Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام و یکی از مشتریان اصلی ایران است که از ماه می، پس از لغو معافیت ها واردات نفت از ایران را متوقف کرد .خریداران کره جنوبی بیشتر میعانات گازی و نفت فوق سبک از ایران وارد می‌کردند .
 

صادرات نفت ایران در 6 ماه اول سال تقریبا 3.9 میلیون تن معادل 156155 بشکه در روز بود که نسبت به 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

13 میلیون تن همین دوره در سال گذشته 36.9 درصد کمتر شده بود . در کل، واردات نفت کره جنوبی در ژوئن 12.6 درصد کاهش یافت و به 11.49 میلیون تن یا حدود 2.8 میلیون بشکه در روز رسید که نشان می دهد این کشور نتوانسته است جایگزین موثری برای نفت ایران پیدا کند.
 

واردات نفت از عربستان، بزرگترین عرضه کننده نفت به کره، در ژوئن 3.67 میلیون تن معادل 893806 میلیون بشکه بود که نسبت به 4.38 میلیون سال گذشته 16.2 درصد کاهش داشت .کره تلاش کرد جایگزینی برای نفت ایران بیابد و منابع واردات نفت خود را متنوع کند. بنابراین واردات از آمریکا در ماه ژوئن تقریبا سه برابر شد و به 1.09 میلیون تن معادل 264745 بشکه در روز رسید .
 

کره همچنین در ژوئن 265403 تن نفت خام هم از قزاقستان وارد کرد که 96.2 درصد نسبت به 135254 سال قبل بیشتر بود .در نیمه اول سال جاری واردات نفت خام کره‌جنوبی 2 درصد کاهش یافت و به 72.7 میلیون تن معادل 2.93 میلیون بشکه در روز رسید .
 

با افزایش واردات کره از آمریکا، این کشور در نیمه اول سال جاری با عرضه 708 میلیون تن یا 312387 بشکه در روز نفت، چهارمین عرضه کننده بزرگ نفت به کره بود. این مقدار نسبت به 1.81 میلیون تن سال قبل چهار برابر شده بود .انتظار می رود کره جنوبی همچنان در بحبوحه‌ی کاهش تولید اوپک و تولید بالای نفت آمریکا ، به خرید نفت از آمریکا ادامه دهد .شرکت نفت دولتی کره آمار نهایی واردات نفت این کشور را در پایان همین ماه اعلام می کند .

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحریم های آمریکا اقتصاد جام نیوز نفت کره جنوبی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار

شهردار تهران گفت: «میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۵۵ درصد میوه و تره‌بار پایتخت را توزیع می‌کنند.»

وی افزود: میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۵۵ درصد میوه و تره بار تهران را توزیع می‌کنند و در صورت کوچکترین اتفاق، معیشت مردم آسیب خواهد دید.

شهردار تهران همچنین در مورد واردات واگن‌های چینی اظهار کرد: کار‌های مربوط به واردات واگن‌های چینی در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت