Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@22:00:50 GMT

3 سال حبس مجازات شکارچی حیات وحش

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۲۵۰

3 سال حبس مجازات شکارچی حیات وحش

مرجع قضایی تویسرکان شکارچی یک راس قوچ را به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان روز دوشنبه گفت: چندی پیش شکارچی متخلف ۴۲ ساله‌ای اقدام به شکار یک رأس قوچ و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرد.

کرمعلی گیلانه افزود: پس از اندک زمانی این عکس که حاوی شکار و فرد شکارچی بود توسط یکی از همیاران محیط زیست به اداره محیط زیست شهرستان تویسرکان تحویل شد و مأموران این یگان موفق به شناسایی و جلب این متخلف شده و با تشکیل پرونده متهم را به مرجع قضایی معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این متخلف مکلف به پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست نیز شده است از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلفات زیست محیطی و شکار غیرمجاز را به اداره‌های محیط زیست یا از طریق سامانه ۱۵۴۰ اعلام کنند.

گیلانه اظهار داشت: شهرستان تویسرکان با دارا بودن شرایط آب و هوایی و طبیعت کوهستانی شرایط مناسبی برای تنوع زیستی جانوران وحشی فراهم کرده است اما برخی افراد سود جو با خودخواهی تمام نسبت به شکار غیرمجاز اقدام کرده و تهدید جدی برای جمعیت جانوری به وجود آورده‌اند.

/ مجله جانوران  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر سعیده خضیر اظهار کرد: با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در سال ۱۴٠۲ تعداد ۸۷ متخلف با ۷۷ مورد تخلف تحویل مراجع قانونی شده‌اند.

وی افزود: شکار و زنده گیری غیر مجاز پرندگان با ۸٠ قطعه از انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری، بیشترین تخلف بوده که ۲۷ پرونده را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: تشکیل تعداد ۲٠ پرونده با شکار ۲۷ رأس پستاندار از دیگر اقدامات واحد حقوقی این اداره کل در سال گذشته بوده است.

این مسؤول در خصوص وضعیت پروندهای متخلفین اظهار کرد: از تعداد ۷۷ پرونده، ۵۵ پرونده منجر به صدور حکم گردیده که چهار رأی به ۵ ماه حبس تعلیق به مدت یک سال، سه مورد به یک سال حبس بدون تعلیق و یک مورد به شش ماه حبس بدون تعلیق محکوم شدند.

کد خبر 6079546

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه قرق‌های شکار
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان