Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:19:33 GMT

سهمیه اعزام زائران به حج تمتع افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۴۷۳۸

سهمیه اعزام زائران به حج تمتع افزایش یافت

‌به گزارش روز دوشنبه سازمان حج و زیارت، محمد آزاد اظهار داشت: با توجه به پیگیری های به انجام رسیده این سازمان با مسئولان حج عربستان در مجموع تاکنون ۲ هزار سهمیه به کشورمان تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه اعزام زائران حج تمتع امسال از ۱۷ تیرماه جاری از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به بیت الله الحرام آغاز شد، تصریح کرد: از شنبه ۲۲ تیرماه نیز زائران مدینه قبل بعد از حضور در شهر پیامبر (ص) به سمت مکه مکرمه حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزاد اظهار داشت: زائران خانه خدا در قالب ۵۸۹ کاروان در قالب ۳۱۲ کاروان مدینه قبل و ۲۷۷ کاروان در قالب مدینه بعد به عربستان اعزام می‌شود.

به گفته وی، تا امروز نیز بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران با ۶۸ پرواز به عربستان اعزام شدند که از این تعداد هشت هزار نفر وارد مکه مکرمه شده اند.

معاون توسعه سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه «برکت به خانه» گفت: این سامانه به منظور تسهیل خرید سوغات برای زائران خانه خدا از محل تولیدات با کیفیت داخلی طراحی شده است.

وی افزود: این سامانه با هدف فراهم کردن فرصت مناسب برای زائران در خرید کالاهای با کیفیت و قیمت پایین داخلی که خود در شرایط کنونی اقتصادی کشور می تواند به جای خروج ارز از کشور در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید، به کمک تولید و اشتغال داخلی بیاید و نیز از اتلاف وقت و انرژی حجاج در بازارها جلوگیری کند.

آزاد با بیان اینکه قیمت کالاهای سوغات پیش بینی شده در سامانه «برکت به خانه» بسیار مناسب است، افزود: حتی زائرانی که هم اکنون در عربستان حضور دارند و به این سفر معنوی مشرف شده‌اند می‌توانند با مراجعه به این سامانه، قیمت کالاهای موجود در عربستان را با کالاهای عرضه شده در این سامانه مقایسه کنند.

وی ادامه داد: همچنین کیفیت کالاهای ایرانی عرضه شده در فروشگاه‌های این سامانه بسیار بیشتر از کالاهای موجود در عربستان است و زائران با خرید این کالاها می‌توانند ارز کمتری را از کشور خارج کنند.

معاون توسعه سازمان حج و زیارت با اشاره به نحوه خرید از سامانه «برکت به خانه» تصریح کرد: خرید از این سامانه به صورت اینترنتی است و زائران می‌توانند حتی در عربستان نیز خرید خود را انجام دهند و پس از تکمیل خرید، وسایل را درب منزل تحویل بگیرند.

وی همچنین در خصوص نرم‌افزار «زائریار» نیز گفت: این نرم‌افزار که در سنوات قبل نیز وجود داشت در حج امسال تقویت شده و ارتقا یافته است.

وی افزود: زائران با نصب نرم‌افزار «زائریار» می‌توانند علاوه بر آشنایی با اماکن زیارتی عربستان و احکام آن از جمله مسجدالنبی (ص)، قبرستان بقیع، مسجدالحرام، مسجد شجره و جحفه، منا، جمرات و مشعر، از برنامه‌های غذایی و سایر خدمات مورد نیاز خود مطلع شوند.

آزاد گفت: آدرس و جانمایی هتل‌های مکه و مدینه نیز در این نرم‌افزار دیده شده و بر این اساس زائران در صورتی که آدرس محل اقامت خود را فراموش کنند می‌توانند از این سامانه برای رسیدن به مقصد خود بهره گیرند.

وی اظهار کرد: همچنین امکان امداد رسانی برای زائران به وسیله این نرم افزار وجود دارد و زائران در صورت نیاز به کمک می‌توانند گروه امداد و راهنمایان را مطلع کرده تا خدمات و کمکهای لازم ارائه شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ارز همراه حجاج افزود: بر اساس نرخ مصوب بانک مرکزی کشور امسال ۲۰۰ دلار به عنوان ارز همراه زائران حج ۹۸ اختصاص یافت که زائران می‌توانند با مراجعه به یکی از ۴۲۰ شعبه ارزی بانک ملی با در دست داشتن کارت ملی این مبلغ را دریافت کنند.

آزاد افزود: همچنین بانک مرکزی به منظور سهولت دریافت ارز همراه حجاج امکان دریافت آن توسط مدیر کاروان را نیز فراهم کرده است به طوری که مدیر کاروان می‌تواند با در دست داشتن گواهی از حج و زیارت استان ارز زائران کاروان خود را به صورت یکجا دریافت کرده و رسیدها را به بانک تحویل دهد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز حج تمتع ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین آذری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نخستین پرواز حج تمتع امسال روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود، افزود: عملیات رفت زائران خانه خدا تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جزو نخستین ایستگاه‌های هوایی کشور برای اعزام زائران خانه خدا است و عملیات اعزام زائران طبق برنامه اعلام شده، انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در این عملیات، چهار هزار و ۱۰۰ نفر از استان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

آذری، ادامه داد: نخستین پرواز حج عمره سال جاری روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود و ۱۶ اردیبهشت از جده به فرودگاه تبریز باز خواهد گشت.

کد خبر 6085117

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • نخستین پرواز حج تمتع ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟