Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تقریباً ۱۲ سال پیش برخی افراد در غالب تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی زمین هایی را که مختص اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بوده تملیک و با ساخت و ساز آن را در اختیار متقاضیان مسکن قرار داده اند.

این در حالی است که سال گذشته با پی گیری های مستمر فرماندار وقت بروجرد و رایزنی با مدیران کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی لرستان سند این زمین ها از منابع طبیعی لرستان به راه و شهرسازی استان انتقال داده شد تا واحدهای مسکونی سند دار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تا به امروز اعضای تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی نتوانسته اند سند واحد مسکونی را صاحب شوند و همچنان گره این مشکل باز نشده است.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در جمع خبرنگاران در رابطه با تعیین تکلیف تعاونی های تاکسیرانی و فضای سبز بروجرد، اظهار داشت: در راستای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن در سال ۸۷، دولت مکلف است به روش های مختلف به تولید مسکن اقدام کند.

وی، افزود: هدف این است که زمین ها را به دست امانتداران امین بسپاریم که زمین ها را در جهت ساخت مسکن به کار ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه طی مکاتبات انجام شده سازمان ملی مسکن دو روش پیشنهاد کردند، تصریح کرد: یکی از این روش ها اجاره به شرط تملیک بود که طبق آن دولت این امکان را به داوطلبان انبوه ساز داده است ساخت و ساز را انجام دهند که بعد از پنج سال زمین را به متقاضیان به شکل اقساط واگذار می کند؛ وقتی ساخت و ساز تمام شد سند زمین را واگذار می کند.

وی ادامه داد: برای رونق بخشی به سیاست‌های دولت در این راستا، مجوزهایی از سازمان ملی زمین و مسکن گرفته‌ایم که این اراضی را به روش اجاره به شرط تملیک به تعاونی‌ها واگذار کرده و آنها نیز آماده کنند.

به گفته خالقی، امید است با انتقال زمین ها به تعاونی‌ها که بخشی از مسکن و نیاز شهر را تامی ن می کند، مسکن تولید و به متقاضیان عرضه شود.

بنابراین گزارش، اعضای تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی بروجرد با روش اجاره به شرط تملیک که از سوی سازمان ملی مسکن کشور پیشنهاد شده است موافقت خود را اعلام کردند و برای انجام مراحل بعدی قرار شد با هماهنگی اعضای تعاونی‌ها و مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات فعلی این تعاونی‌ها مبنی بر سند دار شدن واحدهای مسکونی اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 4667419

منبع: مهر

کلیدواژه: بروجرد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، حذف در لیگ قهرمانان به دست پاری سن ژرمن باید تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی سرمربی تیم اصلی فصل آینده بارسا خواهد بود را تسریع بخشد. 

فعلا در بارسا تمرکز روی بازی هفته بعد برابر رئال است چون یک پیروزی باعث می‌شود که بارسا به پنج امتیازی صدرنشین برسد و رقابت قهرمانی داغ شود. هر چیزی غیر از پیروزی به معنای خداحافظی با لیگ است. فصل برای مردان ژاوی تمام می‌شود و باید هر چه زودتر مربی فصل بعد مشخص شود.

طبق ادعای موندودپورتیوو، بعد از بازی یکشنبه برابر رئال، خوان لاپورتا مستقیما با ژاوی در مورد آینده حرف خواهد زد تا متوجه شود شانسی برای منصرف کردنش از جدایی دارد یا خیر. او می خواهد بداند ژاوی تا چه اندازه روی تصمیمش جدی است. 

طبعا اگر بارسا رئال را ببرد، اصرار لاپورتا برای تغییر عقیده ژاوی بیشتر خواهد شد اما تحت هر شرایطی رئیس ابتدا دوست دارد ژاوی را حفظ کند و در غیر این صورت به دنبال جانشینش خواهد رفت. موندو از رافا مارکز، مربی تیم دوم بارسا، به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی در صورت جدایی او نام برده است.

دیگر خبرها

  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند