Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@00:35:16 GMT

قلع و قمع 60 مغازه احداثی غیرمجاز در پارس‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۵۳۴

قلع و قمع 60 مغازه احداثی غیرمجاز در پارس‌آباد


فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل گفت: 60 مغازه غیرمجاز در شهرستان پارس‌آباد به مساحت 38 هکتار که در اراضی دولتی احداث شده بود قلع و قمع شده است.

فرهاد احدی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما از ابتدای سال 96 فعالیت‌مان را در قالب یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل آغاز کردیم به طوری که در ابتدای کار همکاران ما دوره‌های ضابطین خاص را گذراندند و در ادامه آموزش مبانی انتظامی و همچنین تجهیز مراکز یگان را در شهرستان‌ها به نیروی انسانی، امکانات خودرویی و تجهیزات مورد نیاز شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در این دو سال بیش از 45 درصد نیروها و تجهیزات خودرویی ما در بیش از 10 شهرستان افزایش یافته و شاهد معارفه مسئولن یگان حفاظت در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان انتظامی و قضائی بودیم.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل رویکرد اصلی این یگان را فعال کردن گشت های مقابله با تصرف اراضی ملی اعلام کرد و افزود: ما براساس سیاست سازمان ملی زمین و مسکن و در استان‌ها با همکاری راه و شهرسازی فعالیت‌هایمان را انجام می‌دهیم و بیش از 6 هزار هکتار اراضی تحت حفاظت و صیانت این یگان قرار دارند.
احدی ادامه داد: ما از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی در محدوده 10 کیلومتری شهرها و بخش‌ها جلوگیری کرده و سعی داریم تا اجازه ندهیم در شهرک‌ها و حاشیه شهرها ساخت و ساز غیرقانونی انجام شود.

وی همکاری و تعامل یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را با مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی و شهرداری‌ها در محدوده شهرها یادآور شد و تصریح کرد: ما در طول سال ارتباط نزدیکی را گشت اجرائیات شهرداری و سایر مجموعه‌های قضائی و انتظامی داریم به طوری که با تاکید دادستان در ایام عید حتی گشت‌های تلفیقی در رفع تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل در مورد ساخت و سازهای حریم جاده‌ها نیز بیان کرد: مسئولیت این کار با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و ما هیچ مسئولیتی در این زمینه نداریم.
احدی با اشاره به اینکه از سال 96 تاکنون 180 هکتار اراضی به ارزش 526 میلیارد تومان رفع تصرف شده است، اضافه کرد: شاخص‌ترین این اقدام قلع و قمع 60 مغازه احداث غیرمجاز در پارس‌آباد به مساحت 38 هکتار بوده که ما با همکاری شورای تامین شهرستان و مدیریت دستگاه‌های اجرایی این رفع تصرف انجام شده است.

وی ارزش ریالی این مغازه‌های احداثی غیرمجاز را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته این قیمت مربوط به نرخ‌گذاری کارشناسی بوده و در صورت تفکیک قیمت آن بالاتر نیز می‌باشد.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: ما رتبه اول کشور را در اجرای احکام قضائی به دست آوردیم و جزو استان‌های شاخص در رفع تصرفات غیرقانونی محسوب می‌شویم.
 
سفر فرمانده یگان حفاظت کشور به اردبیل

احدی یکی از مشکلات یگان حفاظت را عدم اطلاع‌رسانی و آگاهسازی مردم در مورد محدوده قانونی شهرهای مختلف اعلام کرد و گفت: ما در این زمینه نسبت به تهیه و توزیع 7 هزار برگ بروشور اقدام کردیم تا با توزیع آن در بین مشاوران املاک و عموم مردم آنها را نسبت به محدوده‌های قانونی آشنا کنیم تا تصرف غیرقانونی در اراضی ملی رخ ندهد.
وی افزود: 30 عدد نیوجرسی با همکاری مدیر کل راه و شهرسازی و تابلوهای دو متری هشدار قضائی در اختیار ما قرار گرفته تا در محدوده‌ها و اراضی مشخص شده آنها را نصب کنیم.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل بیان کرد: با مشارکت دادگستری استان اردبیل 5 هزار برگ بروشور نیز آماده توزیع خواهد شد و با تلاش مدیریت روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیش از ده‌ها خبر و اطلاعیه در این حوزه از طریق رسانه‌ها پخش شده است.
احدی همچنین از رفع تصرف زمین اختصاص یافته به ایستگاه راه آهن اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: سال‌ها 100 هکتار زمین در محدوده شهر اردبیل مورد اختلاف اهالی و راه آهن بود که با اجرای دقیق قانون این 100 هکتار زمین به شکل کامل رفع تصرف و در اختیار راه آهن اردبیل قرار گرفت.
وی به سفر فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی به استان اردبیل در اوایل هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: در این سفر سرهنگ خردمند از فعالیت‌های مناسب و مطلوب یگان حفاظت اردبیل بازدید و در جریان کارهای انجام شده قرار خواهد گرفت که امیدواریم این سفر نتایج و ثمرات خوبی نیز در تجهیز و تامین برخی از امکانات برای یگان اردبیل در پی داشته باشد.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل در پایان از رفع تصرف اراضی برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب در محدوده شهرک صنعتی شماره یک خبر داد و گفت: ما موفق شدیم بعد از سال‌ها اختلاف ملکی در این اراضی محدوده را در اختیار آب و فاضلاب شهرستان اردبیل قرار دهیم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال راه و شهرسازی استان شاخص مسکن نیروی انسانی وزارت راه و شهرسازی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و کنترل در شهرستان بویراحمد و مناطق گنجه ای بزرگ، پریکدان و سریز سودجویان را شناسایی کردند.

وی بیان کرد:سودجویان متخلف با کاشت نهال هایی از گونه های انگور، بادام، گردو، آلو، سیب قصد استفاده غیرقانونی از عرصه های ملی را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: در یک قطعه از این اراضی ملی تصرف شده، عرصه ای به مساحت سه هزار متر مربع فرد متخلف با حفر گودال، اقدام به انتقال و کاشت درختان گردو و سیب با قدمت ۱۰ ساله کرده بودند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب تاکید کرد: این اقدام به منظور قدیمی جلوه دادن درختان، فریب و انحراف ماموران انجام شده بود که با هوشیاری تیم عملیاتی یگان حفاظت منابع طبیعی، نقشه مرموزانه متخلفان بی اثر شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه ها جرم است تاکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند براساس میزان قطر درختان جریمه می شوند.

جانی نسب ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • رفع تصرف سه طبقه در زعفرانیه تهران
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان