Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق آموزش وزارت علوم در پاسخ به دلیل استعفای خود از این سمت گفت: اجازه بدهید در این زمینه صحبتی نکنم چرا که منافع آموزش عالی مهم تر از منافع فردی است.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از این و تاکنون سه بار از سمت معاونت آموزشی وزارت علوم استعفا داده‌ام اما اجازه بدهید در خصوص علت آن چیزی نگویم چرا که منافع آموزش عالی مهم‌تر از منافع فردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه از کمک به پیشرفت آموزش عالی دریغ نمی‌کنم، گفت: من عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و به دانشگاه برمی گردم، مهم‌ترین هدفم کمک به آموزش عالی و پیشرفت این حوزه است. یقیناً هر جا باشم برای پیشرفت آموزش عالی تلاش خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در حکمی، دکتر علی خاکی‌صدیق رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را به سمت معاون آموزشی منصوب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دکتر شریعتی نیاسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز بر اهمیت توجه به شیوه جذب معلمان تأکید کرد و گفت: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

او در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، تعلیم و تربیت را لازمه و مکمل همدیگر دانست و افزود: تعلیم و تربیت هر کدام بدون دیگری ارزشی ندارند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین علیه السلام شیراز با بیان اینکه انسانی که بدون تربیت، آموزش ببینند ممکن است به خاطر منافع خود دیگران را نابود سازد، پرورش را همواره بر تعلیم و آموزش مقدم دانست.

طاهری آموزش و پرورش را زیربنای کشور عنوان کرد و افزود: هر گونه توسعه از آموزش و پرورش آغاز می‌شود، به همین دلیل در اکثر کشورها، برای جذب معلمان شرایط سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد که نشان دهنده اهمیت کار تربیت است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز با تأکید بر اینکه کادرسازی یکی از راه‌های هموار کردن مسیر درست تعلیم تربیت است، افزود: امروز به برکت نظام جمهور اسلامی فرصتی برای تربیت دینی دانش‌آموزان فراهم شده است.

او با یادآوری وقایعی از دوران دفاع مقدس که در آن جوانان زیادی فداکاری کردند، گفت: رهبر کبیر انقلاب در آن دوران فرماندهی جنگ را به جوانانی واگذار کردند که در مدارس تربیت شده بودند لذا می‌توان در مدارس به گونه‌ای کار کرد که بزرگانی در آنها تربیت شوند.

طاهری اهمیت کار گزینش معلمان را یادآور شد و افزود: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند چرا که مهم‌ترین سرمایه جامعه در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان را یادآور شد و تأکید کرد که نباید به آمار و ارقام به تنهایی دلخوش بود بلکه باید در عمل اقدام کنیم.

او با ذکر این نکته که رئیس جمهور به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد، خواستار استفاده از این فرصت شد و گفت: باید تا می‌توانیم در فضای مدارس کار کنیم و تفکر انقلابی را گسترش دهیم.

طاهری با بیان اینکه با برگزاری اردو‌های راهیان نور باید زمینه رشد معنوی دانش‌آموزان را فراهم کنیم، بر ضرورت تبیین سیره شهدا به دانش‌آموزان تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این دیدار به ارائه آماری از اقدامات انجام شده طی ایام نوروز پرداخت و گفت: در آموزش و پرورش از ۲۶ اسفندماه تاکنون پذیرای بیش از یک میلیون و نیم نفر شب مسافر نوروزی بوده‌ایم.

فرشید قاسمی تصریح کرد: در همین راستا کمپ‌های مطالعاتی ویژه تعطیلات نوروزی راه‌اندازی کردیم و بسته‌های فرهنگی در این کمپ‌ها پیش‌بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه فرآیند جذب نیروی انسانی در حال انجام است و تلاش داریم تا سال تحصیلی آینده را به بهترین وجه آغاز کنیم، گفت: پیش‌بینی‌هایی انجام شده است تا شعار سال رهبر معظم انقلاب را با بهره‌‍مندی از ظرفیت مدارس محقق سازیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان