Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:55:03 GMT

تاثیرات درد بر حافظه شناخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۳۲۹۷

تاثیرات درد بر حافظه شناخته می‌شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همه افراد در طول زندگی تجربه ناخوشایند درد در یکی از ارگان‌های بدن خود را داشته‌اند، زمانی که درد به سراغ افراد می‌آید متوسل به راهکاری‌های مختلف برای کاهش یا از بین بردن آن می‌شوند.

اما موضوع مهم، جدا از دردی که بیمار می‌کشد تأثیرگذاری آن بر روی تمرکز و حافظه افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو محققان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام پژوهشی هستند تا از تأثیرات درد بر روی سلول‌های عصبی آگاه شوند.

جلال زرین قلم مجری این طرح پژوهشی بیان کرد: در این پژوهش یک مسیر سلولی دخیل در درد و حافظه در حال بررسی است. همچنین اثرات یک داروی جدید با اثربخشی بالا و عوارض کم بر روی درد بررسی می‌شود، این دارو با ساختاری ویژه برای محافظت از سلول‌های عصبی در مرحله آزمایشگاهی توسط محققان دانشگاه شهید بهشتی تولید شده است و اکنون ما آن را در این پروژه ارزیابی می‌کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: برخی از بیماران در درازمدت با درد دست و پنجه نرم می‌کنند، این تحقیق نشان می‌دهد که سلول‌های حافظه در این مدت دچار چه تغییراتی شده‌اند و آیا این دارو اثراتی همچون محافظت نورونی دارد، همچنین با استفاده از آن چه کمکی به افزایش کارایی افراد می‌توان کرد. این تحقیقات برای نخستین بار در حال انجام است و به کمک آن می‌توان راهکارهای مناسب درباره کاهش اثرات درد بر روی حافظه ارائه داد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول در فرآیند پیوند استخوان کاربرد دارد و می‌تواند با اکسیژن رسانی، تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های استخوانی را تسریع کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • همشهری آنلاین و جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدند
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی«کاگنوپل» برگزار می‌شود
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • سیل دبی و تاثیرات آن بر سلامتی شهروندان + عکس