Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقض برجام نشان‌دهنده غیر قانونی بودن رژیم آمریکاست، انتخاب رابطین استانی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، تکذیب خبر سوء قصد به سالک، واشنگتن و آنکارا از هم نمی گذرند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۴ تیرماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نقض برجام نشان‌دهنده غیر قانونی بودن رژیم آمریکاست،  انتخاب رابطین استانی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، تکذیب خبر سوء قصد به سالک، واشنگتن و آنکارا از هم نمی گذرند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۴ تیرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوان گرایی در نسل چهارم انقلاب مشارکت سیاسی در انتخابات را پر رنگ می کند

حجت الاسلام «قاسمعلی نوچمنی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد مشارکت سیاسی مردم در انتخابات گفت: با سپری شدن 40 سال پیروزی انقلاب و شکوفایی عقل و خرد در جامعه، مردم به بلوغ سیاسی خوبی رسیدند و فراز و نشیب هایی در این چهار دهه ایجاد شد که در دهه چهارم نمود آن بر روی نسل جوان رخ نمایی می کند.

 

دبیرکل جبهه حامیان ولایت با اشاره به فعالیت سیاسی دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا اظهار کرد: پیروز میدان انتخابات این دو جناح نیستند بلکه جوانانی هستند که از دامن انقلاب متولد شدند و در این سه دهه بعد از پیروزی انقلاب فعالیت کردند و در انتخابات بعدی نیز تعیین کننده هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: در هر عصر و دوره ای باید مدیریت جهادی را نهادینه کنیم جز مدیریت  جهادی راه دیگری برای حل مشکلات در این کشور وجود ندارد تمام مشکلات و معضلات اقتصادی که ما امروز شاهدیم و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند بدون برخوداری از مدیریت جهادی ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام نوچمنی ادامه داد: امیدواریم نمایندگان بعدی تلفیقی از دو جناح و نسل جوان باشند و از همان ویژگی هایی که رهبر انقلاب عنوان کردند برخودار باشند.

 

نقض برجام نشان‌دهنده غیر قانونی بودن رژیم آمریکاست نه ناکارآمد بودن برجام

وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، با تشریح برنامه‌های خود در طول این سفر و حضورش در نشست شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد اظهار کرد: در این نشست اقدامات آمریکا در جهت تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران که یکی از موانع عمده در تحقق اهداف توسعه پایدار است، به اطلاع اعضای جامعه بین‌الملل خواهیم رساند.

 

«محمد جواد ظریف» همچنین با اشاره به این که در جریان این سفر با دبیرکل سازمان ملل و تعدادی از همتایان خود نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا در جریان این سفر با اعضای کنگره آمریکا نیز دیداری خواهد داشت، اظهار کرد: فعلاً دیدارهای دوجانبه در چارچوب برنامه ملل متحد قرار می‌گیرد.

 

این دیپلمات عالی‌رتبه همچنین در پاسخ به این سوال که اکنون در سالگرد تصویب برجام قرار داریم و اگر شما به چهار سال قبل برگردید باز هم برجام را امضا می‌کنید، گفت: حتماً این کار را می‌کنم. یکی از اهداف اصلی این توافق بین‌المللی، خارج کردن ایران از اجماع امنیتی و طرحی بود که صهیونیست‌ها در این ارتباط علیه ایران ایجاد کرده بودند. این توافقنامه بین‌المللی این طرح را شکاند و به همین دلیل صهیونیست‌ها مهمترین مخالفان برجام بوده و هستند و در همین راستا تندروهای آمریکا نیز این سیاست را دنبال می‌کنند.

 

انتخاب رابطین استانی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

چهاردهمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برگزار شد. در این جلسه ناصر هادیان، استاد دانشگاه تهران، به عنوان یکی از صاحب نظران حوزه روابط بین‌الملل، ضمن تحلیل وضعیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و رویکرد آمریکا و اتحادیه اروپا به جمهوری اسلامی ایران بر لزوم بسیج نیروهای ضد جنگ از سوی ایران تاکید کرد.

 

وی ضمن برشمردن تفاوت‌های سیاست گفت‌وگو و مذاکره تاکید کرد که ایران باید در مقطع فعلی به دنبال گفت‌وگو با نیروهای ضد جنگ در عرصه بین‌الملل و بهره‌گیری از دیپلماسی عمومی باشد و دست به اقداماتی نزنیم که حامیان خود را از دست دهیم.

 

هادیان با تاکید بر لزوم بازسازی چهره ایران در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقطع فعلی باید در سه سطح داخلی، منطقه و بین‌المللی به دنبال بازدارندگی نرم باشد.

 

 

صحبت های روحانی با ملت در نهایت صمیمیت و صراحت بود

سخنگوی دولت در توییت هایی با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان خراسان شمالی تاکید کرد که صحبت های روحانی با ملت در نهایت صمیمیت و صراحت بود.

 

در پیام های توییتری «علی ربیعی» آمده است: رئیس جمهوری در خراسان شمالی در نهایت صمیمیت و صراحت با ⁧‫#ملت‬⁩ سخن گفت و نشان داد که سختی آغشته به ⁧‫امید‬⁩ ملت را دیده وزیسته است. روحانی‬⁩ با الهام از آیات کلیم اللهی قرآن کریم توازن زیبایی از نرم سخنی وسخت سخنی با ⁧‫آمریکارا‬⁩ به نمایش گذاشت. ⁧‫روحانی‬⁩ در روز تعامل سازنده با جهان افکارعمومی ملت وافکار عمومی جهانی را مخاطب قرار داد وضمن دفاع مستدل ومنطقی از دستاوردهای ملموس برجام نشان دادکه ایران استراتژی روشنی در پیشبرد صبر راهبردی اتخاد کرده و مذاکره گرایی حقیقی ایران بر مذاکره‌نمایی فریبکارانه ⁧‫کاخ سفید‬⁩ پیروز خواهد شد.

 

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، به همراه شماری از وزیران و اعضای هیأت دولت تدبیر و امید، صبح یکشنبه (۲۳ تیر) وارد فرودگاه بجنورد شد. افتتاح ۲ مرحله واحد سیکل ترکیبی شیروان، شرکت شورای اداری و برنامه ریزی خراسان شمالی و دیدار با فعالان اقتصادی و نخبگان این استان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهوری به خراسان شمالی بود.

 

وزارت کشور از صاحب نظران برای تشکیل شورای مشورتی توسعه دعوت کرد

وزارت کشور با انتشار فراخوانی از صاحب نظران دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای عضویت در شورای مشورتی توسعه ملی و منطقه ای دعوت به همکاری کرد. در این فراخوان که از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اعلام شده، تشکیل شورای مشورتی توسعه در سطوح ملی و منطقه‌ای (استانی) از سوی این وزارتخانه، در راستای تعمیق بخشیدن به تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری صحیح، بر مبنای خرد جمعی و مشارکت همه ذینفعان، در فرآیند تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌های اقتصادی، عنوان شده است.


در متن فراخوان وزارت کشور درخصوص دعوت از صاحب‌نظران دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای همکاری و عضویت در شورای مشورتی توسعه ملی و منطقه‌ای آمده است: یکی از موضوعات اساسی و کلیدی که در چند دهه اخیر در حوزه‌های اقتصادی مطرح و از گستردگی و اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده، بحث توسعه است و و به لحاظ اهمیت و گستردگی دامنه این موضوع است که مفهوم توسعه، توجه صاحب نظران و اندیشمندان رشته‌های مختلف علمی را به خود جلب کرده و با گذشت زمان، گسترش و تخصصی شدن حوزه‌های مختلف علوم و پیچیده‌تر شدن کاوش‌های علمی، مبحث توسعه به یک دانش میان رشته‌ای تبدیل شده است.

 

خبر سوء قصد به بنده را رد می کنم/ موضوع سرقت کیف بنده بوده است

حجت الاسلام «احمد سالک» در حاشیه جلسه علنی امروز دوشنبه 24 تیر با اشاره به حادثه شب گذشته و انتشار برخی اخبار در این زمینه در جمع خبرنگاران گفت: این خبر جوسازی بوده است و مسئله سوء قصد به بنده نبود. سینه ما آماج گلوله های منافقین است. اگر مردی باشد که بتواند این کار را انجام دهد، این کار را انجام دهد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار دشت: این شایعه که شب گذشته پخش شد، واقعیت ندارد. بنده برای مصاحبه تلویزیونی دعوت شده بودم و زمانی که در محل مصاحبه حضور یافتم، ناگهان صدای دو شلیک را شنیدم. مجری برنامه چند بار جا به جا شد و گفت که گویا اتفاقی افتاده است، در نتیجه ذهن بنده به این سمت رفت که ممکن است برای محافظم اتفاقی افتاده باشد و لذا بلافاصله پایین آمدم.

 

وی ادامه داد: قضیه از این قرار بود که دو موتورسوار که بر روی هر موتور دو نفر نشسته بودند، طبق شواهد عینی به محافظ بنده که در ماشین نشسته بود، حمله کردند. کیف بنده نیز در داخل خودرو بود و محافظ بنده احساس کرده بود که آنان می خواهند کیف مرا به سبقت ببرند، به همین دلیل اسلحه می کشد و در لحظه ای که مسلح می شود، احتمالا به خود شلیک کرده است.

 

سالک اضافه کرد: محافظ بنده سپس از خودرو پایین می آید و آن سارقان را تحت تعقیب قرار می دهد و تا سر چهارراه نیز به دنبال آنها می رود، در آنجا یک تیر هوایی شلیک می کند و بر روی زمین می افتد که در این لحظه متوجه می شود، مجروح شده است.

 

شهروندان چهارشنبه‌ها با دادستان تهران یا معاونین او ملاقات کنند

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اصحاب پرونده در دادسرای تهران، خانواده زندانیان و افرادی که دارای پرونده در اجرای احکام کیفری می‌باشند می‌توانند هر چهارشنبه از نزدیک با دادستان عمومی و انقلاب تهران و یا معاونین ایشان دیدار کنند و مشکلات خود را رو در رو با ایشان در میان بگذارند.

 


این ملاقات روزهای چهارشنبه از ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸) به آدرس: میدان پانزده خرداد -جنب رادیو-طبقه دوم، با حضور دادستان یا مسئولین قضائی دادسرا انجام خواهد شد.

 

سیاست ترکیه در منطقه چند وجهی است/واشنگتن و آنکارا از هم نمی گذرند

ترکیه این روزها در منطقه روزگار پر تنشی را تجربه می کند. از سویی در لیبی، تنش میان ترکیه و امارات و عربستان بالا گرفته و از سویی دیگر آنکارا یگان های زرهی خود را به مرز با سوریه اعزام کرده تا با تروریست های مورد حمایت عربستان مقابله کند. از طرفی دیگر هم ترکیه با غرب در خصوص خرید سامانه اس 400 دچار اختلاف است. مجموع این وضعیت باعث شده تا ترکیه تمایل خود به سمت ایران و روسیه افزایش دهد و برای تحلیل این وضعیت ترکیه با «محمد قاسم محب علی» مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه گفت و گو کرده ایم که مشروح این مصاحبه را در زیر می خوانید:

 

سوال: تنش میان ترکیه و عربستان و امارات در لیبی بالا گرفته است. علت افزایش این تنش ها چیست؟

 

این تنش نتیجه اختلافات دو جریان فکری اسلامی در جهان عرب و اهل سنت است. جریان اخوان و سلفی ها دچار اختلافات بسیاری با هم هستند و عربستان و امارات از وهابی ها و سلفی ها حمایت می کنند و ترکیه و قطر حامی جریان اخوان المسلمین هستند. در لیبی این اختلاف ها زیاد شده است و عربستان و امارات از جریان مخالف دولت و ترکیه از دولت طرابلس حمایت می کنند. این مساله موجب شده با افزایش تنش بین نیروهای مخالف و دولت در لیبی تنش ها میان ترکیه و امارات نیز افزایش یابد.

 

سوال: این تنش ها به سوریه نیز سرایت کرده است. آیا این مساله موجب می شود بیش از پیش درگیری های میدانی بین عربستان و ترکیه در سوریه افزایش یابد؟

 

اختلافات میان ترکیه و عربستان در حمایت از اخوان المسلمین و سلفی ها در یمن و سوریه نیز ادامه دارد. در سوریه، ترکیه و قطر از گروه های نزدیکتر به اخوان المسلمین حمایت می کنند و امارات و عربستان از داعش و القاعده حمایت می کنند. این فاصله می تواند افزایش یابد اما چون فشار اصلی در سوریه متمرکز بر دولت سوریه و حامیان آن یعنی ایران و روسیه است طبیعی است که ترکیه سعی می کند از ابزار آن ها هم استفاده کند. ترکیه در کنار جنگ با داعش و جبهه النصره از آن ها برای ابزار خودش در مقابل ایران و روسیه هم استفاده می کند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت حجاب و عفاف روزنامه آل هاشم آذربایجان غربی شیراز روزنامه ها سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: از رئیس مجلس به جهت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم. این روزها جلسات متعددی برای افزایش تفاهم میان مجلس و دولت در راستای کاهش التهابات ارزی برگزار می‌شود.

وی افزود: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی در حوزه ارز، نشست مشترک نمایندگان مجلس در این حوزه نیز در دستورکار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از رئیس مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و رؤسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد درباره مباحث ارزی، گزارشی در صحن مجلس در این مورد ارائه شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

کد خبر 746528

دیگر خبرها

  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت