Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعای ترامپ در مورد بی‎خانمانی واشنگتن دی.سی تعجب مقامات آمریکا را برانگیخت. وی معضل بی‎خانمانی کشور را کاری عامدانه از سوی مقامات ایالتی برای کسب رأی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ادعای ترامپ در مورد بی خانمانی واشنگتن دی.سی تعجب مقامات آمریکا را برانگیخت.

مقامات واشنگتن دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ادعای بی پایه و اساس دونالد ترامپ را نپذیرفتند. وی ادعا کرده بود که پاکسازی بی خانمان های شهر را هماهنگ کرد تا اشخاص مهم خارجی آنها را نبینند.

 

 

این ادعا در میان دیگر ادعاهای روزهای اخیر ترامپ که بی خانمانی را بی اهمیت جلوه داده، در مصاحبه با فاکس نیوز مطرح شد.

وی بدون ارائه مدرک اظهار داشت که بی خانمانی مسئله ی جدیدی است که مقامات محلی و ایالتی به منظور نیل به اهداف سیاسی به طور عامدانه آن را تشدید می کنند.

 

 

به گفته nbc، ترامپ با ادعای اینکه پدیده ی بی خانمانی از 2 سال پیش آغاز شده و شرم آور است، به ملامت شهرداران و فرمانداران پرداخت و هرگونه مداخله را تهدید کرد و گفت: "ما به طور جدی به این امر می پردازیم و وساطت می کنیم."

وی ادامه داد که اقداماتی را برای خاتمه دادن به بی خانمانی واشنگتن انجام داده، اما هنوز هزاران نفر در خیابان های پایتخت و در پناهگاه های خود می خوابند.

 

 

ترامپ طی این مصاحبه گفت: "وقتی رئیس جمهور شدم، مناطق خاصی از واشنگتن دی.سی را در اختیار داشتیم که به تازگی بی خانمانی در آنجا شروع شده بود و من با سرعت زیادی به آن پایان دادم. شما قادر به این کار نیستید. وقتی رهبران جهان به دیدن رئیس جمهور آمریکا می آیند ولی خلاف جهت حرکت می کنند، چشم دیدن این توانایی را ندارند."

این ادعا مقامات دی.سی را گیج کرد.

 

 

"برایانی نادو" عضو شورای شهر و رئیس کمیته خدمات انسانی شورا است، گفت: "در مورد اظهارات ترامپ نظری ندارم. به نظر می رسد که وی به جای ارائه ی خدمات درباره حذف افراد بی خانمان صحبت می کند."

به گفته مقامات شهری، نظرسنجی که در ماه مه منتشر شد، نشان داد که آمار بی خانمانی نسبت به سال 2016 کاهش یافته، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که ترامپ این کار را انجام داده است.

 

 

کارشناسان معتقدند که قیمت بالای مسکن عامل اصلی بی خانمانی است. آنها می گویند افزایش افرادی که در خیابان می خوابند منجر به افزایش اجاره بها می شود. حدود 550000 هزار بی خانمان در سراسر کشوری با اقتصاد قوی وجود دارد.

اظهارات ترامپ در پاسخ به شکایت "تاکر کارلسون" مجری شبکه فاکس نیوز بود که گفت شهرهای ژاپن تمیزتر از کشور ما است.

 

 

کارلسون در توصیف شهرهای ژاپن و شکایت از برخی شهرهای آمریکا از جمله نیویورک، سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس که مشکل عمده ی آنها آلودگی و کثیفی است، گفت: "هیچ دیوارنگاری وجود ندارد. هیچ کس در خیابان حمام نمی کند. معتادان را نمی بینی."

ترامپ با سرزنش بی خانمانی آن را "استقرار لیبرال" خواند و پاسخ داد: "چیزی که هیچ کس قادر به فهم آن نیست این است که فرمانداران و شهرداران عامل بی خانمانی هستند. آیا فکر می کنند کار آنها مثبت است؟ آیا واقعا (گسترش بی خانمانی) را امری مفید می دانند؟ بی خانمانی خوب نیست و شهر و تمام زندگی آنها را نابود می کند. کشور ما مستحق این نیست."

ترامپ با شکایت از شهرهایی چون؛ سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس گفت: "از چیزهایی که در این شهرها می بینم خجالت زده می شوم. سیاستمداران کاری برای شهرها انجام نمی دهند. این کار برای آنها رأی نمی شود."

 

 

"اریک گارستی" شهردار لس‌آنجلس با بیان اینکه بی خانمانی تقصیر وی نیست، طی پیامی عمومی از ترامپ دعوت کرد تا برای مشاهده ی مستقیم رنج و ناامیدی مردم با هم در خیابان های شهر قدم بزنند.

مقامات دی.سی، تجسم ترامپ از جمعیت بی خانمان را تمسخر کردند و گفتند که از ارائه کمک های مازاد فدرال خوشحال هستند.

"لورا زِیلینگر" رئیس اداره خدمات انسانی دی.سی و مدیر اجرائی پیشین دفتر شورای بین المللی آمریکا در زمینه بی خانمانی در دولت اوباما گفت: "ترامپ هیچ تأثیر یا مداخله ی مستقیمی در کار منطقه ای برای خاتمه دادن به بی خانمانی نداشته است. بودجه او تنها کاهش تأمین مالی فدرال برای ارائه مسکن ارزان قیمت را پیشنهاد می دهد."

زِیلینگر طی بیانیه ای افزود: "ما از حمایت دولت و منابع مازاد نادر و اندک آن برای سر و سامان دهی بی خانمان های شهر و کشور استقبال می کنیم."

کاخ سفید به پرسش های مکرر در مورد ادعاهای ترامپ پاسخ نداد.

 

معصومه میرحسینی

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • نسخه پیچی پناهیان؛ از مساله حجاب تا مشکلات اقتصادی
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای