Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:18:40 GMT

گفتگوی تلفنی چاوش‌اوغلو و موگرینی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۲۳۵

گفتگوی تلفنی چاوش‌اوغلو و موگرینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفتگوهای خود با مقامات خارجی امروز با فدریکا موگرینی مسئول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا درباره موضوعات مرتبط با تحولات اخیر در مدیترانه شرقی مکالمه تلفنی انجام داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در این رایزنی تلفنی موضوع تلاش آنکارا برای اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه را مورد بحث و بررسی قرار دا ند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که چاوش اوغلو در این زمینه روز گذشته نیز با همتایان فنلاندی و سوئدی خود و روز جمعه نیز با وزرای خارجه اسلواکی، قرقیزستان، اسلونی، رومانی و مالت به صورت تلفنی گفتگو کرده بود.

گفتنی است، اتحادیه اروپا پیشتر به ترکیه هشدار داده بود که کمک‌های مالی خود را به آنکارا کاهش خواهد داد، چرا که این اتحادیه حفاری‌های ترکیه برای یافتن گاز و نفت در شرق مدیترانه و در نزدیکی قبرس را «غیرقانونی» می‌داند.

عملیات اکتشاف ترکیه در شرق مدیترانه انجام می شود و هر چند بخش یونانی نشین قبرس و اتحادیه اروپا به این اقدام آنکارا معترض هستند؛ اما با این وجود ترکیه اعلام کرده که عملیات اکتشاف و استخراج گاز در مدیترانه کاملاً بر اساس قانون انجام می شود.

کد خبر 4667489

منبع: مهر

کلیدواژه: فدریکا موگرینی چاوش اوغلو دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی گفت: کشورهای اروپایی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی اقدامی انجام ندادند صحبت از اقدام تحریمی علیه دولتی می کنند که جز در چارچوب قوانین بین المللی و برای ایجاد بازدارندگی در برابر یک رژیم متجاوز انجام نداده است. اگر اتحادیه اروپا چنین اقدامی انجام دهند یک اقدام غیرقانونی و در تاریخ اتحادیه اروپا به عنوان یک اقدام شرم آور به ثبت خواهد رسید.

اگر کشوری واقعا پایبند چنین تحریم هایی از سوی آمریکا یا اتحادیه اروپا می کند در تاریخ یک شرمندگی به نام خود به ثبت خواهد رساند.

کد خبر 846344 برچسب‌ها ناصر کنعانی خبر ویژه تحریم رژيم صهيونيستى سخنگوی وزارت خارجه

دیگر خبرها

  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟