Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی در مورد ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۶ سال و پسران زیر ۱۸ سال در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، عدم ضرورت تصویب این طرح با توجه به مشکلات کنونی جامعه و همچنین مغایرت این طرح با شرع و فتوای مراجع عظام تقلید را دلیل رد این گزارش در کمیسیون قضائی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی سخنگوی کمیسیون قضائی نیز در مخالفت با این طرح، اعلام کرد: مخالفت با ازدواج دختران ۱۳ ساله مخالف با مُر اسلام است. نمایندگان مسیحی مجلس نیز اعلام می‌کنند که دین آنها ازدواج دختران ۱۵ سال به بالا را قبول دارد و نمایندگان یهودی نیز اعلام می‌کنند مکتبشان با ازدواج دختران بالای ۱۳ سال موافق است.

وی افزود: طبق نظر فقها سن ازدواج دختران، سن بلوغ است. بسیاری از کشورهای خارجی مثل فرانسه نیز اجازه داده اند دختران بالای ۱۳ سال ازدواج کنند.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس تأکید کرد: طبق اعلام مرکز آمار، مشکلاتی که برای دختران بالای ۲۰ سال پس از ازدواج رخ داده است، بیشتر از مشکلاتی است که برای دختران ۱۳ تا ۱۶ ساله رخ داده است.

نوروزی تصریح کرد: اگر بناست دنبال سند ۲۰۳۰ بروید این طرح را به تصویب برسانید.

در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: صدر و ذیل این طرح دارای مغایرت است. لذا با رأی نمایندگان این طرح به کمیسیون قضائی ارجاع شد.

نمایندگان مجلس با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن مجلس با ارجاع این طرح به کمیسیون قضائی موافقت کردند.

کد خبر 4667348

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ازدواج کمیسیون قضائی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد تحقیق و تفحص وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی به قوه قضائیه با ۱۶۷ رأی موافق از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی در جریان قرائت این گزارش در صحن علنی گفت: سازمان حفظ نباتات به طور مستقیم و غیرمستقیم با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌های مردم اعم از جهش ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی ارتباط داشته و عوارض سموم شیمیایی و به تبع آن عوارض زیست محیطی و جانوری از اهمیت زیادی برخوردار است.   وی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون حفظ نباتات در صحن مجلس گفت: قطعاً بدون این تغییرات و تحول اساسی استمرار وضعیت گذشته و فعلی بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه قطعی خواهد بود.   این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خاتمه مستنداً بر اساس ماده ۲۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور رسیدگی به تخلفات احرازی گزارش برای رسیدگی به قوه قضائیه و مرجع رسیدگی به تخلفات اداری ارسال گردد.

دیگر خبرها

  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد