Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:12:29 GMT

بهزیستی سازمانی مردم نهاد است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۵۱۱

بهزیستی سازمانی مردم نهاد است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : از جمله خدمات ارائه شده در این سازمان شامل مراقبت و نگهداری از معلولان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و سالمندان ایجاد اشتغال و کاریابی، جلب و جذب مشارکت‌های مردمی، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و همچنین حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : راه اندازی اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ و صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ از جمله اقدامات ارزشمند سازمان در راستای مداخله در بحران‌های اجتماعی وکاهش آسیب از قبیل خودکشی، طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری ودیگر آسیب‌های اجتماعی است.

رضوان مدنی افزود : در سه سال اخیر ۶۵۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی ایجاد شده است و امسال تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که دارای کارمزد ۴ درصد است.

وی افزود : یکی دیگر از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای اشتغال مددجویان پرداخت حق بیمه توسط سازمان بهزیستی به مدت ۵ سال برای کارفرمایانی است که مددجوی بهزیستی را به کار بگیرند.

رضوان مدنی گفت : بر اساس قانون، تمام دستگاه‌های که از بودجه عمومی دولتی استفاده می‌کنند موظفند ۳ درصد از سهمیه استخدام را به مددجویان بهزیستی اختصاص دهند که متاسفانه همکاری چندانی در این زمینه نشده است و ما با یک موسسه مطالعاتی تفاهم نامه امضا کرده ایم و یک سامانه برای ساماندهی مددجویان جویای کار طراحی خواهد شد.

وی گفت : در راستای اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز گروه‌های همیار ۷ نفره و ۱۵ نفره تشکیل داده ایم و در کارگاه‌های کوچک و زودبازده مشغول فعالیت هستند که نتایج خوبی هم حاصل شده است.

رضوان مدنی افزود : برای کودکان کار هم برنامه‌های استاد شاگردی در نظر گرفته شده و این کودکان پس از مهارت آموزی و رسیدن به سن اشتغال در بازار کار جذب خواهند شد.

وی افزود : هم اکنون در استان ۱۹۵ هزار نفر از جمعیت استان در سن سالمندی قرار دارند که از این جمعیت ۸۵۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که در مراکز ما خدمات می‌گیرند و با توجه به اینکه نگهداری سالمندان در منزل از دیرباز در فرهنگ ایرانی اسلامی مرسوم بوده و بسیار ارزشمند است مددجویان در شرایط خاص نیز از خدمات ویزیت در منزل به صورت رایگان توسط سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند .

 

 

انتهای پیام/د

ادغام چندین نهاد خیریه با هدف حمایت و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد