Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:50:22 GMT

خنک‌ترین نقاط کشور در کردستان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۲۸۶

خنک‌ترین نقاط کشور در کردستان ثبت شد

پیش‌بین مسئول هواشناسی کردستان عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های بابارشانی بیجار و قاملوی قروه به ترتیب با ۷.۳ و ۷.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفرخنک‌ترین های کشور بودند.

نشمیل احمدیانی با بیان اینکه از روز شنبه این هفته به دلیل تقویت سامانه پر ارتفاع جنب حاره در تراز میانی هوا، شاهد افزایش دما در استان هستیم اضافه کرد: در روز گذشته سلین اورامان و سنندج به ترتیب با ۴۰ و ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی الگوها و نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت توده هوای گرم حاکم بر استان و روند افزایشی دما در روزهای آینده است.

وی افزود: این پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در نقاط گرمسیر استان از جمله کامیاران، سروآباد، سنندج، مریوان و منطقه اورامانات دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد نیز برد.

پیش بین مسئول هواشناسی کردستان افزود: پیش‌بینی می‌شود موج گرمایی تا اواسط هفته آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه تداوم گرما و بالا بودن دما در مدت یاد شده قابل ملاحظه است، گفت: توصیه می‌شود اشخاص به ویژه افراد آسیب پذیر بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان درا ین مدت فعالیت و تردد غیر ضروری در فضای باز انجام ندهند.

صرفه جویی و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعات اوج مصرف برق و مصرف بهینه آب، با توجه به افزایش احتمال آتش سوزی جنگل‌ها عدم بر افروختن آتش و آمادگی مسئولین برای آمادگی بیشتر در مقابله با آتش سوزی از دیگر توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

در ۹ ماه سال زراعی جاری (اول مهر ۹۷ تا آخر خرداد ۹۸) به صورت میانگین ۷۳۶ میلی متر بارندگی در این استان ثبت شده که در مقایسه با ۵۵۵ میلی متر مدت مشابه سال گذشته از ۳۳ درصد رشد برخوردار است.

۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی کردستان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان

 احمد فعله گری گفت: از میزان مصرف گاز ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ استان کردستان  ۷۰ درصد در بخش خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی و ۳۰ درصد هم سهم نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مصرف کل استان در سال ۱۴۰۱ معادل را ۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: این رقم با مقایسه مصرف ۲ سال متوالی افزایش مصرف ۱ و ۶ دهم درصد را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به تمامی روستاهاست که شرکت گاز استان با گازرسانی به ۱۶۵۰ روستا رسالت خود را به اتمام رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پدیده جوی خاصی برای کرمانشاه پیش بینی نمی‌شود
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای آسمان لرستان
  • ورود سامانه بارشی ‌به‌ خوزستان از امروز
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی و قرمز در نقاط مختلف کرمان