Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@20:29:00 GMT

سرنوشت تلخ صدها کارگر هواوی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۴۴۹۳

سرنوشت تلخ صدها کارگر هواوی در آمریکا

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «وال استریت ژورنال» اعلام کرد که شرکت چینی «هواوی» در حال آماده شدن برای اخراج صدها کارگر در ایالات متحده است.

این شرکت در ماه های اخیر پس از اعلام ممنوعیت فروش در ایالات متحده با تهدیدات زیادی مواجه شده است.

هواوی در حال برنامه ریزی برای اخراج کارگران یک شرکت تحقیقاتی به نام«Futurewei Technologies» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت به بعضی از کارمندان چینی اجازه داده تا به کشور بازگشته و در این کمپانی ادامه فعالیت داشته باشند.

کاخ سفید در ماه می، یک دستورالعمل اجرایی صادر کرد که طبق آن وزیر بازرگانی ایالات متحده باید از فروش محصولات هواوی در این کشور جلوگیری می کرد. در نتیجه، هواوی دیگر قادر به خرید برخی از قطعات و نرم افزارهایی که برای محصولات خود نیاز داشت، نبود.

درحالی که به نظر می رسید ممنوعیت فروش محصولات هواوی در ماه های گذشته کاهش پیدا کند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد تا زمانی که دو کشور اختلافات خود را حل نکنند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

178 / 159 شرکت چینی هواوی ایالات متحده Futurewei

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شرکت چینی هواوی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل