Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:43:42 GMT

۵۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در نوبت مرمت اضطراری است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۳۹۳

۵۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در نوبت مرمت اضطراری است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۶، ۱۵۰ اثر تاریخی ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار ملی این استان نیازمند عملیات مرمت اضطراری بود.

مرجان اکبری گفت: طی دو سال گذشته حدود ۱۰۰ اثر تاریخی با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مرمت، بازسازی و مقاوم سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: متأسفانه اعتبارات مرمتی خراسان رضوی بسیار کم و ناهمخوان با نیازها و ضرورت‌های این استان است.

اکبری بدون اشاره به میزان این اعتبارات افزود: استان فارس از نظر تعداد آثار ثبت شده در فهرست ملی رقمی مشابه خراسان رضوی دارد حال آنکه اعتبارات مرمتی فارس ۱۰ برابر خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: متأسفانه در زمینه اختصاص اعتبارات مرمتی توجه لازم به خراسان رضوی صورت نگرفته است و در این رابطه نیازمند توجه ویژه به این استان هستیم.

هزار و ۵۶۱ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار تاریخی ملی به ثبت رسیده است.

۷۴۹۶/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی