Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@14:54:53 GMT

مسابقات قرآن وزارت بهداشت در همدان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۴۵۸۹

مسابقات قرآن وزارت بهداشت در همدان برگزار می شود

زائری گفت: مرحله کشوری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت ۸ الی ۱۰ ابان ماه در همدان برگزارمی‌شود.

«حسن زائری لطف» در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان میزبان مسابقات کشوری قرآن و عترت وزارت کشور است.

 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در ۶ بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و ۲۴ رشته برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره اینکه این مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود گفت: بخش کتبی مرحله دانشگاهی این دور از جشواره، با شرکت ۹۸۰ نفر از دانشجویان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

 

زائری با بیان اینکه امسال آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است، گفت: سال گذشته حدود ۷۰۰ نفر در جشنواره قرآنی ثبت‌نام کردند که امسال این تعداد به ۹۸۰ نفر رسیده است.

 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود گفت: مرحله کشوری بیست و چهارمین جشنواره قرآن وعترت وزارت بهداشت 8 الی 10 ابان ماه در همدان برگزارمی‌شود.

 

وی در پاسخ به علت تغییر تاریخ برگزاری مسابقات مرحله کشوری از شهریور ماه به آبان گفت: به دلیل فضای فیزیکی دانشگاه، مشارکت حداکثری دانشجویان در برگزاری جشنواره با آغاز سال تحصیلی و صرفه‌جویی اقتصادی به دلیل کاهش پیک مسافرتی در فصل پاییز، زمان برگزاری جشنواره قرآن تغییر یافت.

 

زائری بیان کرد: اوایل تیر ماه سال جاری پایان یافتن مهلت ارسال آثار و تلاوت‌های شرکت‌کنندگان در بیست‌و‌چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت داوری در بخش‌های مختلف این جشنواره آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه از میان ۹۰ نفر شرکت‌کننده در بخش آوایی مسابقات، ۴۰ اثر جهت داوری به وزارت بهداشت ارسال شد، گفت: اسامی نهایی راه یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره در بخش آوایی تا پایان تیرماه اعلام می‌شود.

 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در بخش هنری نیز ۱۵ اثر از استان در بخش‌های معرق، خوشنویسی، نقاشی برای داوری به وزارت خانه ارسال شد.

 

وی با اشاره به اینکه داوری بخش ادبی و هنری جشنواره و همچنین داوری اولیه مقالات و تألیف کتاب در بخش پژوهشی نیمه اول تیر ماه سال جاری انجام گفت عنوان کرد: آزمون بخش معارف قرآن وسیره معصومین نیز مرداد ماه به صورت همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.

 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کلاس‌های آموزشی خوبی با حضور اساتید مجرب در رشته‌های مختلف قرآنی در راستای توانمند‌سازی دانشجویان برای حضور در مسابقات انجام گرفته است.

زائری با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در دانشگاه علوم پزشکی و استان در حوزه قرآن وجود دارد بیان کرد: در راستای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر دانشجویان به قرآن، طرح «ترویج فرهنگ قرآن در دانشگاه» با محوریت حفظ یک جز قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت روزنامه حجاب و عفاف آل هاشم روزنامه ها چهارمحال و بختیاری بیانیه گام دوم انقلاب جشن های دهه کرامت به میزبانی همدان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی اظهار داشت: توسعه متوازن و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای افزایش دسترسی به خدمات درمانی از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: حضور پزشکان بومی در همدان و جذب نیروهای جدید متخصص و فوق‌تخصص بخش زیادی از کمبودها را رفع کرده و هم اینک همه مراکز درمانی استان همدان دارای متخصص رادیولوژی خانم است.

وی از افزایش بی‌سابقه نیروی متخصص در شهرستان بهار خبر داد و گفت: ۲۸ متخصص در رشته‌های ارتوپدی، قلب و عروق، زنان و زایمان، آسیب‌شناسی، داخلی، عفونی، بیهوشی، پوست، اورولوژی، رادیولوژی، روان‌پزشکی و کودکان در این شهرستان حضور دارند.

دکتر مجذوبی بیان کرد: برای نخستین بار در شهرستان بهار پزشک متخصص ارتوپد جذب شده و خدمات تخصصی ارتوپدی در این شهرستان به مردم ارائه می شود همچنین تعداد نیروهای متخصص در رشته‌های قلب و عروق، اورولوژی و آسیب‌شناسی افزایش چشمگیری داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود فاصله کم شهرستان بهار تا همدان تمام متخصصین در این شهرستان حضور دارند و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: ۳۴ نیروی متخصص در شهرستان تویسرکان در رشته‌های مغز و اعصاب، روان شناسی، قلب و عروق، داخلی، عفونی، گوش ،حلق و بینی، کودکان، رادیولژی جراح عمومی به بیماران به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند.

دکتر مجذوبی ادامه داد: تا ۲ سال گذشته این شهرستان از متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، جراح مغز و اعصاب بی بهره بود اما در حال حاضر ظرفیت نیروی متخصص در بیشتر رشته‌ها افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: شهرستان نهاوند هم از پزشکان متخصص برای تمام رشته‌های تخصصی بهره می‌برد و تعداد نیروهای متخصص ارتوپدی از یک به سه نفر در ۲ سال اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: هم اینک همه خدمات تخصصی طب فیزیکی و توان‌بخشی، روان‌شناسی، زنان و زایمان، بی‌هوشی، پوست و مسمومیت در ۲ بیمارستان نهاوند به مردم ارائه می‌شود.

مجدوبی بیان کرد: برای نخستین بار در ملایر علاوه بر حضور همه متخصصان در رشته‌های مختلف و ارائه خدمات فوق تخصصی، خدمات تخصصی دندان‌پزشکی دهان و دندان، درمان ریشه، جراح فک و صورت، رادیولوژی پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از انجام خدمات تخصصی ناباروری در ملایر خبر داد و گفت: همه خدمات مربوط به ناباوری، زنان و زایمان و روان شناسی در این مرکز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، فامنین و سایر شهرستان‌های استان هم ظرفیت پزشکان متخصص به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

به گفته وی افزایش نیروهای متخصص و حضور متخصصان در شهرستان‌های استان همدان سبب کاهش هزینه درمان، کاهش اتلاف وقت بیماران و افزایش دسترس‌ بیماران به خدمات بهداشت و درمان شده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس