Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در صحن علنی نوبت عصر امروز دوشنبه و در جریان بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و مدیریت ایمینی پسماند پرتوزا، گفت: این کنوانسیون نگرانی ندارد، دو سال به صورت مستمر و حداقل در ۱۶۰۰ ساعت کار کارشناسی با مشارکت بخش‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، وزارت خارجه و مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه کمیسیون امنیت ملی به سوالات پاسخ داده شد و دیگر ابهامی باقی نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما راکتور قدرت و تحقیقاتی داریم مواد سوخت مصرف شده و مواد پسماند افزایش پیدا کرده که قطعاً حمل و نقل آن براساس استانداردها صورت گرفته، قرار نیست در این کنوانسیون حقی از ایران گرفته شود آن چه خواهیم داشت در مجموع مزایا است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ارتقای ایمنی برای افراد و محیط زیست و تبادل تجربیات با کشورهای عضو کنوانسیون رل از جمله مزایای عضویت در این کنوانسیون عنوان و اظهار کرد: حداقل ۴۰ کشور عضو وضعیت شبیه ما دارند ما می‌توانیم از تجربیات هسته‌ای آنها استفاده کنیم برخی از کشورهای عضو این کنوانسیون حق شرط‌هایی اعلام کردند ضمن این که این امکان را داریم که هر گاه تصمیم گیری کنیم با اعلام یک سال قبل از کنوانسیون خارج شویم.

کمالوندی تاکید کرد: با عضویت در این کنوانسیون از تجربیات دنیا استفاده می‌کنیم، ما کشور هسته‌ای فعال از نظر سوخت نیروگاه و سوخت راکتور هستیم اگر این کنوانسیون با رأی بالا تصویب شود، این پیام را به دنیا می‌دهد که کسانی که ما را متهم به سلاح هسته‌ای می‌کنند بیهوده گفته و ما چیزی غیر از ایمنی و اطمینان از حفظ محیط زیست را دنبال نمی‌کنیم، قطعاً باید در نگهداری و حمل سوخت مصرف شده استانداردها رعایت شود ما می‌توانیم در این راه از تجربیات کشورها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پیوستن به این کنوانسیون نگرانی ندارد و پیام قوی است به آنهایی که می‌گویند ایران قواعد بین المللی را درباره فعالیت هسته‌ای قبول ندارد.

کمالوندی تاکید کرد:ما در پیوستن به این کنوانسیون حق شرط‌هایی را لحاظ کردیم، کشورهایی مثل چین و نیوزیلند با حق شرط عضو شدند لذا هیچ مورد نگران کننده‌ای وجود ندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما با عضویت می‌توانیم از تجارب خوب دنیا استفاده کنیم در این کنوانسیون کشورهایی هستند که فعالیت هسته‌ای‌شان به مراتب کمتر از ماست. ما بعد از پیوستن باید گزارشاتی را سه سال یکبار بدهیم که احتیاج به راستی آزمایی ندارد مثل آژانس نیست ما با عضویت به ۷۹ گزارش دیگر دسترسی پیدا می‌کنیم.

کمالوندی خاطر نشان کرد: مجلس از این فرصت تاریخی به خصوص در مقطع فعلی استفاده کند، رأی بالا به این کنوانسیون پیام قوی در سطح بین المللی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

قهرمان رمزدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند ضمن تشریح وضعیت پسماند شهرستان، ساماندهی محل دفن پسماند در کوتاه مدت، تفکیک از مبدأ، استقرار دستگاه بازیافت را ضروری دانست و به اجرای آن تأکید کرد. 

او خواستار اجرای الزامات از قبیل جانمایی، اخذ مجوز زیست‌محیطی محل دفن در برنامه دراز مدت از شهرداری‌ها شد.

رمردان ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های که برای رفع مشکلات موجود از طریق مسئولان صورت می‌گیرد، شهرداران می‌بایست نگاه مدیریتی خودشان را در رابطه با حل مسائل پسماند شهری و رفع امورات حوزه مسئولیتی خود تغییر دهند تا شاهد یک اتفاق و اقدام خوب برای شهروندان عزیز در منطقه باشیم. 

به گفته او موضوعاتی همچون نخاله‌های ساختمانی، سگ‌های ولگرد، انباشت مصالح در خیابان‌ها و معابر شهری و مدیریت پسماند، از مهمترین مسائل محیط زیستی شهرستان گتوند است که می‌تواند نارضایتی عموم را بیشتر کند و نیاز است شهرداران با جدیت بیشتر و تلاش دوچندان نسبت به انجام وظایف خود اقدامات نتیجه بخشی نشان دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند به لزوم ساماندهی پسماند شهری و جایگاه دفع پسماند به عنوان یکی از مصوبات مهم شهرستان اعلام کرد و گفت: جمع آوری مصالح انباشته شده در سطح شهر و جمع آوری نخاله‌های انباشت شده در معابر و خیابان‌های شهری، لزوم افزایش تعداد باکس‌های پسماند در سطح شهر‌ها و... از جمله مهمترین مصوبات مورد مطرح و تصویب شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن