Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کاهش شاخص مرگ و میر نوزادی در یک ساعت نخست پس از تولد، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی‌شیراز،عبدالخالق کشاورزی گفت: با توجه به اینکه کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان از شاخص ‌های مهم بهداشت و رفاه اجتماعی است، بهبود آن در شرایطی که عنوان می‌ شود ایران نیازمند افزایش نرخ جمعیت است، ضروری به نظر می‌ رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با تلاش اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شاخص مرگ و میر نوزادی در یک ساعت نخست پس از تولد از ۳ و هشت دهم در سال ۹۲ به یک و هشت دهم در هر هزار تولد زنده در سال ۹۷، کاهش یافت.

ثریا شفیعی رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز این موفقیت را حاصل سیاست گذاری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستان پرتلاش ماماها و پزشکان مشارکت کننده در این زمینه دانست و بر لزوم ادامه این روند در راستای کاهش عوارض نوزادی و ارتقای سلامت مادران و نوزادان، تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دانشگاه علوم پزشکی درمان شاخص مرگ مرگ و میر نوزادان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد

محمدرضا ابیض معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۳۴ پرونده مربوط به تخلفات پزشکی در کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات حوزه درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۳ پرونده برای برخورد قانونی به تعزیزات ارسال شد.

وی صیانت از حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد و افزود: اضافه دریافت شامل زیرمیزی، وجه مازاد خارج از تعرفه و تحمیل خدمات درمانی غیر لازم در بررسی‌های انجام شده در این ۱۳ پرونده کشف و پرونده متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابیض با اشاره به پلمب سه مرکز درمانی در این شهرستان افزود: ۲ مرکز غیرمجاز دندانپزشکی و یک مرکز لیزر به علت فعالیت غیرمجاز پلمب و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

وی همچنین از ارجاع پنج پرونده تخلف به سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: یک پرونده قصور پزشکی و چهار پرونده رعایت نکردن حقوق بیمار به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ به تمام مراکز درمانی و پزشکان این شهرستان اظهارکرد: هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی مازاد بر تعرفه به عنوان حق ویزیت و یا خدمات درمانی از بیمار دریافت کند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند یا به صورت حضوری با مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات معاونت درمان دزفول، مراتب شکایت خود را اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور