Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@19:25:42 GMT

ارتباط باکتری‌های روده با افزایش فشارخون

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۴۴۳۰

آفتاب‌‌نیوز :

در این بررسی به ارزیابی تاثیر باکتری‌های موجود در روده و نقش احتمالی آن‌ها بر میزان فشار خون پرداخته شد. در سال‌های اخیر نقش این باکتری‌ها بر سلامت در تحقیقات متعددی مورد بررسی قرار گرفته‌ و مورد توجه محققان واقع شده‌است.

هر هفته نشریه‌های پزشکی حاوی مطالبی از بررسی‌های انجام گرفته در مورد این باکتری‌ها و نقش آن‌ها در وضعیت سلامت و خطر ابتلا به انواع بیماری‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجاییکه این میکروبیوم‌ها حوزه مطالعاتی جدیدی است نقش آن‌ها بر سلامت همچنان از موضوعات مورد بحث به حساب می‌آید.

محققان نقش باکتری‌های روده را در بروز بیماری‌های مختلفی از قبیل چاقی، پارکینسون، افسردگی و افزایش فشار خون مورد مطالعه قرار داده‌اند.

در بررسی جدید نقش این باکتری‌ها بر فشار خون بالا مورد توجه قرار گرفته‌است. افزایش فشار خون فاکتور خطرزایی در بیماری‌های قلبی-عروقی است که از هر سه نفر در آمریکا یک نفر به این بیماری دچار است.

اگرچه محققان فاکتورهای خطرزای متعددی را همچون استعمال سیگار، چاقی و مصرف مواد الکلی در بالا رفتن فشار خون موثر می‌دانند اما به نظر می‌آید که فاکتورهای دیگری در خطر ابتلا به این عارضه جدی نقش دارند.

در این بررسی که نتایج آن در مجله میکروبیوم منتشر شده باکتری روده ۴۱ فرد با میزان فشار خون ایده آل، ۹۹ فرد مبتلا به فشارخون بالا و ۵۶ نفر با پیش پرفشاری خون مورد مطالعه قرار گرفتند.

پیش پرفشاری خون به فشارخون بالا اشاره دارد که میزان آن به اندازه‌ای بالا نیست که فشار خون بالا تشخیص داده شود. این افراد در معرض فزاینده ابتلا به فشارخون بالا در آینده هستند.

محققان در بررسی‌های انجام شده مشاهده کردند که پیش پرفشاری خون و فشار خون بالا موجب کاهش تنوع باکتری روده می‌شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، اگرچه شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد باکتری روده بر فشار خون تاثیر می گذارد بیشتر مطالعات انجام شده تجربی بوده‌اند به این مفهوم که نمی توان تعیین کرد آیا تغییرات در باکتری روده بر فشار خون تاثیر می گذارد یا فشارخون باکتری‌های روده را تغییر می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: باکتری فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت اندکی بالا رفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر نشانه‌های عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت این منطقه، ۲۹ سنت کاهش یافتند.
سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی اس‌اس‌ولث استریت، در این باره گفت: کاهش نرخ اضافی ریسک ژئوپلیتیکی، به قیمت نفت ضربه زده، زیرا عرضه دچار اختلال قابل توجهی نشده است. اما چشم انداز ژئوپلیتیکی همچنان در جهت قیمت نفت، مهم مانده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نظر مشابهی را منعکس کردند.
سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند و آمار هزینه مصرفی شخصی در مارس که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود و برای ارزیابی مسیر سیاست پولی، به دقت دنبال خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالی که ذخایر محصولات نفتی احتمالا کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند