Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:13:55 GMT

انتخاب VST مناسب

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۴۰۸

انتخاب VST مناسب

مسئله‌ای که امروز پیرامون آن صحبت خواهیم کرد این است که چطور یک وی اس تی متناسب را انتخاب کنیم؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیتستان، با پاسخ به این سوال به‌راحتی می‌توانید یک VST متناسب را با توجه به تنظیم آهنگ خود انتخاب کنید و در عوض کیفیت کار خود را تضمین کنید. در ادامه با بیتستان همراه باشید.

دسته‌بندی وی اس تی ها

VST غالباً به دودسته تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته اول VST هایی که از سازهای واقعی شبیه‌سازی‌ شده‌اند؛ و دسته دوم VST هایی که غالباً به‌صورت الکترونیک ساخته‌ شده‌اند و اصطلاحاً به آن‌ها سینتی سایزر می‌گویند؛ که در ادامه به معرفی هر دو دسته خواهیم پرداخت.

- ساز مجازی

- سینتی سایزرها

ساز مجازی

در این بخش می‌خواهیم چند مدل از این vst ها را به شما معرفی کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید؛ مثلاً با وی اس تی گیتار می‌توانید به شبیه‌سازی از گیتار دسترسی پیدا کنید که تمامی نیاز شما را در این زمینه برطرف می‌کند یا با دانلود ساز مجازی پیانو همین دسترسی را خواهید داشت؛ و البته اکثر سازهای شبیه‌سازی‌ شده مرتبط با سازهای واقعی دارای قسمت‌هایی هستند که می‌توان حالت‌های مختلف از نواختن را انتخاب کرد یا مثلاً می‌شود افکت‌گذاری را روی صدای مورد نظر انجام داد. در ادامه به معرفی برخی از سازهای مجازی خواهیم پرداخت.

- گیتار

- پیانو

- درام

- بیس

- و...

سینتی سایزرها

در دنیای واقعی هم به‌صورت سخت‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی شرکت‌های ساخت ساز مجازی این ابزار را به‌صورت مجازی تولید کرده‌اند و به‌واسطه بانک‌های صدایی آن‌ها را تجهیز کرده‌اند. غالباً برای موسیقی‌های سبک الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. درواقع صداهای موجود در سینتی سایزر در دنیای واقعی وجود ندارند و توسط کامپیوتر ساخته می‌شوند. از معروف‌ترین آن‌ها Spire ، Serum ،Sylenth می‌باشند. همه سینتی سایزرها بانک‌های صدایی جداگانه هم ارائه می‌کنند که به‌راحتی قابل‌استفاده هستند.

تاریخچه وی اس تی

اگر بخواهیم به‌صورت کامل‌تر به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که این موضوع برای اولین بار توسط کمپانی اشتنبرگ مورد استفاده قرار گرفت؛ و شامل بانک‌های صدایی معدودی بود ولی بااین‌حال با استقبال خوبی روبرو شد. از معروف‌ترین محصولات شرکت اشتنبرگ می‌توان به نرم‌افزار کیوبیس اشاره کرد که آموزش‌های مرتبط با آن در وب‌سایت بیتستان در قالب آموزش کیوبیس به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

VST در عصر حاضر

امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت و دانلود وی اس تی فعالیت می‌کنند که بعضی از آن‌ها به حدی در این زمینه مطرح هستند که آوازه آن‌ها در کل جهان موسیقی پیچیده است. چون بانک صدایی آن‌ها به‌قدری کامل است که شامل تمامی صداهای موجود در جهان هستی است؛ که هرکدام از این صداها را تبدیل به نت کرده‌اند و در قالب وی اس تی تولید کرده‌اند.

تولید و دانلود VST

چند روز پیش مستندی را می‌دیدم که در آن به موضوع تولید و دانلود وی اس تی پیانو پرداخته شده بود. این مستند توسط شرکت رولند که یکی از شرکت‌های قدرتمند در زمینه ساخت محصولات موسیقی است، تولید شده بود. مسئله‌ای که توجه من را به خود جلب کرد این بود که باید برای ساخت ساز مجازی پیانو، هرکدام از کلاویه‌های پیانو را با تاچ‌های مختلف می‌نواختند و به‌صورت جداگانه ضبط می‌کردند؛ و به نظر خیلی زمان‌بر و خسته‌کننده می‌رسید. به نظر من این کار جز سخت‌ترین کارهایی است که تابه‌حال دیده‌ام.

نکته قابل‌توجه اول

جالب است بدانید. بانک VST جهان به‌قدری قدرتمند شده است که اگر بخواهیم کمی مزاح کنیم باید بگوییم که حتی صدایی واقعی‌تر و باکیفیت‌تر را از پیانو تولید می‌کند؛ و توجه داشته باشید که این وی اس تی ها در بهترین استودیوهای ضبط صدا رکورد می‌شوند و غالباً در بانک‌های صدایی مختلف حتی از تکنیک‌های نوازندگی نیز استفاده می‌شود؛ و نکته مهم اینجاست که شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف ساز بی‌نیاز می‌سازد.

آموزش نصب وی اس تی

وب‌سایت بیتستان افتخار دارد که آموزش نصب وی اس تی را در اف ال استودیو را به‌صورت رایگان قرار داده است؛ و می‌توانید از این آموزش بهترین استفاده ممکن را کنید.

نکته قابل‌توجه دوم

وی اس تی ها به دو صورت اجرا می‌شوند. یا به‌صورت مستقیم و مستقل نصب می‌شوند یا اینکه از طریق پلیرهای مخصوصی مثل کانتکت اجرا می‌شوند؛ و اغلب آن‌هایی که به‌صورت مستقیم نصب می‌شوند به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر نصب می‌شوند؛ و شما می‌توانید از بخش آموزش کانتکت به یک آموزش کامل و رایگان دسترسی پیدا کنید.

- مستقل

- تحت پلیرها

باید بدانید

برای انتخاب و دانلود وی اس تی گیتار و پیانو مناسب باید توجه داشته باشید که قصد دانلود چه نوع وی اس تی دارید و در چه نوع تنظیمی می‌خواهید از آن استفاده کنید؛ و فقط حجم کم آن را مدنظر قرار ندهید. سعی کنید که قبل از دانلود پیش‌نمایش مورد نظر را به‌دقت گوش کنید و ببینید که آیا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا نه. متاسفانه یا خوشبختانه قانون کپی‌رایت در ایران برای استفاده از نرم‌افزارها رعایت نمی‌شود و اکثراً از نسخه کرک شده فایل استفاده می‌شود.

چطور یک وی اس تی متناسب را انتخاب کنیم؟

حالا پس از بررسی شبیه‌ساز گیتار و پیانو موارد بالا این را بگوییم که از سایت‌های معتبر اقدام به دانلود و یا خرید وی اس تی کنید؛ که پشتیبانی مناسبی پس از دانلود را داشته باشد. می‌توان گفت که وب‌سایت بیتستان یکی از بهترین پشتیبانی‌ها را در بین سایت‌های ارائه‌دهنده وی اس تی و آموزش موسیقی دارد و می‌توانید از طریق بخش درخواست پشتیبانی آنلاین این مسئله را تست کنید.

متوجه منظور ما خواهید شد و قبل از خرید هم به‌صورت آنی از طریق پیام‌رسان اختصاصی سایت (آیکن آبی در پایین سمت راست سایت) و یا از طریق تماس با ما قبل از خرید می‌توانید سوالات مرتبط خود را در زمینه دانلود وی اس تی مطرح نمایید و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دریافت کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنظیم آهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو



منبع:تی وی پلاس

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درآمد ثانیه‌ای ایلان ماسک: 656 دلار/ زندگی در خانه ای کوچک و ارزان/ فراری از خیریه (فیلم) ایلان ماسک با بچه‌اش به دیدار اردوغان رفت (فیلم) نظر جالب ایلان ماسک در مورد حماس و نسل‌کشی در غزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • استایل بهاره خود را با کفش‌ زنانه مناسب تکمیل کنید
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • خطرات تشک نامناسب | مشکلی که هر شب خوابتان را جهنم می‌کند
  • ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • نجفی: سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استان‌ها مناسب نیست