Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: بررسی رد طرح یک فوریتی اصلاح ماده (1041) قانون مدنی پیرامون افزایش سن ازدواج در دستورکار امروز(دوشنبه 24 تیر) نمایندگان در جلسه علنی پارلمان قرار داشت.

وکلای‌ملت در جریان بررسی رد طرح یک فوریتی اصلاح ماده (1041) قانون مدنی پیرامون افزایش سن ازدواج با ارجاع این موضوع به کمیسیون قضایی و حقوقی برای بررسی بیشتر با 136 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی رئیس مجلس تبصره‌ها و مواد این طرح را نافی یکدیگر تشخیص داد و ارجاع آن به کمیسیون قضایی و حقوقی را به رأی نمایندگان گذاشت که وکلای‌ملت نیز با آن موافقت کردند.

ملکشاهی: افزایش سن ازدواج نگران‌کننده‌ است

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس گفت: باید امروز نگران افزایش سن ازدواج باشیم، زیرا که متوسط افزایش سن ازدواج وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مربوط به ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۶ سال و پسران کمتر از ۱۸ سال با تشریح دلایل رد این طرح، اظهار داشت: این طرح به دلیل عدم ضرورت و با توجه به وضعیت کنونی جامعه و مغایرت با شرع و فتوای مراجع عظام تقلید رد شده است.

وی افزود: بر اساس قوانین فعلی ما و قانون مدنی اکنون سن ازدواج زیر ۱۳ سال ممنوع است در صورتی که کسی شرایط خاص را داشته باشد و بخواهد در سن ۱۳ سال به پایین ازدواج کند، حتماً نیاز به حکم دادگاه دارد.

ملکشاهی با اشاره به دلایل طراحان این طرح عنوان کرد: طراحان این طرح بیان می‌کردند که ازدواج در سن پایین موجب می‌شود که حق زوجه یا بچه‌ای که ازدواج می‌کند پایمال شود؛ همچنین گفته می‌شود که این ازدواج از جهات مختلف به طلاق منجر می‌شود درحالی که بنابر بررسی‌ها، آمار و ارقام موجود چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: طراحان این طرح بیان می‌کنند که ازدواج در سن پایین منجر به ترک تحصیل دختران می‌شود در حالی که خانواده همسر این افراد به عنوان حامی می‌توانند زمینه‌های ادامه تحصیل این افراد را فراهم کنند؛ از طرفی بیان می‌شود که ازدواج در سن پایین منجر به افزایش احتمال مرگ مادر و فرزند او می‌شود در حالی کارشناسان چنین موضوعی را تأیید نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قوانین فعلی و قانون مدنی که بر اساس احکام شرعی اسلامی تدوین شده است، باید امروز نگران افزایش سن ازدواج باشیم؛ متوسط سن ازدواج وضعیت نگران کننده‌ای دارد.

طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اصلاح شد

نمایندگان مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان مواد طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسامی در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه مجلس مواد تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را اصلاح کردند.

بر اساس ماده واحده دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال با رعایت حکم بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشاورزی، کارشناسان بیمه‌ی کشاورزی را که حداقل ۶ سال زراعی مستمر و متوالی سابقه دارند و دارای کد کارگزاری فعال در سامانه‌ی صندوق بیمه کشاورزی تا زمان تصویب این قانون هستند با لحاظ حداکثر معادل یک سوم کارمندان که روش‌های بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و سایر موارد از جهات کشاورزی و ادارات تابعه بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی خارج می‌شوند در سقف بودجه مصوب دستگاه‌های مذکور که استخدام برای آنها پیش بینی شده است با رعایت بند ث ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه با اولویت سابقه فعالیت و مدرک تحصیلی در وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی جذب و به کار گیری کند.

تبصره ۱: منظور از کارشناس بیمه کشاورزی فردی است که دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر در یکی از رشته‌های کشاورزی و نظیر زراعت، باغبانی، آبیاری، خاک شناسی، علوم دامی و دام پزشکی و منابع طبیعی می‌باشد و به عنوان ناظر مقیم، ارزیاب و مدیر عامل و بیمه گر فعالیت دارد.

تبصره ۲: کارشناسان بیمه کشاورزی با رعایت ماده ۴۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عموی استخدام کشور تعیین تکلیف می‌شود و برای به کارگیری اشخاصی که پس از قبولی در آزمون مصاحبه گزینش، جذب و به کار گرفته شده‌اند و دوره‌های آموزشی بدو، یا ضمن خدمات را با موفقیت گذرانده‌اند نیازی به آزمون مجدد نیست. لاکن در صورت صلاحدید دستگاهی که در آن به کار گرفته می‌شوند برگزاری دوره آموزش بدو خدمت بلا مانع است.

تبصره ۳: بار مالی ناشی از تصویب این قانون از محل پرداختی‌های دولت به بانک کشاورزی بابت کارمزد اجرای عملیات بیمه‌ای و رعایت بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین می‌شود.

کارشناسانی که حداقل ۱۳ سال سابقه فعالیت دارند در بانک کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی و افرادی که سابقه بین ۶ تا ۱۳ سال دارند در مجموع وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه به کار گرفته می‌شوند.

افرادی که از مجموعه بیمه کشاورزی به هر دلیلی منفک شده‌اند مشمول این قانون نمی‌باشند.

تبصره ۵: کلیه سوابق و فعالیت‌های مشمولان این قانون باید به تأیید بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی برسد و به حداکثر سن شرایط عمومی استخدامی اضافه شود و کلیه سوابق بیمه تأمین اجتماعی مرتبط با فعالیت پرداخت شده و یا می‌شود به سنوات خدمتی مستخدمان از نظر بازنشستگی اضافه شود.

تبصره ۶: سوابق کارشناسان بیمه بر اساس سال ورود به صندوق بیمه محاسبه می‌شود.

تبصره ۷: سازمان تأمین اجتماعی موظف است سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه که مورد تعیین بانک کشاورزی و صندوق بیمه است و حق بیمه آنها نیز توسط کارشناسنان بیمه کشاورزی پرداخت می‌شود را بپذیرند.

تبصره ۸: صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی مکلفند کارشناسان بیمه کشاورزی را که مشمول این قانون نمی‌شوند و در حال حاضر مشغول فعالیت کارگزاری می‌باشند در قالب شرکت‌های ارزیابی و نظارت کشاورزی و شرکت خدمات بیمه‌ای با رعایت قوانین مربوطه از جمله قانون کار، ساماندهی و تعیین تکلیف کنند.

تبصره ۹: خانواده شاهد و ایثارگر و افرادی که مدرک تحصیلی بالاتر دارند از اولویت استخدام برخوردار هستند.

لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان زنان ایرانی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای تامین نظر شورای نگهبان با ۱۵۱ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۰۱ نماینده حاضر اصلاح کردند.

شورای نگهبان در ایراد به این لایحه بیان کرده بود اطلاق اعطای تابعیت نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف شرع و اصل ۳ قانون اساسی است همچنین اطلاق اعطای پروانه اقامت به پدر نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد خلاف موازین شرع و مغایر بند ۵ اصل ۳ قانون اساسی است.

نمایندگان در اصلاحیه خود مقرر کردند: فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان خارجی غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند، قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات به تابعیت ایران در می آیندم.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تایید «طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی خود نوشت:

««طرح استفساریه ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • رای مجلس به اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات