Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه خانه‌صنعت رکن عالی حوزه تولید است و انجمن‌های تخصصی دارد که از واحدهای تولیدی تشکیل‌شده است، اظهار داشت: در سال رونق تولید دغدغه ما ۸ راهبرد و ۲۸ برنامه به عنوان تکالیف دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی معین شد تا تولید حمایت شود؛ این ۲۸ محور و حمایت از بخش خصوصی به‌صورت کاملاً واقع‌بینانه و قابل اجرا تدوین‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با توجه به شناخت و تجارب بخش خصوصی با شرایط فعلی جنگ اقتصادی تدوین شد تا به مشکلات واحدهای تولیدی یا رفع آن‌ها کمک کند و حفظ وضعیت اشتغال موجود، جلوگیری از تعطیلی واحدهای موجود و راه‌اندازی واحدهای راکد یا تعطیل سه برنامه اصلی صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه در افزایش صادرات ۱۵ کشور همسایه هدف است، افزود: در زمینهٔ صادرات تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی و تأمین مواد اولیه در دستور کار است؛ تحریم در کنار مزاحمت‌ها، فرصت‌هایی ایجاد می‌کند تا حوزه تولید خودش را در بازار به مشتری ثابت کند.

وی با بیان اینکه ۲۶ تیرماه امسال ۱۰ طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال و ۳۳۷ فرصت شغلی افتتاح می‌شود، گفت: در دو مورد از افتتاح سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در منطقه قنوات- سراجه حضور دارد، افتتاح اول واحدی تولیدی مقوا و کاغذ با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۴۰ نفر و واحد دیگر واحد راکد متروکه ۱۵ سال گذشته بوده که تولید سولفات پتاسیم که مواد اولیه کارخانه شوینده است با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال مستقیم ۳۰ نفر و در معدن آن نیز اشتغال ۲۰ نفر همراه است.

سیجانی اضافه کرد: مراسم گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت با حضور استاندار و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با معرفی برگزیدگان واحدهای تولیدی با شاخص‌های مدنظر تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تأمین نقدینگی و احیای واحد راکد و حفظ وضعیت موجود از اهداف ستاد تسهیلات و رونق تولید است، گفت: ستاد تسهیلات رونق تولید کمیته بررسی دارد و تقاضا پس از بررسی به بانک ارسال می‌شود و بعد از پرداخت، نظارت بر تسهیلات انجام می‌شود؛ هم‌چنین تغییرات کمی و کیفی قبل و بعد از پرداخت تسهیلات را رصد و پایش می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: سال ۹۷، یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به‌ویژه در بخش سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی استان پرداخت شد.

وجود ۴۰ معدن راکد و متروکه در استان قم

وی با اشاره به ژئوفیزیک هوایی در حوزه معدن، عنوان کرد: عناصر فلزی با ارزش افزوده بیشتر مانند آهن و طلا در حوزه سلفچگان و منطقه حفاظت شده محیط زیست یافت شد که به منطقه حفاظت‌شده ورود نکردیم، اما در سلفچگان پس از برآورد میزان ذخیره مشغول بهره‌برداری شدیم.

سیجانی با اشاره به اینکه در حوزه معدن به فرآوری این زمینه و پتانسیل‌های معدنی استان توجه خاص داریم، گفت: عناصر با ارزش فلزی داریم که شناسایی کانون‌ها و مواد معدنی استان در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه در آهک گرید دارویی و پزشکی علاوه بر مصالح ساختمانی داریم و تولید کاغذ از سنگ آهک پروژه نیمه‌تمامی است که در حال تکمیل شدن است.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه بهره‌برداری از معادن استان تدوین و طبق آن استخراج از بستر رودخانه‌ها ممنوع شده است، گفت: ۴۰ معدن استان به دلیل عدم اهلیت سرمایه‌گذار و همچنین ناتوانی بهره‌برداران راکد و متروکه شده است، در سال رونق تولید تلاش می‌شود با برگزاری مزایده، این ظرفیت‌های اقتصادی به چرخه تولید بازگردند و مورد بررسی قرار می‌گیرند همچنین در شورای معادن هیچ معدنی بدون موافقت منابع طبیعی به آن پروانه داده نمی‌شود.

۵۰ درصد از مساحت شهرک شهاب ویژه صنعت چاپ و نشر است

سیجانی ابراز کرد: ۲۵۲ واحد راکد صنعتی در استان شناسایی‌شده که به دنبال احیا و بازسازی آن‌ها و برگشت به چرخه تولید هستیم.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از مساحت شهرک شهاب ویژه صنعت چاپ و نشر است، به دلیل نیاز استان صنایع سلولزی و صنایع غذایی نیز به آن اضافه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: صنایع‌دستی، سنگ عقیق، کفش و دمپایی، نساجی، صنایع شیرینی و شکلات در کنار سوهان می‌تواند به‌عنوان سوغات قم در قالب یک پک معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تخلفات پتروشیمی‌های استان، افزود: ۲۷ پرونده تشکیل و در روزهای آینده رأی نهایی درباره آن‌ها صادر می‌شود.

سیجانی در پایان با اشاره به اینکه در کنار حساسیت‌های زیست‌محیطی از واحدهای سازگار با محیط‌زیست حمایت می‌شود، یادآور شد: پایبندی به ضوابط زیست‌محیطی از دغدغه‌های اجتماعی و رسالت‌های اصلی سازمان صمت بوده و از استقرار واحدهای آلاینده باید جلوگیری شود.

کد خبر 4667370

منبع: مهر

کلیدواژه: قم سازمان صنعت معدن و تجارت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند

هاشم علایی امروز در بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از الزامات ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، از مولفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

به گفته او، با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک می‌کنیم.

علایی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی در قالب بسته‌های حمایتی افزود: این نوع مشوق‌ها باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد و تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان