Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که در سال جاری دو هزار و 500 میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی پاک سرمایه گذاری خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، امروز دوشنبه بیست و چهارم تیرماه، تفاهمنامه همکاری توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوای شهر تهران میان معاونت حمل‌ و نقل‌ و ترافیک و صندوق کارآفرینی امید امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تفاهم نامه همکاری به ارزش 12 هزار و 500 میلیارد ریال است که برای اولین‌بار عوارض دریافتی طرح ترافیک صرف مسائل ترافیکی و‌ آلودگی هوا تهران خواهد شد.
در این مراسم، محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه امروز گام بسیار خوب و بزرگی برداشته شد که از دو جهت مهم است، توضیح داد: شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر از جهت خرید اتوبوس و مینی بوس، موتور برقی، دوچرخه و ... همیشه با کمبود منابع مواجه بوده است. امروز موافقت نامه ای امضا می شود که هزار و 250 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کسانی که در این بخش سرمایه گذاری می کنند داده خواهد شد. این رقم با سرمایه گذاری که بخش خصوصی انجام خواهد داد، چندبرابر می شود. این بخشی از وامی است که در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با آورده‌ بخش خصوصی سرمایه گذاری ای که در توسعه‌ی حمل و‌ نقل صورت خواهد گرفت حداقل دو برابر این رقم خواهد بود. در سال جاری نیز دو هزار و 500 میلیارد تومان در توسعه حمل و نقل عمومی پاک سرمایه گذاری خواهد شد. هزار و‌ 250 میلیارد تومان از محل منابع این قرارداد نیز به صورت قرض الحسنه به سرمایه گذاران پرداخت می شود.
معاون شهردار تهران با تأکید براینکه این یک قدم بسیار خوب در توسعه حمل و نقل و عمومی تهران است، گفت: وعده شده بود که منابع حاصل از اجرای طرح ترافیک در توسعه حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری شود و امروز منابعی که از طرف شهرداری در این قرارداد در صندوق کارآفرینی سرمایه گذاری می شود، تماما از منابع حاصل شده از طرح ترافیک خواهد بود. شهرداری تهران متعهد شده که 265 میلیارد در این صندوق سپرده گذاری کند که این وجه براساس درآمدهایی است که از طرح ترافیک پیش بینی شده و به مرور که این درآمدها ایجاد شد در صندوق کارآفرینی سپرده گذاری می‌شود تا به بخش خصوصی وام داده شود.
پورسیدآقایی با بیان اینکه باید منابعی را از دولت در قالب تبصره 18 بودجه دریافت کنیم، گفت: پیش بینی شده که 240 میلیارد تومان از آن منابع در صندوق کارآفرینی سپرده گذاری شود. این رقم از جمله منابعی است که از دولت دریافت می شود و در این صندوق سرمایه گذاری خواهد شد.
وی تاکید کرد: 505 میلیارد تومان از طرف شهرداری و همچنین منابعی که شهرداری از دولت دریافت خواهد کرد در این صندوق سرمایه گذاری می شود و 745 میلیارد تومان هم صندوق از خود به این منابع اضافه می‌کند. در مجموع هزار و 250 میلیارد تومان به صورت وام قرض الحسنه به بخش خصوصی داده خواهد شد. ارائه وام‌های قرض الحسنه برای افرادی که می خواهند برای توسعه حمل و‌نقل پاک سرمایه گذاری کنند، بسیار راهگشا خواهد بود. واقعیت این است که ارائه وام قرض الحسنه یک نوع راه تشویق و ترغیب برای ورود بخش خصوصی به این حوزه است.
پورسیدآقایی افزود: سرمایه گذاری در نوسازی اتوبوس، مینی بوس، نوسازی تاکسی‌ها، خرید موتورهای برقی، نصب فیلترهای دوده در ناوگان دیزلی تهران و‌ ارائه وام به کسانی که از دوچرخه استفاده می کنند، از جمله مصارف این طرح است. در سه ماهه ابتدایی سال، 24 میلیارد تومان منابع از طرح ترافیک به دست آمده و این منابع به زودی در صندوق واریز خواهد شد و به تبع آن هر چه جلوتر برویم و منابع جدیدی‌تری کسب شود به صندوق واریز خواهد شد. شهر تهران به عنوان پایتخت از اولویت جدی برخوردار است. امیدواریم تا سه سال آینده هیولای آلودگی را از تهران دور کنیم. همچنین این قول را می‌دهم که منابع کافی را به این صندوق واریز کنیم.
به گفته‌ی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این بزرگ‌ترین قراردادی است که فی‌مابین صندوق کارآفرینی امید و این معاونت به امضا رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توسعه حمل نقل عمومی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: جهش تولید اتفاق نمی افتد مگر اینکه تامین مالی صورت گیرد.

بهزاد فر در جمع مسئولان کشاورزی استان در هشتم فروردین ماه در ارتباط با موضوع شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: یکی از شیوه های تامین مالی برای انجام کار، تنوع بخشی به این شیوه هاست.

وی افزود: بخش کشاورزی در توسعه استان و در سند برنامه آمایش سرزمینی استان از اهمیت بالایی برخوردار است و جز اولویت های ما قرار دارد.

بهزاد فر ادامه داد: سازمان ملی بهره برداری نیز در تدوین برنامه ها بهره وری بر این حوزه تاکید داشته و تکلیف قرار داده است.

وی تاکید کرد: صندوق توسعه کشاورزی با بخش دوم شعار سال یعنی مشارکت مردم انطباق کامل دارد و انطباق درستی است و اگر بخواهیم زمینه مناسبی را برای مشارکت مردم در حوزه کشاورزی تعریف کنیم شاید بهترین سازوکار صندوق های توسعه کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: این صندوق ها یکی از شیوه های تامین مالی صندوق کشاورزی هستند و می توان به عنوان یکی از الگوهای موفق از آن یاد برد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های ما در حوزه تسهیلات آن است که همچنان برای دریافت تسهیلات متقاضی وجود دارد و تسهیلات نیز پرداخت می شود اما به هدف نمی خورد اما در صندوق های کشاورزی تسهیلات پرداخت شده و موجب توسعه بخش کشاورزی و اشتغال شده است.

وی گفت: ما در برنامه ششم توسعه در طرح توسعه پایدار روستایی وضعیت خوبی نداریم و بهتر است سرمایه‌ها به سوی این صندوق‌ها سوق پیدا کند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عربستان روی مدافع منچستر دست گذاشت
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی