Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر محسنی نوه آیت‌الله محمدآصف محسنی گفت: حجت‌الاسلام محسن قمی، فرستاده ویژه مقام معظم رهبری به همراه هیاتی برای اطلاع از آخرین مراحل روند درمان مرجع تقلید شیعیان افغانستان با ایشان ملاقات کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «یاسر محسنی» نوه آیت‌الله محمدآصف محسنی قندهاری، از ملاقات نماینده ویژه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آیت‌الله محسنی در بیت ایشان در کابل خبر داد و گفت: هفته گذشته هیئتی به ریاست حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با حضور در منزل آیت‌الله محسنی از آخرین مراحل روند درمانی ایشان اطلاع یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حجت‌الاسلام قمی در این دیدار، با قدردانی از خدمات ارزنده آیت‌الله محسنی در تقریب مذاهب اسلامی، ایشان را شخصیتی تأثیرگذار در این حوزه دانست.

محسنی ادامه داد: «حجت‌الاسلام جواد کریمیان» رئیس اتحادیه‌های رسانه‌های اسلامی و «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل نیز در این دیدار حضور داشتند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام قمی با اشاره به تأسیس مراکز آموزشی و علمی تأکید کرد که آیت‌الله محسنی، شخصیتی شناخته‌شده در سراسر جهان اسلام هستند و امروزه فراتر از مرز‌های افغانستان، تبارز کرده‌اند.  
نوه آیت‌الله محسنی همچنین گفت: حجت‌الاسلام قمی در ملاقات خود با مرجع تقلید شیعیان افغانستان، گفت که آیت‌الله محسنی همواره مردم افغانستان را به اخوت و برادری دعوت کرده‌اند و بحث تقریب مذاهب در منطقه و جهان کار‌های ارزنده‌ای را انجام داده‌اند.

وی تأکید کرد: حجت‌الاسلام قمی، شخصیت آیت‌الله محسنی را فرا قومی، زبانی و جغرافیایی توصیف کرد و گفت که وی شخصیتی جهانی است.

محسنی در ادامه تصریح کرد: فرستاده ویژه مقام معظم رهبری، نقش آیت‌الله محسنی را در اسلامی‌سازی نظام افغانستان، تأسیس شورای علمای شیعه، تأسیس شورای اخوت اسلامی، تأسیس حوزه علمیه خاتم‌النبیین برجسته خواند و گفت که اقدامات ایشان در تاریخ فراموش نخواهد شد.

وی همچنین گفت: پس از این دیدار، بیت آیت‌الله محسنی در پیامی از دفتر مقام معظم رهبری به‌خاطر توجه خاص ایشان به وضعیت این مرجع تقلید شیعیان افغانستان قدردانی کرد.

چند وقتی است که آیت‌الله محمد آصف محسنی، به دلیل کسالت در بستر بیماری به‌سر می‌برند و روند درمانی ایشان آغاز شده است.

محمدآصف محسنی، مرجع تقلید شیعیان در افغانستان در سال ۱۳۱۴ شمسی در قندهار چشم به‌جهان گشود.

وی از علمای شیعه پشتون، مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم‌النبیین (ص) در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت است.

محمدآصف محسنی، در فقه و اصول فقه، از شاگردان سید محسن حکیم و سید ابوالقاسم خویی است و آثاری در رجال، فقه، و حدیث دارد. مهدی مهریزی، کتاب او با عنوان بحوث فی علم‌الرجال را یکی از تألیفات ماندگار در موضوع درایة الحدیث دانسته است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب مراجع عظام تقلید شیعیان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

جمعی از کارگران سراسر کشور بمناسبت هفته کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در اولین روز از هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • عکسی ویژه از دیدار امروز فرماندهان نظامی با رهبر انقلاب
  • فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم