Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:35:15 GMT

هوای آذربایجان شرقی گرم تر می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۰۵۳

هوای آذربایجان شرقی گرم تر می شود

محمد اشجعی روز دوشنبه به ایرنا گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شرایط پایدار جوی، افزایش دما و ماندگاری هوای گرم را طی روزهای آینده در آذربایجان‌شرقی نشان می‌دهد که این وضعیت تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

به گفته معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هوا شناسی آذربایجان‌شرقی همه مناطق استان تحت تأثیر این آب و هوا قرار گرفته و تا اوایل هفته آینده، افزایش دمای ۴ تا ۸ درجه سلسیوس قابل پیش بینی بوده و همچنین وزش تندبادهای لحظه‌ای نیز محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشجعی وقوع حوادث طبیعی چون آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع به علت گرمای هوا را محتمل عنوان کرد و گفت: احتمال گرمازدگی افراد به ویژه بیماران، کودکان و سالمندان وجود دارد.

وی به بیماران، کودکان و سالمندان توصیه کرد از ترددهای غیرضروری در ساعات اوج گرما خودداری کرده و شهروندان در مصرف انرژی، به توصیه‌های کارشناسان آب، برق، آتش نشانی توجه کنند.

وی افزود: توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف (گلخانه‌داران، باغداران، پرورش دهندگان ماهی و…) جهت حفظ محصولات خود از گزند گرما ضروری است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هوا شناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت جوی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، میانه با ۳۸ درجه گرم‌ترین شهرستان و سراب با ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان استان بودند.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متأثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

۳۰۷/‌۶۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،  محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز با خروج موج ضعیف بارشی از مرز‌های شرقی خوزستان، احتمال بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در مناطق مرتفع شرقی پیش بینی می‌شود.
همچنین وزش باد در بعد از ظهر امروز در بخش‌های غربی و جنوبی تا مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی دور از انتظار نیست.
سپس تا اوایل هفته آینده جوِ آرام و پایداری در اغلب مناطق استان خواهیم داشت؛ البته به جز در ارتفاعات شرقی و شمالی از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: دما نیز تا اوایل هفته آینده روند افزایشی دارد و موج ضعیف بعدی از اواسط هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
شمال خلیج فارس طی امروز تا پایان هفته تقریباً آرام و در برخی ساعات نیمه مواج خواهد بود.

بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۰ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • پیش بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده
  • هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند