Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در سالروز ولادت امام رضا (ع) و با حضور امام جمعه، جانشین نیروی انتظامی، اعضا شورای اسلامی شهر و جمعی از مسؤولین و خادمیاران رضوی و موثرین شهرستان شاهرود، آیین عملیات اجرایی احداث موقوفه علی ابن موسی الرضا (ع) شاهرود در خیابان شهید رجایی این شهر آغاز شد.
در این مراسم که در جوار این موقوفه و با مولودی خوانی ذاکر اهل بیت حیدری آغاز شد، مرتضی احمدیان مسئول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود در سخنانی با خیرمقدم و خوش آمد به حاضرین و تبریک ایام و تقدیر از خانواده ابوالقاسمی برای اهدا این منزل مسکونی برای این امر خیر با بیان اینکه بالغ بر ۲۵۰۰ نفر در شهرستان شاهرود مدال افتخاری خادمیاران رضوی را دارند افزود: در دو سال تاسیس دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان هفتاد کانون خادمیاران و ۹۵۰۰ نفر خادمیار رسمی و ۸۰۰ نفر خادم در کشیک حرم رضوی ثبت نام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در این مدت میلیون‌ها خدمت در شهرستان انجام شده است و میلیارد‌ها تومان توسط خادمیاران به محرومین ارائه شده که ۳۲ نوع خدمت را شامل می‌شود.
رئیس دفتر آستان قدس رضوی شاهرود با اشاره به سه منبع کمک و خدمت به مردم اظهار کرد: خدمات به محرومان در قالب سه منبع است که اولین منبع پشتیبان آستان قدس رضوی است که حمایت‌های معنوی می‌کند و البته خدمات مادی کمی هم هست و منبع دوم خدمت خادمیاران است که بازوان اجرایی هستند در سطح شهرستان افتخارا خدمات را انجام می‌دهند و سومین منبع پشتیبانی وقف و نذر است که بالغ بر ۲۵۰۰ مورد نذورات نقدی و غیرنقدی در طول این دو سال در شهرستان داشته ایم.
وی با بیان اینکه از مهمترین منابع حمایتی ما وقف و نذر است گفت: با توجه به اجازه‌ای که از آستان داده شده است، نذورات را در شهرستان استفاده می‌کنیم و امروز در روز ولادت امام رضا با نیت خیر خانواده ابوالقاسمی موقوفه‌ای را در قالب مجتمع خدماتی رایگان برای خدمت به محرومین شهرستان آغاز خواهیم کرد که خیرساز و در شش طبقه با کمک و همکاری شهرداری و شورای شهر انجام خواهد پذیرفت.
وی در پایان بر انجام دو تا سه مورد وقف دیگر در شهرستان خبر داد که در حال انجام کار‌های اجرایی آن هستیم و در آینده نیز این موقوفات را اعلام خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم با تاکید بر استفاده از ظرفیت انجام شده و گستره خدماتی آستان قدس رضوی گفت: تاکید ما این است که از خدمات عادی باید عبور کنیم چرا که آستان قدس رضوی ظرفیت‌های بالاتری دارد که اشتغال زایی در شهرستان از مهمترین آن است.
وی افزود: تفاوت وقف با سایر صدقات این است که وقف تمام نمی‌شود و سایر صدقات تمام می‌شود و تا وقف احیا باشد جاری است و صدقه جاری و چشمه جوشان است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که ارتباط همه جانبه با امام رضا (ع) در رابطه با وقف بیشتر شود افزود: پیشنهاد این است که این موقوفه بعد از احداث در خدمت به جوانان و مزدوجین در راستای اجاره به زوج‌های جوان یا حداقل اجاره باشد چرا که یکی از مشکلات مهم امروز جامعه ما بحث مسکن است.
وی با تاکید بر اینکه باید به اسامی شهدا متعصب باشیم گفت: نامگذاری خیابان‌های شهرمان به نام شهدا در دوران انقلاب اسلامی نامگذاری شده در باید در گفتار و رفتار ما اثرگذار باشد و از اسامی قدیمی آن‌ها که گاهی بی معناست استفاده نکنیم و ارزش‌های خود را حفظ کنیم.
امینی با تشکر از واقفان خیر و تدام این حرکت‌ها در شهر تصریح کرد: امیدواریم ارتباطات خوبی با آستان قدس رضوی در خدمت به مردم برقرار شود تا کمیت و کیفیت برنامه‌ها ادامه دار باشد.
وی از واقفان خواست وقفی برای دفتر آستان قدس رضوی شاهرود نیز انجام دهند چرا که دفتر آستان اجاره‌ای است.
در پایان این مراسم با حضور مسؤولین آغاز تخریب این باب منزل مسکونی و احداث موقوفه علی ابن موسی الرضا (ع) به مساحت ۲۵۰ مترمربع آغاز شد. /files/fa/news/1398/4/24/2330680_665.jpg /files/fa/news/1398/4/24/2330681_750.jpg /files/fa/news/1398/4/24/2330682_347.jpg /files/fa/news/1398/4/24/2330683_406.jpg /files/fa/news/1398/4/24/2330684_359.jpg /files/fa/news/1398/4/24/2330685_879.jpg /files/fa/news/1398/4/24/2330686_908.jpg /files/fa/news/1398/4/24/2330687_433.jpg

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی گفت: این نمایشگاه به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر و با همکاری بعثه رهبری در حج و زیارت، روز چهارشنبه گذشته (۲۹ فروردین) گشایش یافت و تا پایان ماه شوال (۲۰ اردیبهشت) فعال خواهد بود.   حجت الاسلام والمسلمین علی پایاب، مکان این نمایشگاه را ضلع شرقی صحن غدیر حرم مطهر رضوی اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه راوی محور است و روایان در این نمایشگاه حضور می‌یابند و در خصوص تحولات قبور ائمه بقیع (ع) و تخریب آن، به زائران رضوی توضیحاتی ارائه می‌دهند.   وی تصریح کرد: همچنین اساتید و کارشناسان در این نمایشگاه به سوالات و شبهاتی که در ذهن زائران، پاسخ می‌دهند.   در کتب تاریخی، حرم ائمه بقیع (ع) به عنوان «مشهد» و «حرم اهل بیت (ع)» معروف شده که در سمت غربی و منتهی الیه قبرستان بقیع واقع شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • احداث ۳ هزار و ۱۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • آغاز ساخت یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک