینه مذهبی، مدرسه سازی و همچنین بهداشت و درمان فعالیت دارند و خواهش ما از این خیران ارزشمند این است که نگاه خیرخواهانه خود را در حوزه ورزش و امکانات زیرساختی ورزش امیرکلا دریغ نکنند تا این شهر بیش از این از فقر امکانات ورزشی در رنج نباشد.

وی گفت: در شهر امیرکلا ۲۰ باشگاه خصوصی فعالیت دارند که ۶۰ درصد از این باشگاه‌ها مجوز دارند و بقیه در حال دریافت مجوز می‌باشند.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای هفت شهر و شش بخش می‌باشد.

۷۳۴۳/‏۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امیرکلا بابل ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین وفایی بعد از باخت مقابل جاد ترامپ در یک هشتم قهرمانی جهان، از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل به شدت انتقاد کرد. سالن کروسبیل در شهر شفیلد انگلستان یکی از محبوب‌ترین سالن‌های مسابقات است که اکثر اسنوکربازهای اروپایی خاطرات بسیاری در آن دارند. سال‌هاست که این سالن میزبان مسابقات قهرمانی جهان است و علاقه‌مندان برای حضور در این سالن اشتیاق زیادی دارند.

وفایی در خصوص محل تمرین این سالن گفته بود: اتاق تمرین شبیه به گاراژ است و بوی بد، تمام وقت در اطراف آن حس می‌شود. اگر از من بپرسید که سال آینده به اینجا می‌آیم یا خبر قطعا جوابم منفی خواهد بود. به کشورهای دیگر مثل چین و عربستان نگاه کنید که چطور مسابقه برگزار می‌کنند و با کروسبیل مقایسه کنید. اگر مسابقات جهانی به عربستان برود برای من بهتر و نزدیک‌تر است.

البته حسین تنها شخصی نیست که از این سالن انتقاد کرده است و رونی اُسالیوان، برترین اسطوره اسنوکر جهان نیز در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران در خصوص تغییر سالن میزبانی، گفته است که اتفاق بدی نیست و موافق است که این میزبانی در نقاط مختلف جهان انجام شود.

جیمی وایت از چهره‌های مطرح اسنوکر دنیا به خاطر شیوه بازی‌ تهاجمی، معروف به گردباد است. او 6 دوره به فینال مسابقات جهانی راه یافت اما در کسب قهرمانی ناکام بود با این حال به خاطر محبوبیت فراوانش به او «قهرمان مردم» گفته می‌شود. وی پس از انتقادهای وفایی از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل، در استودیو یورو اسپورت گفت: اگر وفایی برنده بازی با ترامپ می‌شد، باز این حرف‌ها را می‌زد؟؟ به نظرم او به جز حذف شدن، هیچ کاری نکرده است.

وی با اشاره به حواشی حسین با سالیوان در قهرمانی جهان سال گذشته عنوان کرد: او سال گذشته در بازی با سالیوان حرف های نادرست زیادی زد. حسین در این مرحله و این سالن حذف می‌شود و این برخوردها احمقانه‌ است. قطعا او از اینکارها پشیمان خواهد شد.

آلن مک مانوس از پیشکسوتان دنیای اسنوکر در ادامه صحبت‌های جیمی وایت گفت: اینجا همه چیز بوی بدی ندارد و همه چیز در اینجا اشتباه نیست و به نظرم نظر حسین درست نیست.

کد خبر 846715 برچسب‌ها بیلیارد - اسنوکر ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد