Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی روند تغییرات جمعیتی شهر‌های بیش از یک میلیون نفر تا سال ۹۵ نشان می‌دهد که از بین هر ۱۰۰ نفر جمعیت ساکن در کشور حدود ۱۱ نفر در تهران ساکن بوده‌اند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گزارش مربوط به «شهر‌های بیش از یک میلیون نفر سال ۱۳۹۵ در گذر زمان» با تاکید بر روند تغییرات جمعیتی شهر‌های بیش از یک میلیون نفر سال ۹۵ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس، تا پایان سال ۱۳۹۵، تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایران بوده و جمعیت آن سه برابر شهر مشهد (دومین شهر پرجمعیت) و هشت برابر اهواز به (هشتمین شهر پرجمعیت) بوده است. در واقع از بین هر ۱۰۰ نفر جمعیت ساکن در کشور حدود ۱۱ نفر در تهران ساکن بوده‌اند.

از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ تعداد کل شهر‌های ایران از حدود ۱۹۹ به ۱۲۴۲ شهر افزایش پیدا کرده و تعداد شهر‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت از یک به هشت شهر رسیده است.

همچنین بیش از یک چهارم جمعیت ایران در شهر‌های پرجمعیت یعنی بیش از یک میلیون نفر زندگی می‌کردند.

در پایان سال ۱۳۹۵، حدود ۳۵ درصد شهر‌های ایران بیش از یک میلیون نفر جمعیت داشته‌اند و بقیه شهر‌ها کمتر از این تعداد جمعیت داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز آمار ایران جمعیت تهران جمعیت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • (ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط