Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، صبح امروز دوشنبه، 24 تیرماه در گفت‌‌وگوی زنده از طریق ویدئو کنفرانس با نخستین انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه بزرگ اسلامی بوسنی و هرزه گوین اظهار کرد: یکی از مسئولیت‌‌های افرادی که فعالیت در عرصه ترویج و تبیین رسالت دینی را برمی‌گزینند، معرفی چهره حقیقی اسلام ناب است، به ویژه در زمانی که برخی می‌کوشند چهره اسلام را غبارآلود نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه، برخی از رسانه‌های وابسته به قدرت‌های استعماری، برای گسترش اسلام‌هراسی می‌کوشند.
رئیس جامعةالمصطفی دین‌شناسی را از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و افزود: حضور در عرصه‌های اجتماعی به منظور ترویج و تبیین معارف الهی، از وظایف کسانی است که به این نعمت ارزشمند آراسته شده‌اند.
عباسی با اشاره به وظیفه انسان در قبال نعمت‌های الهی گفت: وقتی خدا نعمتی به انسان عطا می‌‌کند، در قبال آن وظیفه و مسئولیتی متوجه انسان می‌شود. علم هم جزو مهم‌ترین نعمت‌های الهی است و برای انسان مسئولیت ایجاد می‌کند.
رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، دین‌شناسی و آشنایی با معارف دینی و الهی را نعمت بزرگی برشمرد و تصریح کرد: در آموزه‌های اسلامی بر اهمیت دین‌شناسی بسیار تأکید شده است؛ در روایات آمده است وقتی خدا بخواهد به انسان خیری اعطا کند، وی را در عرصه دین‌شناسی و شناخت معارف الهی وارد می‌سازد.
وی افزود: در روایات آمده است کسی که معارف الهی را یاد بگیرد و به آن عمل کند و سپس به دست دیگران و مشتاقان برساند، در باطن عالم عظمت دارد. در این جا، آیاتی که درباره بزرگی اهل علم نازل شده است، معنا می‌یابد.
عباسی با اشاره به نیاز ضروری مسلمانان منطقه بالکان به پیام‌رسانان اسلام ناب، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، مسئولیت نشر و بسط اسلام ناب را در دنیا برعهده دارد و این مسئولیت الهی و انسانی را انجام می‌دهد. پیام انقلاب اسلامی، به سود همه انسان‌هاست. ما به دنبال تحقق عقلانیت، معنویت و عدالت جهانی هستیم.
رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که معنویت، اخلاق و ارزش‌های انسانی برای ما مهم است، بیان کرد: متأسفانه، امروزه، این مفاهیم والا در بخشی از دنیای امروز و برای برخی از مدعیان حقوق بشر فراموش شده است.
وی با اشاره به مظالمی که در روابط بین‌المللی دیده می‌شود، تصریح کرد: منافع مادی سبب می‌‌شود همه این مسائل عقلانی و انسانی نادیده گرفته شود.
عباسی به وظیفه سنگین چنین افرادی اشاره و تأکیدکرد: تلاشگران عرصه علم‌آموزی پس از دانش‌آموختگی باید به اجتماع رجوع کنند و وارد صحنه عمل شوند و علم خویش را در اختیار دوستان و مشتاقان یادگیری معارف ناب الهی قرار دهند.
گفتنی است در نخستین انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه بزرگ اسلامی بوسنی، 26 نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به ترتیب در رشته «فلسفه و عرفان» و «فلسفه اسلامی» حضور داشتند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جامعه المصطفی العالمیه علی عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم

آفتاب‌‌نیوز :

حتما برای‌تان پیش آمده که در محفل و مجلسی جدی ـــ و حتی بگذارید بگوییم عبوس ـــ حاضر باشید که به هر دلیلی نباید بخندید؛ یعنی در آنجا خندیدن از نظر اخلاقی، عملی نادرست تلقی می‌شده است، اما ناگهان خنده به زیر پوست‌تان خزیده و عضلات صورت‌تان را چنان به هر سو کشیده که چاره‌ای جز خندیدن نداشته‌اید. به احتمال زیاد در این وضعیت سعی کرده‌اید با پرت‌کردن فکرتان از موضوعی که شما را به خنده می‌اندازد یا با فشار زبان به سقف دهان‌تان یا مَکِش قشر درونی چپ و راست لپ‌تان یا با منقبض کردن عضلات صورت‌تان جلوی خنده‌تان را بگیرید. بماند که در چنین موقعیتی چهره آدم چقدر خنده‌دار و مسخره می‌شود و حتی ممکن است به سوءتفاهم بیشتری دامن بزند. خندیدن خصلتی انسانی است و نمی‌توان کسی را به دلیل خندیدن سرزنش کرد. خنده را می‌توان مثل سلاحی شخصی یا رویکردی فردی در مقابله با مشکلات به‌کار گرفت، اما پرواضح است که هر موضوعی مسبب خنده نمی‌شود. این نکته‌ای است که فیلمنامه‌نویسان سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی از آن غافل‌اند.

آنری برگسون (متولد ۱۸ اکتبر ۱۸۵۹ ـ درگذشته ۴ ژانویه سال ۱۹۴۱)، فیلسوف نامدار فرانسوی، رساله‌ای موجز و مختصر در باب خنده دارد که به فارسی هم ترجمه شده است. برگسون در این اثر کم‌حجم، اما بدیع و عمیق، سه خصلت اصلی برای خنده برمی‌شمرد. اول اینکه خنده خصلتی انسانی است. اگر شیء یا حیوانی و به‌طور کلی هر پدیده‌ای انسان را به خندیدن وادارد، به اعتقاد برگسون، به دلیل رفتار یا حالت انسانی آن است. از این منظر، انسان صرفا جانداری نیست که می‌خندد بلکه جانداری است که می‌خنداند و اگر ما به چیزی (اعم از جاندار یا غیرجاندار) می‌خندیم، حتما به سبب شباهتش به انسان یا تأثیر انسان بر آن است. ویژگی دومی که برگسون، آن را با خنده ملازم می‌داند، بی‌احساسی است. منظور برگسون از بی‌احساسی، متاثر نشدن است؛ نوعی برخورد عاری از احساس و از سر شعور و منطق برای خندیدن به موضوعی لازم است. اگر ما از زمین‌خوردن چاپلین یا سقوط باستر کیتون متاثر شویم، توانایی خندیدن به موقعیت آن‌ها را از دست می‌دهیم؛ پس برخورد سرد و منطقی با پدیده‌ای احساسی و غیرمنطقی است که ما را به خنده می‌اندازد. نکته سوم، مسری‌بودن خنده است. برگسون برای خنده، نقشی اجتماعی قائل است و معتقد است که خنده به نوعی تفاهم و اشتراک نیاز دارد. در واقع خنده به درک متقابلی نیاز دارد تا گروهی از افراد را درگیر کند. از دید برگسون، خنده حاصل غفلت است و نوعی مجازات اجتماعی برای شخصِ غافل محسوب می‌شود. کسی که به هر دلیلی در اجتماع، موجبات خنده دیگران را فراهم می‌سازد، غفلتی کرده که او را از وضعی طبیعی که مورد پذیرش اجتماع است خارج کرده و به موضوع خنده سایرین بدل کرده است.

جدا از آشنایی با تکنیک‌های فیلمنامه‌نویسی و نگارش سریال‌های تلویزیونی، توجه به این ۳ خصلت خنده در نگارش یک فیلمنامه موفق برای سینما یا تلویزیون بسیار مهم است. نویسنده‌ای که هیچ تلقی‌ای از این خصلت‌ها ندارد مدام دست به دامن کلیشه‌ها برای خنداندن مخاطب می‌شود و در آخر هم ناکام می‌ماند. بخشی از علت شکست دو سریال کمدی نوروز و ماه رمضان امسال را باید در این ناآشنایی جست‌وجو کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی