Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:00:40 GMT

هوای اصفهان در وضعیت سالم ثبت شد/شاخص کیفی ۷۵

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۴۳۴۲

هوای اصفهان در وضعیت سالم ثبت شد/شاخص کیفی ۷۵

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پس از حدود دو هفته تجربه هوای ناسالم در اصفهان، در طول سه روز گذشته هوای اصفهان در وضعیت سالم ثبت شده است.

وی افزود: هوای امروز اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین شاخص کیفی ۷۵ در وضعیت سالم ثبت شده است.

وی افزود: هوای اصفهان در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهر اصفهان مانند میدان احمدآباد با شاخص کیفی ۷۵، خیابان رودکی ۷۲، استانداری ۷۷ و بزرگراه خرازی ۷۲ و پروین ۸۷ در وضعیت سالم ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت هوای شهرستان های استان اصفهان در وضعیت زرد

رئیس امور آزمایشگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه در تمامی ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهرستان‌ها کیفی هوا در وضعیت زرد ثبت شده است، بیان داشت: میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در شاهین شهر با ۸۰، مبارکه ۷۵، نجف آباد ۶۷، دولت ۸۵ و سجزی ۷۵ در وضعیت سالم ثبت شده است.

وی تاکید کرد: شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بالاتر از ۳۰۰ نشانه هوای خطرناک است.

کد خبر 4667381

منبع: مهر

کلیدواژه: هوای سالم سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پیشوا با شاخص ۱۵۲ ناسالم (قرمز)، پاسداران با شاخص ۱۰۴، پاکدشت با شاخص ۱۱۹، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۲، سلامت با شاخص ۱۲۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۲۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۳۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۲۰ و ورامین با شاخص ۱۱۱ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۸۱، باغستان شهریار با شاخص ۶۶، پارک رازی با شاخص ۶۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۵، دانشگاه تهران با شاخص ۷۱، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۵۸، دماوند با شاخص ۵۳، رباط‌کریم با شاخص ۷۲، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۸، شریف منطقه دو با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹، علم و صنعت با شاخص ۶۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۰، ملارد با شاخص ۷۱، وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۰، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۹، امام خمینی با شاخص ۴۳، پردیس با شاخص ۴۵، پونک با شاخص ۳۱، چشمه با شاخص ۳۲، سرخه حصار با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۹، شهریار با شاخص ۵۰، قدس با شاخص ۳۶، لواسانات با شاخص ۳۴ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 746468

دیگر خبرها

  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • ثبت آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان