Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از رواج پدیده‌ای تحت عنوان فروش و اجاره برند ملک و ساختمان در تهران خبر داد و گفت: حتی برندفروشی نیز به راه افتاده و بعضا این برندها را اجاره می‌دهند تا بتوانند قیمت ملک را مشخص کنند. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم محمد سالاری در جلسه هم‌اندیشی درباره شناسنامه فنی ساختمان و رونمایی از سامانه سازندگان (مدیریت گزارشات مرحله‌ای و تهیه شناسنامه فنی ساختمان) که امروز در سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: از سال 95 مقرر شد برای ساختمانهایی که بالای 2 هزار متر است شناسنامه فنی ساختمان صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه این امر از شهروندان دریافت شده ولی در ازای آن خدمتی به مردم داده نشده است.

وی ادامه داد: باید تعارف را کنار بگذاریم؛ ضمن انتقادات جدی به حوزه شهرسازی شهردار ی تهران داریم که به جای صیانت از طرح تفصیلی به محملی برای دور زدن قوانین تبدیل شده است، معلوم شده شهرداری تهران هزینه صدور شناسنامه فنی و ملکی را از مردم دریافت کرده و به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می‌کند ولی در قبال آن هیچ خدمتی به مردم ارائه نمی‌شود از این رو قبول کردیم که واریز این وجه به سازمان لغو شود.

سالاری با تاکید بر اینکه هر پولی دریافت می‌شود باید خدمات مرتبط با آن را ارائه کرد گفت: خوب است که رئیس سازمان مهندسی اعلام کرده که چنین سامانه‌ای راه‌اندازی شود اما به شرطی که شناسنامه فنی که قرار است صادر شود، واقعی باشد! اگر شناسنامه فنی صوری گذشته باشد به جایگاه این موضوع در قانون و نظام مهندسی لطمه وارد می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از رونمایی سامانه مذکور اطلاعی نداشتیم، گفت: صدور شناسنامه فنی باید به این منجر شود که مردم تهران و حتی سایر شهرها هنگام خرید ملک داشتن یا نداشتن شناسنامه فنی برایشان مهم باشد و از وجود آن اطمینان حاصل کنند. آن زمان است که می‌توانیم ادعا کنیم ارزش افزوده‌ای برای ساختمانها ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ کس سوال نمی‌کند که آیا ملکی که قرار است خریداری شود دارای شناسنامه فنی است یا خیر و این نشان می‌دهد که شناسنامه فنی تاثیری در کیفیت ساخت و سازها ندارد. این در حالی است که بسیاری از افراد درباره اینکه طراحی نمای ساختمان چه کسی است سوال می‌کنند ولی درباره مهندس ناظر و... پرسشی مطرح نمی‌شود.

سالاری ادامه داد:‌ در حوزه نمای ساختمان‌ها با پدیده برندسازی مواجه هستیم و می‌بینیم که حتی برندفروشی نیز راه افتاده و این برندها  را اجاره می‌دهند تا بتوانند قیمت ملک را مشخص کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه جایگاه نظام مهندسی جایگاه مناسبی نیست و باید این نکته را بپذیریم گفت: نباید تاثیر برندها از تاثیر یک سازمان بیشتر باشد بعد از دوره فعالیت شما مدیران مهم است که پاسخ دهید در توجه به حقوق عمومی چه میزان موفق بوده‌ایم ما در مدیریت شهری باید این پاسخ را بدهیم که چه میزان در تغییر رویکردهای شهرداری و حقوق عمومی موفق عمل کرده‌ایم.

سالاری ادامه داد: به نظر می‌‌رسد توجه به حقوق خصوصی مبتنی بر سوداگری بیشتر است ظرفیت مهندسی کشور بعضا معطوف به حقوق سوداگران است و متأسفانه اقداماتی انجام می‌شود که بتوانیم دوباره رای بیاوریم در واقع هدف ما رای آوردن است و همین رویکرد موجب شده در 40سال اخیر همه نظامهای تصمیم‌گیری با بحران مواجه شود.

وی ادامه داد:‌ متأسفانه مطالبات عمومی به سمتی رفته که هر چه شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شود ارزشمندتر است و مردم بر این باورند که اگر کار سخت‌افزاری صورت نگیرد یعنی شهرداری خوابیده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شناسنامه فنی زمانی شناسنامه است که بیمه‌ها کیفیت آن را تضمین کنند و از ابتدای گودبرداری تا انتهای کار اطلاعات آن مبتنی بر راستی‌آزمایی درج شود اما تاکنون یک شناسنامه با چنین شرایطی ثبت نشده است.

انتقاد معاون شهردار تهران از فقدان شناسنامه فنی ساختمان‌های پراهمیت دولتیرونمایی از سامانه مدیریت گزارشات مرحله‌ای شناسنامه فنی ساختمان/ ایجاد تعامل بین ناظر، بازرس و مجری پروژه

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی شورای شهر تهران قیمت مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی شورای شهر تهران قیمت مسکن شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی شورای شهر تهران قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه

شناسنامه یکی از اسناد هویتی برای تمامی افراد محسوب می‌شود. چرا که یکی از مهمترین مدارک برای پیمودن مسیر‌های مختلف زندگی مانند تحصیل، شغل و یا ازدواج بسیار حائز اهمیت است و در صورت نداشتن آن افراد با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. اما برخی از فرزندان مادر ایرانی هستند که به صورت قانونی در کشور ساکن هستند، اما فرزندان آنها از داشتن شناسنامه محروم هستند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار 

سلام عرض ادب من فرزند مادر ایرانی هستم. مدت ۳ سال است که برای دریافت شناسنامه در اداره اتباع استان البرز تشکیل پرونده دادم.اما هر زمان پیگیری کردیم به نتیجه نرسیدیم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • صدور شناسنامه هوشمند شد
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟
  • فروش دلاری، تخلفی محرض در صنعت ساختمان
  • نرخ‌های عجیب رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران
  • امکان تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه فراهم می شود