Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهروز کمالوندی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا، گفت: پیوستن به این کنوانسیون نگرانی ایجاد نمی کند زیرا به مدت ۲ سال و طی هزار و سیصد ساعت کار کارشناسی مستمر در ریاست جمهوری، وزارت خارجه و کمیسیون امنیت ملی مجلس انجام و تمام ابهامات برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به رآکتور قدرت و تحقیقاتی کشورمان، افزود: حجم مواد پسماند در حال افزایش است لذا در چارچوب قواعد بین الملل باید حمل و نقل پسماندهای پرتوزا، ضوابط رعایت شود.

وی تاکید کرد: به این کنوانسیون نباید به عنوان کنوانسیون سیاسی نگاه کرد، مزایای الحاق به این کنوانسیون، ارتقاء ایمنی برای افراد و محیط زیست است، همچنین به موجب الحاق، تبادل تجربیات با کشورهای عضو کنوانسیون و دسترسی به اطلاعات تحقق پیدا می کند.

کمالوندی با اشاره به حق شرط های ایران در طرح مذکور، گفت: حدود ۶ کشور برای پیوستن به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت حق شرط اعلام کردند ما نیز هر وقت بخواهیم با اعلام یک سال قبل، امکان خروج از کنوانسیون را داریم.

وی ادامه داد: ایران کشوری فعال در حوزه هسته ای است لذا پیوستن به این کنوانسیون لازم است تا کشورهایی که ما را متهم به تولید سلاح هسته ای می کنند بدانند جمهوری اسلامی به دنبال ایمنی، حفظ محیط زیست، رعایت استانداردها و حمل و نقل استاندارد در حوزه مدیریت سوخت مطابق ضوابط بین الملل است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت موجب افزایش همکاری های بین المللی و اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی ایران می شود، تعهدات دیده شده در این کنوانسیون نیز از جنس محدودیت برای ما نیست.

کمالوندی ادامه داد: این کنوانسیون به داشتن برنامه منسجم برای فعالیت های هسته ای صلح آمیز، چرخه سوخت و استانداردهای ایمنی تاکید دارد که ما هم در حال حاضر به تمام این تعهدات عمل می کنیم اما با پیوستن به کنوانسیون به حدود ۷۹ گزارش دیگر دسترسی پیدا خواهیم کرد.

سخنگوی انرژی اتمی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و آثاری که در صنعت هسته ای ما به موجب پیوستن به این کنوانسیون بروز پیدا می کند، هیچگونه خطری کشور ما را تهدید نمی کند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها
  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران (فیلم)
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • (ویدئو) لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز