Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا ری شهری رییس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان با اشاره به آتش سوزی در ۱۰ هکتار از جنگل‌های منطقه حفاظت شده میشداغ در این شهرستان گفت: آتش سوزی در این منطقه بامداد روز دوشنبه مهار شد.

وی بیان داشت: آتش سوزی در جنگل‌های منطقه حفاظت شده میشداغ (مشداخ) از ساعت ۱۸ دیروز آغاز و کار مهار آن تا ساعت یک بامداد امروز ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ری شهری با بیان اینکه این جنگل شامل درختان دست کاشت کهور است، تصریح کرد: دلیل دقیق آتش سوزی هنوز مشخص نیست، اما بعید است که عوامل طبیعی باعث این حادثه شده باشد و به نظر می‌رسد که عوامل انسانی (اعم از وجود شیشه یا ته سیگار یا آتش خاموش نشده) سبب آتش سوزی شده باشد.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان، با توجه به اینکه جنگل میشداغ طبیعت ماسه‌ای دارد، امکان تردد خودرو‌های آتش نشانی در آن نیست.

این مقام مسئول اذعان داشت: این نخستین آتش سوزی امسال در منطقه حفاظت شده میشداغ است، پارسال در این منطقه آتش سوزی رخ نداد، اما دو سال پیش شاهد آتش سوزی در منطقه بودیم.

وی در ادامه افزود: علاوه بر محیط بان‌های محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، فرمانداری و ارتش در مهار آتش همکاری کردند.

ری شهری خواستار تجهیز شهرستان دشت آزادگان به امکانات مهار آتش شد و بیان کرد: محیط زیست این شهرستان هیچ‌گونه امکاناتی از قبیل خودروی مناسب و یا حتی تراکتور برای حمل آب و مهار آتش ندارد، به همین دلیل به ستاد بحران شهرستان اعلام کردیم که نیاز‌هایی همچون تراکتور، پمپ آب و مخازن سیار برای آتش نشانی تامین شود.

میشداغ (به زبان محلی مشداخ) یکی از مناطق کویری منحصر بفرد با وسعت ۶۰ هزار هکتار در غرب خوزستان بین شهر‌های بستان و عبدالخان در شهرستان دشت آزادگان (منطقه مرزی فکه) قرار دارد که از سال ۹۰ به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

انتهای پیام/گ

قطع دستان آتش از جنگل‌های دشت آزادگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد

به گزارش «تابناک»» به نقل از ایرنا، عبدالله شمس ناتری افزود: این آتش سوزی در ساعت ۱۴ امروز به وقوع پیوست و پس از بروز این آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی اظهار داشت: مکان آتش سوزی تا شهر مرزن آباد بیش از یک ساعت فاصله دارد منتهی به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیروهای برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس حدود ۱۵۶ هزار هکتار عرصه طبیعی و مرتعی زیر پوشش دارد.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کندوان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • آتش سوزی جنگل‌ها در ۱۸ ایالت مکزیک
  • آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش گرفتن یک هکتار از جنگل‌های شهرستان تالش
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس
  • ممنوعیت افروختن آتش در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان
  • بر بلندای قلعه صلصال تا سورتمه سواری در جنگل های سیاه داران